Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: intony #99671:
Nepravda. Eskalatory a mimourovnove pristupy su standardom. Mimochodom aj pre elektricku napr. v Karlovke.

Re #99672 Ike: Nepravda. "len" si tam vlozil teraz ty. Ja som si dovolil vyjadrit svoj odhad. Tebou pozadovane prepocty ti doda (mala by) technicko-ekonomicka studia.
Reply on: Martin Fundárek #99651:
Zla formulacia tvojej odpovede. Elektricka riesi hlavne CMO a styri radialy, absentuje riesenie buducej severojuznej rozvojovej oblasti.

Realizacia elektricky nevyriesi dopravu na Nivy, zatialco NS MHD vyriesi aj zapadne casti mesta tym, ze smerom ku Patronke a smerom na DNV budu moct ist aj vlaky a tym, ze sa uvolnia kapacity (aj busy aj financne) nehovoriac o doplnku k MHD. Naopak to neplati.

Re #99663 Martin Fundárek: Velmi spravne - a vyjde ti to tych cca 20% petrzalcanov v pesej dostupnosti. Ja som si dovolil tento zjednodusujuci model, lebo som sa chcel vyhnut hadke o umiestneni zastavok a stanic, ktore doteraz nie su presne stanovene a uvazuje sa o viacerych variantoch..

Nie je pravda, ze NS MHD obsluzi rovnaky pocet cestujucich ako elektricka. K NS MHD budu cestujuci ochotny aj doist, v pripade elektricky budu volit alternativu priameho spojenia. Dovod: rychlost spojenia a doprava do destinacie.
Reply on: Marcelllooo #99665:
a neprotirecis si? vyhybas sa otazke tym, ze povies, ze rentabilnost moze riesit len "technicko-ekonomicka studia", ale nasledne v tom istom prispevku vynasas zavery ze je to urcite nerentabilne - ako vravia bratia cesi - kam vitr tam plast
Reply on: Ike #99669:
Marcelo, má túto vec troška pomýlenú a už len preto, že práve NDS bude ťažšie dostupný, keďže cestujúci sa budú musieť voziť eskalátormi do podzemia v každej stanici, či už na Rovniakovej alebo v Dobrej Nive, pričom pri električke toto odpadá i na Rovniakovej i pri Trafenej Husi.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ike #99667:
Aha, to som v tej záplave kydov prehliadol.
Reply on: Marcelllooo #99665:
aha, cize ak rano vstanem a umyjem si zuby a oblecem sa, automaticky sa ocitnem na zastavke NDS... ale keby to bola elina, tak k nej budem musiet ako turista vytrvalo pol dna slapat?...
akosi nechapem co ma spolocne charakter NDS/eliny s tym, ze jednoducho sa k nej/nemu nejakym sposobom (pesi, doplnkovou dopravou) musim dostat... ❓ ❓ ❓
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99542:
„Ano, diskusia na tomto fore sa vedie v destruktivnom tone ale nie z mojej viny. Ja sa snazim komunikovat slusne a na urovni.“
Podľa môjho názoru to, akým spôsobom ľudia s tebou diskutujú, je do značnej miery spôsobené tým, ako si sa tu uviedol. Prišiel si ako laik, avšak s bohorovnými tvrdeniami, podporovanými vyhláseniami typu „ako projektový manažér ...“, a s metódou gramofónovej platne, ktorá je použiteľná ako asertívne riešenie konfliktných situácií v prípade nepopierateľného nároku na niečo, avšak pre diskusiu je absolútne nevhodná – robí z nej paralelné monológy. A okorenil si to hojným používaním cudzích výrazov, často buď v chybnom kontexte, alebo skomolených. Tak si tu viacerí z teba začali robiť srandu. Niektorí aj dosť nevyberavým a pre mňa neprijateľným spôsobom, to uznávam. A nadávky sú už absolútne nemiestne, nech už prichádzajp z akejkoľvek strany. Diskusii škodia.
Reply on: Martin Fundárek #99663:
ja viem, dodal som to neskor (tu #99612) , akurat som nevedel kde si marcello predstavuje zastavky, preto som spravil dostupnost k trati... kazdopadne 20% to nie je, je to viac... minimalne 50%
Reply on: enumaelish #99661:
Možno ako 92-ka v Lamači ? srandičky
Reply on: Ike #99647:
Nezda sa mi ze si protirecim.

