Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
.Re #98013 Lubomir: "sucasne vlaky nie su o nic tichsie.." Ja viem, ale ved by sa museli kupit nove.

"Ked sledujem v zapche uviaznute busy, vzdy dakujem za elektricku." To by vyriesili pruhy urcene pre autobusy.

Otazkou na teba je preco nie elektricku aj vlak ? preco si ubrat jedno spojenie, ked mozu existovat dve? uz som to pisala ?
Reply on: linda69 #98014:
"Ved ako zvladnut tu vystavbu v zone pribinova? To mi tu este nikdo nenapisal." - ale napísal. To, že súčasný stav nebude stačiť, je pravda. Lenže rozvetvenie tunela na Rovniakovu tomu veľmi nepomôže.
Reply on: linda69 #97995:
Hej, a ked bude vlak, bude to inak? Bullshit!
Reply on: linda69 #97990:
Ten tvoj príspevok bol myslený vážne, alebo sa niekomu snažíš pchať do zadku? ?
Reply on: linda69 #97990:

"Je pomala" - chod do Brna, napriklad tratou na Bystrc kde sa jazdi dost rychlo... takze BLBOST

"hlucna" - chod do Viedne

"ma zivotnost az 30 rokov a ta sa da este predlzit. To znamena ze cestujuci sa mozu vozit v starych voznoch, a vsetko bude v poriadku lebo budu v zivotnosti" - lebo na Slovensku jazdia len najnovsie moderne supravy 🙂

Sumar sumarum: BLBOST!
Reply on: linda69 #98015:
Električka bude jazdiť podľa toho, aká bude potrebná kapacita, najkratší interval však každých 90 sekúnd. Električka nahradí komplet linku 95 (súčasný interval 3 min.), petržaslkú časť linky 78 (int. 8 min.) a preberie časť cestujúcich z liniek 68, 83, 93, 94, 96 a 98. Naviac získa ďalších cestujúcich z plánovanej výstavby v lokalite Janíkov dvor. Taktiež sa môže dostaviť taký stav, že pri ceste do centra v rannej špičke už nebude treba stáť na schodoch. Vás z Pečnianskej nebude nikto naháňať, aby ste pri ceste do centra išli cez Námestie hraničiarov len kvôli prestupu na električku.
Reply on: linda69 #98016:
Kde je ciastocne nizkopodlazna ??? Vlek nerataj
Reply on: linda69 #98012:
"takže tie 4 zastávky pred prípojkou z DD neberú nikoho, však? Tak potom načo tam asi sú?" Beru ludi, ktori byvaju v blizkej pesej dostupnosti k elktricke. Preco tam nechodia ziadne bezne autobusove linky? Asi preto, ze by vsetci cestovali nimi, a na elektricky by sa vybodli, nie?

Linka c. 28 Riviera - Novy Most
Linka c. 29 Riviera - Novy most
Linka c. 32 Dlhe Diely - Hlavna Stanica
Linka c. 133 v spicke trasa Dlhe Diely - Novy Most

Dalej :

Linka c. 31 Mlynska dolina - Lanfranconi - Trnavske Myto
Linka c. 39 Ml. Dolina - Lanfranconi - Suhvezdna
Linka c. 30 Lamac - Lanfranconi - Novy Most
Linka c. 37 Zahorska Bystrica - PKO - Novy Most

Pokial by niekto velmi chcel, moze sa naprestupovat dost a byt "rychlejsi". Rovnako tak moze ist prazdnou elinou v case rannej spicky do Dubravky, kde ma L20, L22, L34 a L83, ako aj L23.
Reply on: Valec #98011:
No ta druha elektricka je aspon ciastocne nizkopodlazana ❤ .
Reply on: Valec #98010:
"z tvojej zastávky ti linky 80 a 88 budú premávať aj naďalej a pravdepodobne aj bez akejkoľvek zmeny trasy a ponúkanej kapacity." Juj, to by bolo super ? . Ale ked ma premavat dlha elektricka kazdych 90 sekund, tak tych ludi tam treba odniekial zobrat. ? Nedaju tam aj cestujucich iducich po Novom moste? ❓
Reply on: Mike #98008:
Myslim si, ze vlak nahradi linky 68 a 95, umozni skratit 88 a 78 malinko zhorsit interval. Bol by vyuzivany dost.
Ved ako zvladnut tu vystavbu v zone pribinova? To mi tu este nikdo nenapisal. Urcite nebude stacit len to co je tam teraz.
Motivacia nakupovat nove elektricky by urcite bola vystavba trate do Petrzalky, ale az v roku 2015. Dovtety by sa snad nejake kupily aj tak. Aspon si to myslim. ?
Reply on: linda69 #97990:
Skusim sa k tomu vyjadrit aj ja.

"Lebo elektricka je podla mna ten najdebilnejsi dopravny prostriedok na svete." To bude isto dovod, preco ju vsade na zapade opat stavaju...

