"Lepsi interval ako 15 min ani ja neocakavam" - 10-15 minút S-Bahn + 20-30 minút niečo nadregionálne. To je celkom slušné zaťaženie na to, aby sa tam už nezmestili vlaky v 5 minútovom ? intervale z Rovniakovej.
"Ale ano, UP urcuje kto kde sa byva, kde sa pracuje a aj urcuje dopravu a dopravne prudy."
Áno, určuje kde sa býva, kde sa pracuje, kde sa oddychuje. Ale nikomu neurčuje kde bude on konktrétne bývať, kde bude on konktrétne pracovať, kde bude on konkrétne sa rekreovať. Ono totiž petržalčania môžu všetci pracovať na Nivách a ružinovčania v petržalke, ale môže to byť aj pol na pol alebo každí doma. Čiže aj dopravné prúdy sú len čisto orientačné, lebo nemôžu rátať s každého osobnými preferenciami.
"A ostatne vztahy (region) riesi NS MHD."
Aké ostatné vzťahy (a dokonca na región) má riešiť NS MHD? Myslíš tých pár jedincov, ktorí bývajú v BA a pracujú mimo? Alebo tie tisícky z regiónu pracujúce v BA? Lebo jedným aj druhým nebude vlak uprostred Petržalky nijako platný.
Keďže električka i ťažšia "električka" bude mať v Petržalke obdobnú trasu až po Bosákovu, tiež bude spĺňať potreby akurát tak 20% Petržalčanov s tým rozdielom, že ťa nezavezie ku Trafenej Husi, ale vrazí tunelovo do Dobrej Nivy.
Stavebny inzinier pre stavbu ciest a letisk je ako stavbar, tak i dopravak.
V Parizi je NDS kombinacia podzemneho metra a podzemneho RER=expresneho osobaku. Trasa NS MHD je mierne posunuta v smere severojuznej rozvojovej osi BA s tym, ze sa to kompenzuje v zapadovychodnej trase.
NS MHD neriesi len relaciu Petrzalka - Nivy. Kazdopadne, bude to nosny dopravny prud. Predpoklada sa v objeme presahujucej 10 000 ludi denne.
No a na vlak na ZST bude chodit este menej ludi ako na elinu... A zrazu ma bus riesit nosny dopravny prud? Zacinas si uvedomovat nezmyselnost eliny?
Casova diverzifikacia sa da dosiahnut ciastocne dosiahnut dohodou so zamestnavatelmi, ciastocne je dana flexibilnym pracovnym casom.
Priestorova diverzifikacia:
1. Elektricka neriesi nic a uz vobec nie diverzifikaciu - ved je v pesej dostupnosti len pre cca 20% ludi. Prave preto nemoze byt NS MHD. Takze pripustas zrazu, ze elina NS nie je a pozadujes ju z oinych dovodov?
2. Ano - toto je riesenie - skutocnou diverzifikaciou ale bude, ked bude mat vlak dve trasy - cez ZST aj cez stred
3. Konecne si aj ty uvedomujes podstatu a dovody, preco presne toto navrhujeme ako dopravne riesenie dopravnych potrieb Petrzalky.
P.S. Neviem o tom, ze by si mal (pravne relevantny) mandat na to, aby si hajil nase zaujmy. Ja taky mandat mam.
P.S.2. No a?
Nivy nie su cele mesto, ale urcitu a budu vyznamne. To nik nepopiera. Zaroven tam ten vlak bude (ak sa Filialka postavi) bez ohladu na to ci sa nieco postavi v strede PE.
Lepsi interval ako 15 min ani ja neocakavam, hlavne ak sa ocakava nakup primestskych poschodovych jednotiek.
Ale ano, UP urcuje kto kde sa byva, kde sa pracuje a aj urcuje dopravu a dopravne prudy. To je jeho ucel a preto sa UP (okrem ineho) obstarava. Nepochopenie tohoto je nepochopenim podstaty uzemneho planovania a vplyvu UP na dalsi zivot v meste.
Isto, mnoho ludi ostane zamestnanych v Petrzalke (co je zase minus najme pre elektricku), lenze tych do roboty neprepravi elektricka ale len doplnkova petrzalska doprava. A ostatne vztahy (region) riesi NS MHD. Sam hovoris, preco nie elektricka, ale ano NS MHD a diverzifikacia dopravy.
Nie je jedno, ci sa pojde elektrickou alebo NS MHD - jednak rychlost, jednak sirsie vztahy a jednak kratsia vzdialenost.
"hájiš záujmy niekoľkých desiatok ľudí" - To si len tí ľudia naivne myslia. Veľmi rýchlo vytriezvejú, keď Lola za dobrý peniaz zamestná nejaký developer, aby presvedčil okolie, že pre Petržalku bude požehnaním výstavba 35 poschodového domu na Rovniakovej 14A.
Nivy aj tak niesú alpha omega celého mesta. Nie všetcia čo idú SL idú na Nivy ale aj na Patrónku, kde vlak čo? Nestojí. Taktiež stanice v Rači, Vajnoroch sú dobre od ruky a plánované stanice v Ružinove, Vrakuni a PB (s tou otrasnou stanicou) na okraji sídlisk nebudú ľudia zrazu náhle využívať a rohodnie nie tí čo bývajú bližšie k Tomášikovej alebo Ružinovskej. Pochybujem silne, že interval kratší ako 15minút by sa uživil na mestských vlakových linkách, s výnimkou DNV.
Takéto riešenie podporujem, pretože som presvedčený, že aj zo ŽST Petržalka (a nadväzujúcich smerov) bude dostatočný dopyt po kapacitnej doprave a napojenie železnice zo stredu Petržalky do tunela by bolo pre tento smer značne obmedzujúce (dokonca tu niekto tvrdil, že by všetky vlaky zo ŽST Petržalka jazdili cez prístavný most).
Stavebný inžinier sa nerovná dopravný inžinier sa nerovná inžinier ekonómie.
Re #99422 Marcelllooo: Ty tvrdíš, že NDS je jeden systém, v tvojom prípade si pod ním predstavuješ vlak. V Paríži je to metro ako si sám povedal. Čo sa týka druhej repliky, len som pripomenul, že tvoja železničná trať obieha prestupnú stanicu NDS zakotvenú v ÚP, teda táto trať nekorešponduje v CMO s trasou NDS.
Re #99527 Marcelllooo: Dokáž výpočtami a analýzou, koľko ľudí bude cestovať z Petržalky na Nivy VHD.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Marcelllooo
V Parizi je NDS kombinacia podzemneho metra a podzemneho RER=expresneho osobaku. Trasa NS MHD je mierne posunuta v smere severojuznej rozvojovej osi BA s tym, ze sa to kompenzuje v zapadovychodnej trase.
NS MHD neriesi len relaciu Petrzalka - Nivy. Kazdopadne, bude to nosny dopravny prud. Predpoklada sa v objeme presahujucej 10 000 ludi denne.