Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Emo #98722:
Tak bratislavská klasika - na L70 dať SORy. Ale radšej to nespomínam, lebo sa to naozaj stane.

Ale myslím si, že L95 dat na Kollárovo nám., pričom by sa točila cez Nám. Slobody, Starohorskú a Radlinského, lebo sa mi zdá, že na Kollárovom, kde sa točí L80 je oblúk na kĺbové dosť prudký... Neviem.
L78 dať cez Vajanského nábrežie na Zochovu.
L50 cez Most Apollo, Einsteinovu k Auparku.
L70 - pôvodná trasa
To je môj názor.
Reply on: tr3mp #98717:
Hej, hovorim o tom IZ, ktory bol kladne posudeny v procese EIA. Vyplyva to z neho.

Re #98723 merice: Omyl. Ak nieco skodi srdcu, nemoze to byt dobre ani pre telo ako celok. Lebo v takomto pripade je organizmus nedokrveny a teda trpi kyslikovou insuficienciou. Ak su v neporiadku oblicky, zlyhava odpadove hospodarstvo.

Preto hovorim o systemovom a koncepcnom rieseni, ktore optimalizuje dopravu celeho mesta, ale respektuje aj mestske casti a lokalne zaujmy. Tie nemusia byt v konflikte, ak urobene spravne.

Treba pozerat komplexne, inak natrafis na to, comu sa ludovo hovori 'pre strom nevidis les'. Skratka vyriesis mozno jednu castkovu oblast, ale nevyriesis, ba az zhorsis dalsie ciastkove az celkove oblasti. To je syndrom typicky aj pre zastancov elektriciek. Skratka musi byt elektricka a vsetko sa prisposobuje tejto poziadavke. Miesto toho, aby sme mali dopravne potreby a na ne nasili konkretne riesienie.


To ze bude centrum v lokalite Nivy, Prievozska, Dostojevskeho znaci, ze tam musi byt MHD. Ale MHD diverzifikovane riesace dopravne potrreby vsetkych zucastnenych. Niektory maju regioanlen vztahy, iny celomestske, dalsi lokalne.

Som za systemove komplexne riesenie dopravy Bratislavy.
Reply on: eripmav #98699:
"Bosakova-Apollo (s odbocenim z Apolla doprava na Bosakovu) - Safko: 7,5km"

Toto odbočenie už dávnejšie neexistuje, vznikali tam kolízne situácie.
Reply on: Emo #98719:
Presne tak. Tak si pečitaj od iných diskutujúcich čo sa plánuje vytvoriť z Dostojevského radu. L 70 musí ísť pod Nový most je to ok. článok 98711
Nesmieme vytlačiť busy z Dostojevského radu a z Vajanského nábr.
Reply on: Marcelllooo #98714:
"Na MHD sa treba pozerat v komplexicite, systemovo a koncepcne. Treba chapat organizmus mesta, regionu, v ktorom je umiestnena" Ak je liek na obličky dobrý, môže uškodiť srdcu. To sú vedľajšie účinky. Ak je niečo dobré pre Dlhé Diely tak to už nemusí byť dobré pre Dolné Hony. Ale celkovo je to dobré pre mesto. Netreba pozerať moc komplexne. Každý orgán tela, čiže MČ mesta má iné potreby. Aj v rámci jej možnosti. A zato, že bude okolo Dostojevského radu budúce obchodné centrum mesta ešte neznamená, že tam nesmú chodiť linky mhd. Ja som za budovanie /mimo Petržalku tam nech je to, čo sa aj s tým ráta/, električkových trás v meste. Presne také aké máme teraz. Samozrejme s modernejšími vozidlami. Som za to aby električky išli aj keď jednosmerne cez Euroveu, cez Prievozskú, a všade tam, kde to cesty dovolia. Ale nie tak, že zastávky budú zase každých 300 metrov. To je blbosť. Som za eliny v meste.
Reply on: pressburger #98721:
To napadlo aj mňa, ale zdá sa mi, že Páričkova je pomerne úzka. Nie som si istý, či by tam autobus nemal problémy. ?
Reply on: Emo #98719:
Jedine cez Páričkovu a Svätoplukovu...
Reply on: Marcelllooo #98714:
"Upinat sa na elektricky, ktore su investicne narocne a dopravne neflexibilne" - Toto je podľa mňa perla dňa ? Áno električky sú investične náročné a dopravne neflexibilné. Ale akurát v porovnaní s autobusmi a čiastočne s trolejbusmi. Rozhodne sú investične menej náročné (a čiastočne aj flexibilnejšie) ako metro či podzemná železnica ...