"Je pomala (a moze sa nazyvat kludne aj rychlodrazna)" Elektricka nema problem s rychlostou cca do 70 -80 km/hod. Vacsia rychlost je aj u vlaku na takych kratkych medzizastavkovych usekoch nedosiahnutelna. Elektricka ma ale na rozdiel od vlaku obvykle vyssiu akceleraciu, pretoze to v podstate je lahka kolajova suprava 🙂

"hlucna (to sa tyka predovsetkym tych suprav, co jazdia v Bratislave teraz nie tych novych)" to je zalezitost starostlivosti o trat a vozidla - sucasne vlaky nie su o nic tichsie..

"ma zivotnost az 30 rokov a ta sa da este predlzit. To znamena ze cestujuci sa mozu vozit v starych voznoch, a vsetko bude v poriadku lebo budu v zivotnosti (daju sa kupit nove, ale DPB nebudeasi nikdy taky bohaty aby to robi, ked aj vo Viedni jazdia take stare eliny)" a co myslis ake stare su vlaky co pouziva zeleznicna spolocnost ? Ti garantujem ze vekovy priemer bratislavskych elektriciek je minimalne o polovicu nizsi nez u vlakov. Mimochodom zivotnost vlakovych suprav je rovnaka a mozno aj vyssia. Co sa tyka busov, DPB prevadzkuje aj 16 rocne busy a zivotnost je 6-8... na rozdiel od elektriciek tie busy ale nie su najbezpecnejsie.

"a hlavne je velmi nespolahliva." A ako casto chodis elektrickou, dievka moja ? Ja nou chodim denne do prace a jeden jediny krat som mal problem ked bolo v kolajisku pitome auto. A to byvam v Karlovej Vsi. Ked sledujem v zapche uviaznute busy, vzdy dakujem za elektricku.

"Poznam cloveka, ktori byval v Karlovke a prestahoval sa do Petrzalky aj preto, lebo mal uz plne zuby tych kazdu chvilu nejazdiacich elin." To dokazuje asi tolko ako ked ja poviem ze poznam cloveka, ktory sa do Bratislavy pristahoval kvoli Ikarusom 280 a preto ich nevyradujme !

"Jej vyhody? Jedine kapacita. Ale je ta kapacita naozaj potrebna?" Kapacita autobusov nepostacuje, navyse prestup napr. z linky 95 na ine linky na Safarikovom namesti je dost zbytocny a tazkopadny. Dalsie Bus pruhy su na mnohych miestach Petrzalky len zboznym prianim, ktore je nerealizovatelne. Ako je mozne aj vyasfaltovat vsetok priestor medzi panelakmi a mozno to bude stacit...

Otazkou na teba je preco nie elektricku aj vlak ? preco si ubrat jedno spojenie, ked mozu existovat dve ?
Reply on: kecho #97998:
Ty si najdlhsi, tak som si Ta nechala nakoniec ? .

"električkou sa dostaneš na už existujúcu vybudovanú trať v meste VS vlakom môžeš ísť akurát tak popod mesto jedným smerom" ved to je super, ostatnymi smermi mozem ist busom

"uvedom si, koľko financií má dpb na kupovanie vozov (je jedno, akých), takže ti určite nebudú kupovať jeden vozeň každý rok, len aby si mala ot najnovšie" uvedomujem si to, preto som za busy a duobusy, ktore su lacnejsie a maju kratsiu zivotnost

vlak je len mensie zlo, jasne, ze aj teomu sa tie veci mozu stat, ale ak bude v tuneli, tak vsetky nie

"veď každý deň jazdia prázdne autobusy smerom cez mosty do mesta a večer úplne prázdne do Pe, však?" Nie, ale ja nemozem za to, ze chodia vo velkych intervaloch a kratke, ked maju byt dlhe

"autobusy sú bezporuchové a tiež nikdy žiadny nehorel?" to netvrdim, ale ked sa nieco stane busu alebo trolejbusu, tak ten dalsi ho obide a nezastavi sa cela doprava v mestkej casti

"myslím, že tam je naplánovaná výstavba/predĺženie trate z Dúbravky a mimochodom 5ka má cestu Dúbravka-Rača 54 minút a niektorí ňou aj chodia, pretože je to asi lepšie spojenie ako xkrát prestupovať" ja viem, ze je naplanovanie predlezenie trate z Dubravky, ale taky vlak, ako som navrhovala, by sa tym ludom pacil asi viac, nie?

"rovnako ako dnes musia cestovať busmi, aby sa dostali k busom, ktoré idú do centra (tzv. nosným linkám s int. +/- 3 min.), taká 99na či 80 tka ti nič nehovorí?" Ano musia, ale tu nejde o to, zrusit 95 a je trasu nahradit elektrickami, ale donuti vsetkych ist elekktrickou, aj ked je to busom rychlejsie. A 80 nie je tiez nosna linka?

"takže tie 4 zastávky pred prípojkou z DD neberú nikoho, však? Tak potom načo tam asi sú?" Beru ludi, ktori byvaju v blizkej pesej dostupnosti k elktricke. Preco tam nechodia ziadne bezne autobusove linky? Asi preto, ze by vsetci cestovali nimi, a na elektricky by sa vybodli, nie?

