Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marcelllooo #99581:

"ved je v pesej dostupnosti len pre cca 20% ludi. Prave preto nemoze byt NS MHD." - prave si uspesne dokazal svoju NEKOMPETENCIU. NS MHD nemusi byt v dosahu vacsiny ludi, lebo ma riesit HLAVNE PREPRAVNE TAHY. Ludia mimo nich sa k nemu mozu dostat doplnkovou dopravou na baze inych systemov.
Reply on: Marcelllooo #99593:
ja byt tebou radsej nespominam Rovniankovu strapnujes celu tu ulicu...
Reply on: Valec #99592:
Spravna otazka. Pytam sa ju aj ja. Ja cely cas tvrdim, ze dopravu dostatocne obsluzi siet trolejbusov a busov.

Odpoved na otazku "preco?" som uz naznacil: Odstranenie stavebnej uzavery plus niektori mestski politici maju firmy na realizcaciu ciastkovych zakazok...
Reply on: patrik #99580:
No a?

Re #99585 intony: Ano. Ale bude riesit uplne ine dopravne relacie a suvislosti. To je rozdiel kvalitativny, nie len rozdiel zmeny polohy.

Re #99586 810zssk: Presadzujeme take riesenie.

Re #99588 Valec: Ako studirovany jedinec urcite poznas statistiku a napriklad zakon velkych cisiel. Jedno ani druhe ti nepovie, ako sa zahcova konkretny jedinec (to nie je ani potrebne) ale povie ti, ako sa bude spravat cely system v globale a kolko ludi pojde v tej-ktorej relacii, povedzme s 5% odchylkou. Preto dopravne pruda su spolahlivym vyjadrenim dopravnych narokov. To by ale znalec dopravy mal vediet.

Spravne - riesi to dopravne potreby jednych aj druhych spominanych. Aj Petrzalcanov.

Re #99590 Ondro: To co tvrdim cely cas - trolejbusy.

Re #99591 drink: Jedno i druhe ide aj okolo Rovniankovej.
Reply on: Marcelllooo #99582:
"NS MHD neriesi len relaciu Petrzalka - Nivy. Kazdopadne, bude to nosny dopravny prud. Predpoklada sa v objeme presahujucej 10 000 ludi denne."

10 000 ľudí denne dnes v pohode rieši aj kombinácia liniek 93+94. Načo potom niečo stavať?
Reply on: Kami #99579:
"Lepsi interval ako 15 min ani ja neocakavam" - 10-15 minút S-Bahn + 20-30 minút niečo nadregionálne. To je celkom slušné zaťaženie na to, aby sa tam už nezmestili vlaky v 5 minútovom ? intervale z Rovniakovej.
Reply on: Marcelllooo #99587:
no a co by si dal na PAtronku okrem sucasnych autobusov? Tam uz nemas kde postavit vlak v plytkom tuneli:)
Reply on: Ondro #99578:
Taky hlupy nie som predovsetkym ja.
Reply on: Marcelllooo #99577:
"Ale ano, UP urcuje kto kde sa byva, kde sa pracuje a aj urcuje dopravu a dopravne prudy."

Áno, určuje kde sa býva, kde sa pracuje, kde sa oddychuje. Ale nikomu neurčuje kde bude on konktrétne bývať, kde bude on konktrétne pracovať, kde bude on konkrétne sa rekreovať. Ono totiž petržalčania môžu všetci pracovať na Nivách a ružinovčania v petržalke, ale môže to byť aj pol na pol alebo každí doma. Čiže aj dopravné prúdy sú len čisto orientačné, lebo nemôžu rátať s každého osobnými preferenciami.

"A ostatne vztahy (region) riesi NS MHD."

Aké ostatné vzťahy (a dokonca na región) má riešiť NS MHD? Myslíš tých pár jedincov, ktorí bývajú v BA a pracujú mimo? Alebo tie tisícky z regiónu pracujúce v BA? Lebo jedným aj druhým nebude vlak uprostred Petržalky nijako platný.
Reply on: enumaelish #99575:
Vlak si ce nestoji na Patronke. Ale hadaj co - nestoji tam ani elektricka. Prave preto treba riesit dopravu diverzifikaciou.