Povieš A a nepovieš B. Pripomína mi to tento vtip:
Gorbačov a Reagan mali preteky v behu. Reagan dobehol prvý, Gorbačov za ním. Americké noviny napísali: "Prezident Reagan dobehol ako prvý, prezident Gorbačov posledný!" Sovietske napísali: "Prezident Gorbačov dobehol na peknom druhom mieste, Reagan predposledný!"

Oboje noviny mali pravdu, ale chýbala časť informácie (vo vtipe o počte účastníkov, v tvojom príspevku o tom, v porovnaní s čím je električka nevýhodná).
Reply on: merice #98710:
Ukončenie L70 na ASMN by bolo problematické, nakoľko odtiaľ sa nedá odbočiť doľava na Prievozskú (nemala by sa ako dostať späť do Podujnajských Biskupíc).
Reply on: Emo #98715:
Iba som reagoval na temu, predlženie linky 95 na hl. stanicu. Asi chyba Petržalčanon viac takých spojení. Neviem nie som z piateho okresu. A niekto tu už vytkol, že L 13 je velká obchádzka. Tak neviem.
Reply on: Marcelllooo #98714:
"Ze je to hovadina viem rovnako dobre ako ty. Nehovoriac o suvislostiach, ktore si nespomenul (obchadzka Novy most-Einsteinova-Apollo)... Co vsa nic nemeni na skutocnosti ze IZ NS MHD s tymto rata a vytvara takuto situaciu."

Hovoríš o dokumente Nosný systém MHD prevádzkový úsek Janíkov dvor - Šafárikovo námestie v Bratislave (zámer podľa zákona č. 127/1994 Z. z.) ❓ Ak áno, môžeš, prosím, uviesť stranu, na ktorej sa o tom píše? Prípadne ešte lepšie stranu a citáciu?
Ak hovoríš o inom dokumente, poprosím tie isté informácie + jeho názov.

?
Reply on: eripmav #98692:
Podľa mňa by bolo ideálne ju ukončiť na Zochovej s tým, že by sa točila na Hodžovom námestí (ako voľakedy 43-S a 47-S). ?
Reply on: merice #98689:
To, čo si navrhol by bola možno ešte väčšia obchádzka ako linkou 13.
Reply on: merice #98712:
Ci bude Twincity konecna alebo len priebezna zastavka MHD alebo ich kombinacia, to ukaze buducnost. Neviem o tom, ze by sa to uz teraz riesilo.

Nerozumiem s cim presne so mnou nesuhlasis.

Buduce obchodne centrum mesta bude na Dostojevskeho, Mlynskych nivach, Prievozskej, Gagarinovej. Devinska brana ako aj okruh vajnory-raca su hudbou buducnosti. Upinat sa na elektricky, ktore su investicne narocne a dopravne neflexibilne je kratkozrake, neoptimalne a neekonomicke.

Uzemne rozhodnutie a stavebne povolenie moze byt vydane len na investicny zamer, ktory bol kladne posudeny MZP SR.