Nie, ale bude tam hlavne administrativno-obchodne cetrum BA. A preto hlavny dopravny prud.

Ide o to, ze pri NDS nie je pesia dostupnost takym vyznamnym faktorom ako pri elektricky, co vyplyva z ich rozdielnych charakteristik a kvalitativnych atributov a ucelu nasadenia.
Reply on: Martin Fundárek #99657:
hahaaa to som ani nevedel ze povedal... myslim ze drviva vacsina BA cestuje skor vo vychodo-zapadnom smere 🙂 ale mne povie ze ucelovo zavadzam s 50% petrzalky...

ale klasika, len preto ze je to on a R14, tak je to automaticka vacsina BA...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Ike + Marcelllooo: Dostupnosť posudzujete úplne mylne. Nemôžete ju rátať tak, že nakreslíte trasu električky či vlaku a rovnobežky vo vzdialenosti 600 či 750 m. Ako prvé priblíženie musíte zakresliť plánované zastávky a okolo nich urobiť kružnice s príslušným polomerom. Cestujúci totiž nebudú chodiť k trati, ale na zastávky. Ako druhé priblíženie treba tieto kružnice zmenšiť vhodným pomerom, ktorý zohľadňuje predĺženie skutočnej vzdialenosti oproti vzdušnej – pretože cestujúci bude musieť dlhočizný panelák obísť, a nie prejsť cez jeho steny, a rameno neprebrodí, ale musí prejsť k mostu.´

A jednoznačne platí, že ak budú zastávky na rovnakých miestach, obslúži dopravný systém rovnaké územie bez ohľadu na to, či ním bude električka alebo vlak.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99616:
Ad Re #99611 AAA: Buhaháá... Skús si niekedy prečítať predpisy ŽSR D4, D23, D24 (ak ich medzičasom neprečíslovali). Potom uvidíš, čo to je grafikon a čo všetko musí riešiť okrem dopravných matíc.
Reply on: intony #99650:
bolo by to dosť naplnené? idem spať... ? ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99582:
„Stavebny inzinier pre stavbu ciest a letisk je ako stavbar, tak i dopravak.“
Nezmysel.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Valec #99555:
A zabudol si ešte na druhú možnosť cesty na Nivy – prestúpiť na Kamennom na druhý polokruh električky, ktorý má podľa ÚP ísť na Nivy a ďalej v trase „vlakového tunela“.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99516:
„Je to mozne, ale v BA neaplikovane a bohuzial nateraz sa s aplikaciou ani neuvazuje. Co je na skodu.“
Tomu nerozumiem. V Bratislave je to neaplikovateľné, ale je na škodu, že sa s aplikáciou ani neuvažuje? Prečo by malo byť na škodu, že sa neuvažuje o tom, čo je podľa teba nemožné?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99500:
"Trat Petrzalka - Nivy - Flilalka riesi severo-juzny tah, to je aj to, co riesit ma. Je to cca polovica obyvatelov BA."
Prepravné požiadavky na MHD v severo-južnom-smere sa v rannej špičke týka cca 54000 osôb (údaj pre rok 2010), čo je asi osmina obyvateľov Bratislavy a pätina tých, čo v rannej špičke využívajú MHD. Približne rovnaký pomer je vo výhľade aj pre rok 2020.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99453:
Čo je to „tiažový prepravný prúd“? (Pomôcka: tiažový – vzťahujúci sa na gravitačnú silu pôsobiacu na telesá; ťažiskový = kľúčový.)
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #99450:
Laminátka uviedol kompetentné a presné stanovisko. Nekompetentnosť tu predvádzaš ty. Trate majú kategórie únosnosti – 14 t, 16 t, 18 t ...
Bežné osobné vozne ZSSK majú nápravové tlaky do 11 t na nápravu, ťažšie sú len vozne špeciálnej stavby (lôžkové, ležadlové, reštauračné) - do 14 t na nápravu. Ale rušeň, ktorý tento vlak ťahá, nejde pod 20 t (rušne radov 110 a 210 majú 18 t na nápravu, ale nepôsobia v osobnej doprave), takže s nejakými 15-timi tonami uvažovať nemožno ani náhodou. Tvoji poradcovia ti nahovorili bludy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.