"že bude mať interval 15-20 minút, pričom za ten čas sa dostaneš do mesta aj bicyklom?" bicykel je super vec, ale do mesta by som sla busom


"dôsledky využívania dieslákov na DD vidíš v ich poruchovosti, nakoľko nie sú stvorené na to, aby sa každú chvíľu púšťal diesel, ale iba v mimoriadnych situáciách... " sak prave, ze by sa pouzivali len v mimoriadnych situaciach, napriklad obchadzkach

"Žeby sa domovník preregistroval? Niečo ako Dunčo (bez urážky) s 10timi nickami... " Ja som tu vdaka bratovi zaregistrovana uz priblizne od konca septembra.

Aky Dunco? Len mi nehovor mi, ze aj moj oblubeny komisar Rex je tiez Dunco ?.
Reply on: linda69 #97990:
A ešte jedna vec:
"ma zivotnost az 30 rokov a ta sa da este predlzit. To znamena ze cestujuci sa mozu vozit v starych voznoch, a vsetko bude v poriadku lebo budu v zivotnosti (daju sa kupit nove, ale DPB nebudeasi nikdy taky bohaty aby to robi, ked aj vo Viedni jazdia take stare eliny)"

Más vôbec predstavu, z akého roka sú súčasné vozne a elektrické jednotky používané v ZSSK? Len zlomok z celého vozidlového parku je mladší ako 20 rokov. Aj vozne využívané vo vlakoch IC sú vyše 20 ročné, akurát prešli GO.

Modernizované električky ktoré jazdia aj v BA (http://www.imhd.sk/ba/index.php?img=23485&typ=gm) sú vlastne novostavbou, akurát so starých designom. Len minimum častí je v nich pôvodných. Či myslíš, že po nalepení nových čiel bude tá električka lepšia? (http://mhd-ostrava.ic.cz/fotky/3338.JPG)
Reply on: linda69 #97990:
"Tento navrh jasne ukazal, ze Petrzalcania by boli jednoducho donuteni cestovat elinami, lebo autobusy, respektive trolejbusy by ich vzdy doviezli len a len k elektrickam na ktore treba pri ceste do centra prestupit. "

Základným problémom v tejto časti tvojho príspevku je to, že sa odvolávaš na návrh linkového vedenia, ktoré bolo pripravované okolo roku 2004. Ak si to medzi časom nepostrehla, tak v septembri 2005 prebehla v Petržalke v autobusovej doprave také zmena linkového vedenia, ktorá už počítala s budúcou premávkou električiek. Čiže linkové vedenie na ktoré sa odvolávaš je už neaktuálne a z tvojej zastávky ti linky 80 a 88 budú premávať aj naďalej a pravdepodobne aj bez akejkoľvek zmeny trasy a ponúkanej kapacity.
Ej veru,tie naše elinky električkové,majú už svoje roky..
To je koho návrh,že zrušiť 78.? So všetkými elinami sa nedá ísť až na Bajkalskú zrovna vo všetkých časoch..
Reply on: linda69 #98005:
Reflektuješ na dopravnú situáciu okolo Teba, čo je chvályhodné, ale niektoré názory nekorešpondujú s realitou.
Napr. toto: si myslíš, že vlak nahradí iba linku č. 95, zatiaľ čo električky nahradia všetky petržalské linky?
A ďalej keď pripúšťaš, teda súhlasíš že vlak bude mať redší interval ako elina, ale tým pádom bude pre ľudí menej atraktívny (čo bude dané aj trasovaním), teda bude aj menej využívaný, čo povedie buď k zdraženiu jeho prevádzky, alebo k zásadnejšiemu prehodnoteniu jeho prevádzky, v krajnom prípade k jeho zrušeniu.
Dnes sme v situácií že menšia atraktivita vlaku v porovnaí s električkou vedie k jeho nevybudovaniu ☺
A k električkám. Pokiaľ sa postaví trať do Petržalky ako ďalšia električková radiála, bude nevyhnutné nakúpiť nové vozy, lebo "s týmito komunistickými šunkami" by si Petržalku už neobslúžila, je ich málo. A zasa naopka, keď nebude nová trať do Petržalky, nebude motivácia nakupovať nové električky, lebo pre ostatnú časť mesta tie súčasné stačia a ešte aj niečo vydržia. ☺

❤ ❤
Reply on: linda69 #98000:
Vlak na Filiálku by mohol jazdiť zo železničnej stanice Petržalka, ktorá nie je až tak ďaleko od Pečnianskej.
Reply on: kecho #98003:
? ? Skapem.
Reply on: drink #97997:
Nie nie, ja nie som za zachovanie sucastneho stavu autobusovych liniek. 68, 88, 78, 98, 95 - to su linky, ktore by sa potom mohli zrusit alebo zmenit. Podstatne je, ze 93, 83, 80 a dalsie by sa nemenily, lebo su najvyhodnejsie.
Kedze vlak nebude nahradou za ne, nebude mat tak husty intervl.
A ano, cim kratsia zivotnost, tym lepsie. Aby sme tu vzdy mali take cool moderne eliny a nie komunisticke sunky ako teraz. Samozrejme, ze nemyslim extremi ako dva roky a podobne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.