Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marcelllooo #99537:
e #99537 Marcelllooo, ty ale stále tuším zas netušíš, alebo necheš tušiť, že ja som za to, aby sa realizoval mestský vlak, teda severo-južná vetva NS cez Nivy na Predmestie (čo pokladám za perfektné spojenie),
ale aj električka do centrálnej oblasti s perspektívnym vytvorením podzemného okruhu cez Hlavnú stanicu alebo aspoň potiahnutím trate na Hodžovo nám, pre lepší prestup na linky na Kramáre, Hlavnú stanicu, Horský park (čo je pre obyvateľov stredovej tiež osi prínos)...

A nie, nepovedz, že to tak perspektívne nemôže byť, pretože už teraz sa nepostupuje podľa ÚP a nik nepovedal, že to tak byť nemôže a isto nebude. Vedenia miest sa totiž zvyknú obmieňať.
Reply on: Marcelllooo #99530:
No, pravdou je ze ich HAJITE na ukor inych casti. Na ukor Petrzalcanov ale i Bratislavcanov.

Moj navrh znie: Postavte si sami plytky tunel a zaroven prestante ziadat riesenie od mesta, ktore sa teraz nemoze venovat inym (casto i dolezitejsim) veciam. Taky schopny domovnik (pardon, sefdomovnik) co precital stanovisko Vyskumneho ustavu domovnickeho, spolupracoval na vyvine systemu domovnickych elektronickych klucov (ktory sa potom cez stroj casu dostal niekolko rokov dozadu a rozsiril v podstate po celom svete), ma skusenosti s uzkym hrdlom, maticami, klincami, omietkou, stetcami a tak nadherne si vycistil ulicu od fetakov a nadherne sa mu dari pokracovat v projekte ozdoby ulice Rovniankova psymi hovnami a dokonca preukazal velke znalosti gramatiky na skuskach v plytkom tunelY urcite zabezpeci financovanie tejto "srandy".
Reply on: Martin #99524:

Drviva vacsina ludi na tomto fore su laici - vratane mna. Spajat by nas mal zaujem o dopravu a riesenie dopravnych problemov, pripadne diskusia o nich. To som ocakaval pri prichode na toto forum a nadej ma stale neopustila.

Ano, diskusia na tomto fore sa vedie v destruktivnom tone ale nie z mojej viny. Ja sa snazim komunikovat slusne a na urovni. Budem v tom pokracovat nadalej.

A co sa tyka tvojich rad do mojho zivota, preskakal som toho dost a ja sam viem, ako mam svoj zivot viest a riadit.
Reply on: Marcelllooo #99514:
Ale JE to akceptovateľné, je to úplne v pohode akceptovateľné, normy NEstanovuješ ty.
Reply on: Marcelllooo #99514:
Chachacha. Celkom rád by som videl porovnanie tvojho IQ so Soliderovým alebo zlošukovým. Myslím, že by si obsadil krásne tretie miesto, zatiaľ čo oni by hanebne pohoreli a boli predposlednom a predpredposlednom mieste.
Reply on: Marcelllooo #99515:
Chachacha.
Reply on: Marcelllooo #99514:
Je smutne ze ten "sopliak" co na neho udajne zarabaju iny je v mnohych pripadoch inteligentnejsi ako ty...
Reply on: Emo #99531:

No a tu je ten pes zakopany.

OTAZKA: Ked bude elektricka obsluhovat len 20% (dobre, povedzme 30%) Petrzalcanov, kto alebo co bude obsluhovat ten zvysok?
Ako bude rieseny dopravny prud Petrzalka - Nivy - Filialka, co je hlavna rozvojova os Bratislavy a buduce obchodne a administrativne centrum Bratislavy?

ODPOVED: Zase len autobusmi. Tak naco potom staviame tu elektricku?

Alebo mas nejaky iny realny navrh?
------
Hej, ludia mohli ist aj 95 -> 83 a to aj robili. Podstatne je vsak ze nepreferovali desatminutovu chodzu za priamou linkou ale prestupovanie s menej chodenim.
------
Pr diverzifikacii a rozlozeni dopravy v case a priestore problem s kapacitou nebude.

A uz vobec nie, ak bude realizovany NS MHD (ale ten skutocny, alebo aspon jeho jedna severojzuna vetva).

Re #99536 intony: Lenze sa ta znovu potom spytam, kolko percent Petrzalcanov vyuzije v takomto modely elektricku a kolko tie ostatne subsystemy? Iste uz tusis ze odpoved nie je pre elektricku priazniva.

Re #99533 intony: Vsetci rozhodne nie a nestane sa to ani naraz. Presun na tento prud je vsak jasny a nespochybnovany nikym,kto sa tym profesionalne zaobera. Vratane magistratu.