Zivotaschopnost rieseni overuje technicko-ekonomicka studia, ktora sa ma prave obstaravat.
Reply on: Marcelllooo #99567:
Preco potom take riesenie nepresadzujes? LEBO TO NIE JE TVOJ ZAMER. Ty len chces svoj nadvlak a nechces fuj,zlu,barierovu elektricku.
Reply on: Marcelllooo #99581:
Keďže električka i ťažšia "električka" bude mať v Petržalke obdobnú trasu až po Bosákovu, tiež bude spĺňať potreby akurát tak 20% Petržalčanov s tým rozdielom, že ťa nezavezie ku Trafenej Husi, ale vrazí tunelovo do Dobrej Nivy.
Reply on: JamaVOku #99574:
Mozes mat take vzdelanie a kvalifikaciu ako ja.

Otazka znie: Preco ju este nemas?
Reply on: Valec #99565:
Dakujem. ?
Reply on: AAA #99572:
Stavebny inzinier pre stavbu ciest a letisk je ako stavbar, tak i dopravak.

V Parizi je NDS kombinacia podzemneho metra a podzemneho RER=expresneho osobaku. Trasa NS MHD je mierne posunuta v smere severojuznej rozvojovej osi BA s tym, ze sa to kompenzuje v zapadovychodnej trase.

NS MHD neriesi len relaciu Petrzalka - Nivy. Kazdopadne, bude to nosny dopravny prud. Predpoklada sa v objeme presahujucej 10 000 ludi denne.
Reply on: Kami #99570:
No a na vlak na ZST bude chodit este menej ludi ako na elinu... A zrazu ma bus riesit nosny dopravny prud? Zacinas si uvedomovat nezmyselnost eliny?

Casova diverzifikacia sa da dosiahnut ciastocne dosiahnut dohodou so zamestnavatelmi, ciastocne je dana flexibilnym pracovnym casom.

Priestorova diverzifikacia:
1. Elektricka neriesi nic a uz vobec nie diverzifikaciu - ved je v pesej dostupnosti len pre cca 20% ludi. Prave preto nemoze byt NS MHD. Takze pripustas zrazu, ze elina NS nie je a pozadujes ju z oinych dovodov?
2. Ano - toto je riesenie - skutocnou diverzifikaciou ale bude, ked bude mat vlak dve trasy - cez ZST aj cez stred
3. Konecne si aj ty uvedomujes podstatu a dovody, preco presne toto navrhujeme ako dopravne riesenie dopravnych potrieb Petrzalky.

P.S. Neviem o tom, ze by si mal (pravne relevantny) mandat na to, aby si hajil nase zaujmy. Ja taky mandat mam.
P.S.2. No a?
Reply on: Marcelllooo #99530:
Ano super hajis, ked tam vyhlasili ze z celej petrzalky sa tam maju chodi vencit psy...
Reply on: enumaelish #99575:
Nivy nie su cele mesto, ale urcitu a budu vyznamne. To nik nepopiera. Zaroven tam ten vlak bude (ak sa Filialka postavi) bez ohladu na to ci sa nieco postavi v strede PE.
Lepsi interval ako 15 min ani ja neocakavam, hlavne ak sa ocakava nakup primestskych poschodovych jednotiek.
Reply on: drink #99576:
personalni manageri tych developerov zasa nie su taki hlupi ?
Reply on: Valec #99569:
Ale ano, UP urcuje kto kde sa byva, kde sa pracuje a aj urcuje dopravu a dopravne prudy. To je jeho ucel a preto sa UP (okrem ineho) obstarava. Nepochopenie tohoto je nepochopenim podstaty uzemneho planovania a vplyvu UP na dalsi zivot v meste.

Isto, mnoho ludi ostane zamestnanych v Petrzalke (co je zase minus najme pre elektricku), lenze tych do roboty neprepravi elektricka ale len doplnkova petrzalska doprava. A ostatne vztahy (region) riesi NS MHD. Sam hovoris, preco nie elektricka, ale ano NS MHD a diverzifikacia dopravy.

Nie je jedno, ci sa pojde elektrickou alebo NS MHD - jednak rychlost, jednak sirsie vztahy a jednak kratsia vzdialenost.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.