Re #98713 merice: Ze je to hovadina viem rovnako dobre ako ty. Nehovoriac o suvislostiach, ktore si nespomenul (obchadzka Novy most-Einsteinova-Apollo)... Co vsa nic nemeni na skutocnosti ze IZ NS MHD s tymto rata a vytvara takuto situaciu.
Reply on: Marcelllooo #98711:
"Krizovatka Safarikovo namaestie sposobi, ze bude pre tah Vajanskeho - Dostojevskeho neprejazdna, s cim sa do buducna uvazuje. " To akože pre individ. dopravu? To sa nikdy nestane. Ani do budúcna. Museli by potom dať tieto dbe uliced pod zem. Nereálne. A v minulosti sa uvažovalo o lepšej organizácii týchto ulíc. Vytvorenie niečo ako je vo Wien ring a gurtel.
Reply on: Marcelllooo #98711:
Tak to viem, že to bude Twin city. Ale bude tam konečná niektorých liniek mhd aj v buducnosti! Alebo sa už ani s tým neráta? A to s tebou nesúhlasím. Treba chapat ako org. mesta. Ak sa tak ako v Balve pristupuje k vytvaraniu NS, ze z Petržky do mesta, predlženie električiek do nových častí, Devínska brána, spojenie Zlaté Piesky s Račou a pod. Preto treba nabúrať osvedčené veci? A sťažiť ľuďom pohyb po meste? Nie všetkých obyvateľov sa NS dotkne primárne! Treba prihliadať na potreby jednotlivých MČ. Ak raz bude elektrická trakcia v meste premávať po hlavných ťahoch /Gagarinova, Tomášikova, okolie Patrónky/ ja viem, že to nikdy nebude, neznervoznujeme sa, tak vtedy rád využijem elinu na šafko, ale ak mám k dispozicii bus...
A ešte. Nie všetko čo je napísané v tom IZ NS, bude aj praktické riešenie. Neverím tomu. Nepochybne sú tí ľudia ako taký experti, ale za PC sa inač žije ako v relite na ulici.
Reply on: merice #98710:
Na MHD sa treba pozerat v komplexicite, systemovo a koncepcne. Treba chapat organizmus mesta, regionu, v ktorom je umiestnena. Treba chapat ucel a miesto jednotlivych subsystemov: NS, tiazove linky, doplnkove linky. To len take namety pre dalsie rozvijanie myslienok...

Krizovatka Safarikovo namaestie sposobi, ze bude pre tah Vajanskeho - Dostojevskeho neprejazdna, s cim sa do buducna uvazuje.

Upozornujem tiez, ze ASMN caka asanacia este tento rok a nova stanica bude zasadena do projektu Twin City...
Reply on: Marcelllooo #98709:
Budem sa snažiť ! Snad mi to vyjde. Chcel by som ale povedať, že by sme mali hladieť na mhd aj z inej stránky ako NS. Okrem električiek tu premávajú aj busy a t-busy. Medzi Malou Scénou /či sa to ešte tak vola, neviem/ a Novým mostom nebude už žiadna zastávka? Myslím, že veľa ľudí ju využíva na vystupovanie z L50 a peší presun do centra mesta. Ale budiš. Tak sa už zo šafkom neráta. Škoda. L70 pošlime iba po ASMN, L78 sa aj tak zmení. Dostojevského rad bude bezdopravová ulica. Fajn.
Reply on: merice #98707:
Tato opcia realne neexistuje.

Znovu ti odporucam nastudovat "Investicny zamer NS MHD, 1. etapa: Safarikovo nam. - Janikov dvor".
Reply on: merice #98705:
A ma cely rad inych nedostatkov. Ale je to jediny oficialny dokument, dokonca momentalne kladne posudeny MZP SR. Projekt elektricky s nim bude v sulade, bude len rozpracovavat tu uvedene veci.

To ze nemas cas (ako ho mozno nemaju aj ini), ci ine predpoklady na jeho uspesne nastudovanie este neznamena, ze sa podla neho nejde a ze aj vase vyjadrenia s nim nesuladne su len (mozno peknym) snivanim.

A podla toho isteho investicneho zameru bude Safko zabite pre inu ako elektrickovu dopravu v kazdom smere.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.