Re #99535 Ike: Ja hovorim o topologii, nie typologii sieti. Ale ak je to ekvivalentny pojem, nech je to aj vejar.
Reply on: Ike #99529:
Za sieť ja zrovna nie som, skôr by som privítal dve krátke odbočné vetvy (viď. Nové Mesto), pre uľahčenie celkovej dostupnosti pešej i prostredníctvom trolejbusov a autobusov.
Totiž, nebolo by dobré riešiť celú Petržalku električkou, ale rozložiť aj trolejbusovú a autobusovú dopravu na ostatné mosty, pretože tie obsluhujú oblasti na ľavom brehu Dunaja zväčša kolmo na električkové radiály.
Reply on: Marcelllooo #99534:
pouzivaj dopravnu typologiu a sice nie strom ale vejar...
Reply on: Ike #99529:
Ano, pesi. Pouzil som konkretny priklad, ktory velmi dobre a velmi doverne poznam.

Vyprosim si tvrdenie, ze som klamar, lebo si neukazal, ani ze tvrdim nepravdu a uz vobec nie, ze to robim umyselne.

Samozrejme, ze k NS MHD bude treba doplnkovu, ved to hovorim od zaciatku. Ale, ked bude realizovana elektricka - ta doplnkova bude v podobe autobusov pre nosne dopravne prudy z Petrzalky na Nivy, lebo toto elina proste neobsluzi. At o je ta vada a problem.

Topologia siete strom,ktoru navrhujes je z dopravneho hladiska rovnako nevhodna, ako hviezda, lebo v relaciach cez Dunaj dochadza k rovnakym problemom a to hned vo dvoch bodoch - prvy v subehu trati na Petrzalskej strane a druhy krat na strane Stareho mesta.
Reply on: Marcelllooo #99527:
"a jednak preto, ze ich nedovezie do miesta prace, ktore sa bude budovat v okoli Niv." Nie som si istý, že všetci budú zrazu pracovať na Dobrej Nive a nie pri Trafenej Husi. ?

Mne sa zdá, že rozostup staníc a zastávok v Petržalke má byť 500 až 800 metrov, ale to je jedno. Keď sme už pritom mohol by sa už konečne riešiť rozostup súčasnýc zastávok vo Zvyšku Mesta, ale to je už iná téma...
Reply on: N/A #99528:
Kto bol na vine?
Reply on: Marcelllooo #99527:
"Ale nemozeme zase podlahnut ani opacnemu extremu, ze z dovodu dogmatickej adoracie elektricky budeme nuteny chodit k nej peso aj pol hodiny."

Práve na to sú tie doplnkové linky. Nikto nikoho nenúti ísť na električku pešo.

"Priklad: Z Rovniankovej je to k TERNU cca 12 minut, je to nieco okolo 850 m. Napriek tomu nikto nechodil k 93 peso ale prestupoval z 99 a preto ludia z nasej lokality privitali predlzienie 83 k Technopolu."

Ľudia z vašej lokality mohli ísť aj linkami 68, 92, 95 a prestúpiť na Nám. Hraničiarov (resp. Starohájskej) na L83.

"Ja tvrdim, ze prave diverzifikacia dopravy v case a priestore hlavne za pomoci trolejbusov dopravu v Petrzalke vyriesi minimalne vo vyhlade 2020, investicne a prevadzkovo lacnejsie nez elektricka a zatial ziskam cas a priestor pre ziskanie financnych prostriedkov na iny NS MHD, ak bude potrebny."

Pri trolejbusoch bude problém KAPACITA! Už to tu bolo x - krát omieľané. ❗
Reply on: Ike #99526:
Ja sa netajim tym, ze hajim zaujmy Rovniankovej 14 a dalsich tisicov vlastnikov podlz Chorvatskeho ramena. Nehajime ich vsak na ukor inych casti, ale v sulade s tym, co sa planuje aj pre ne, minimalne nie v kolizii.

Nie su to ani skryte zaujmy, ale verejne prezentovane. A to aj tu. A ide nam uprimne o systemove a koncepcne riesenie.

Na vyjadrovanie sa za Dubravcanov alebo kohokolvek ineho nemam mandat. Ak sa k nam pridaju podobni ludia z Dubravky, Karlovky alebo inych casti, potom mozeme zacat tvrdie rypat aj do tychto casti.

A dovod je este jeden a to prozaicky - realne sa ide riesit len jedna takato investicia, prave elektricka do Petrzalky. Ostatene, vratane Dubravky, ostanu nasledujuce roky nezmene, takze ani nie je dovod to momentalne tak intenzivne riesit ako projekt elektricky do Petrzalky.
Reply on: Marcelllooo #99527:
pesi???? ja som ti len demostroval ze ak by...

uz vobec ti nerozumiem lebo si klamar a vsetko otacas na teba... ved to je uplne jedno ci tam bude elina ci ten tvoj vvvllllaaaakkk... doplnokova autobusova doprava tam bude aj tak... cize snazis sa vykrutit na nespravnom hrobe...

Tvrdi tu niekto ze do petrzalky pojde LEN elektricka a LEN ako jedna radiala? nie! najidealnejsi pripad by bol keby tu bola SIET elektriciek a napajali by sa postupne na jednu radialu, ktora by viedla cez Dunaj...

Rad by som bol keby si citoval cloveka co tvrdi ze elina bude bez doplnkovej dopravy...

to ze z udaju ze pesia chodza sa pohybuje od 4 do 5kmh som si vybral 5kmh nie je klamstvo ale potreby lepsieho zaokruhlovania, a urcite je to mensie "klamstvo" ako tvojich 20%
Par fotiek zo vcerajsej nehody autobusu 1703 s osobnym vozidlom pri technickom skle.

http://fotoalbumy.azet.sk/jurajko_11/nehoda-1703-s-osobnym-vozidlom-11-3-2008/?i9=0b248a271e21
Reply on: Emo #99521:
Ale nemozeme zase podlahnut ani opacnemu extremu, ze z dovodu dogmatickej adoracie elektricky budeme nuteny chodit k nej peso aj pol hodiny.

Priklad: Z Rovniankovej je to k TERNU cca 12 minut, je to nieco okolo 850 m. Napriek tomu nikto nechodil k 93 peso ale prestupoval z 99 a preto ludia z nasej lokality privitali predlzienie 83 k Technopolu.

Nie inak je to aj s elektrickou. Postavime drahu trat, ktoru vacsina Petrzalcanov nebude preferovat jednak preto, ze bude od nich daleko a jednak preto, ze ich nedovezie do miesta prace, ktore sa bude budovat v okoli Niv.

Rozostup zastavok (to je to, co spominas v poslednej vete) bola optimalne stanovena na 500 - 600 metrov co zodpoveda 6-8 minutovej pesej dostupnosti a je to prave z tohoto dovodu, ze to je bud, kedy je siet pre ludi stale dostatocne atraktivn, aby ju vyuzivali a za nou isli a na druhej strane sa nemuselo vsade stat.

Re #99522 Emo: Ale bavme sa aj o trolejbusoch. Ja tvrdim, ze prave diverzifikacia dopravy v case a priestore hlavne za pomoci trolejbusov dopravu v Petrzalke vyriesi minimalne vo vyhlade 2020, investicne a prevadzkovo lacnejsie nez elektricka a zatial ziskam cas a priestor pre ziskanie financnych prostriedkov na iny NS MHD, ak bude potrebny.
Reply on: Marcelllooo #99525:
namam cas moc reagoavat, ale na poslednu vetu rad zareagujem...

a tebe ide o uprimne riesenie veci ked tvrdis ze tunel sem, bariera tam, ale v takej dubravke aj ruzinove by si tu barieru ponechal, resp sa k tomu nevyjadrujes?

Nie marcelllooo, to tebe ide len o svoje skryte zaujmy a zaujmy Rovniankovej ul. c. 14
Reply on: Ike #99517:
Teoria sieti, analyza a optimalizacia su matematicke discipliny a su nezavisle na konretny druh praktickej aplikacie. Matematicky aparat ostava rovnaky, ci ide o siet pocitacovu alebo siet dopravnu. To znamena, ze neviem navrhnut siet akehokolvek druhu, ale viem zanalyzovat akukolvek siet po kvanitifikacii jej parametrov.

Ja vsak netvrdim, ze som odbornik na dopravu, ale ze som laik. Mam vsak navyse aj istu kvalifikaciu vo forme formalneho systematickeho vzdelania sietovej optimalizacie (a zaoberali sme sa aj dopravnymi aplikaciami - ale na urovni FMFI) a svoje nazory si utvaram a konfrontujem s dopravnymi specialistami na jednotlive druhy dopravy.

Re #99518 Ike: Standartne uvazovana rychlost chodze je do 4 km/hod, bezne sa uvazuje s rychlostou 3.5 km/hod. 5 km/hod. je ryhla chodza a uvadzana aj ako maximalna rychlost v cestnej premavke pre iste druhy dopravy (cyklisti na chodniku napr.).

Preto som povedal, ze dana mapka je ucelovym zavadzanim, lebo stanovuje predpoklady tak, aby vysla vopred zelana odpoved.

Re #99519 Ike:
- Tiazovy dopravny prud je taky,ktory viaze vyznamnu cast dopravnych narokov, ale nie najvacsiu, pripadne je obmedzeny lokalne.
- NS MHD (akehokolvek druhy) ma spajat vsetky hlavne vrcholy dopravnych prudov. Navyse spojenie kazdeho s kazdym je uvadzane zastancami elektriciek ako ich vyhoda - co sme prave ukazali, ze nie je pravda.
- Tvoja mapka je ucelovo zmanipulovana pre vopred stanoveny vysledok. Pesia dostupnost s ktorou sa rata pri modelovani a inzinieringu dopravy je 6-8 min (400-600 m). Pri 10 minutovej pesej dostupnosti, ktora je uz o 25% navysena proti standartne uvazovanej, je do 750 metrov.
- Vlak v plytkom tunely je bezkolizny a bezbarierovy. Ako dosledok realiacie technickeho riesenia plytkym tunelom.

Tvoja posledna oznamka je svedectvom, ze ti nejde uprimne o riesenie veci v Bratislave a Petrzalke, ale o nieco ine.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.