Lenže tu ide nie o železnicu ale o električku (prípadne iné ľahké koľajové vozidlo). A najlepším dôkazom toho, že električka toto stúpanie zvládne, je práve to, že električka týmto stúpaním roky jazdila a žiadna rampa po Tallerovu alebo Medenú nebola nutná.
Mimochodom, nejaká dopravácka hlava (zrejme niektorá z tých, ktoré prezentovali idey na trasovanie nosného systému založeného na báze elektičky okolo roku 2003) vymyslela aj zaujímavý nápad: pri rekonštrukcii mosta by krajné mostné polia boli na brehu zaústené v omnoho menšej výške, zároveň by však stred mosta bol zvýšený oproti dnešnému stavu. Celý most by tak bol v stálom stúpaní a klesaní. Výsledkom by bolo, že oproti dnešnému stavu by mohla trať (cesta) zo Starého mosta vchádzať na Šafko omnoho nižšie (snáď aj rovno do podzemia). Neprepočítaval som to, inžinier sice som, ale nie stavebný Ale principálne to možné je a tá myšlienka stojí minimálne za zváženie. ?
Ja zatial nic nespochybnujem (ak tak iba v naznakoch), lebo mi zatial chybaju potrebne informacie a vstupy. Zatial sa len pytam... Prepocty a dopravne matice mas ukazat ty, ked tu predkladas nejake dopravne riesenie, o ktorom bohurovne tvrdis, ze je spravne a dokonale. Prosim, moze byt spravne, ale chcem to vidiet na prislusnych vypoctoch, ze to tak naozaj je. Kto ale spochybnil projekt elektricky cez Stary most je napr. Vyskumy ustav dopravny v Ziline...
Trufale je predlozit dopravne riesenie ala scrinsot Transport Tycoon bez prislusnych prepoctov a bohurovne tvrdit, ze je to spravne a dobre, lebo si to povedal. Mozno mas pravdu, ale ukaz to na prislusnych prepoctoch. Kedze si tak sebavedomy, nemalo by ti robit problem ich vyhrabat v archive, ci ho tu znovu urobit... ?
...avšak mám dôvodné podozrenie, že by to k ničomu neviedlo.
Po tvojom vyhlásení: "Treba si uvedomit, ze za linkovanim su nielen dopravne potreby ludi, ale hlavne konomika dopravneho riesenia. Nazdavam sa, ze navrh lokalneho busu od vlaku by sa ekonomicky neoplatil; resp. na to, aby sa oplatil by muselo byt cestovne neakceptovatelne vysoke." ti bol ponúknutý k preštudovaniu Plán dopravnej obsluhy BSK, ktorý si zhodil zo stola s tým, že už Ťa to nezaujíma.
Predpokladám, že sa to znova zopakuje, keď sem tr3mp hodí tie svoje výpočty. ?
(Pozn.: Ja osobne som neštudoval dopravu ani som tu v r. 2004 ešte nebol na fóre.)
"ale s najazdovou rampou na Stary most, ktora moze mat len isty maximalny sklon a teda tu vznikne fyzicka bariera" - Toto ma zaujalo, môžeš mi vysvetliť aká fyzická bariéra by vznikla?
? ? A ty si už nejaké predložil? Ukáž svoje matice... Našiel si nejaké problémy s kapacitou? Sa to tu preberalo pár rokov dozadu...
Nemyslíš si že je to trošku trúfalé - prísť sem, žiadny relevantný argument nedať, ničím navrhované riešenie nespochybniť a od druhých požadovať aby sa hrabali v archívoch a vyvracali tvoje zbruchavýpočty "co cini dohromady 175 az 200 suprav"???
Ved napriklad Vieden ma symbiozu S-bahnov a regularnych elektriciek, staci chodit obcas do Viedne z Petrzalky....
Co sa tyka konkretneho riesenia trate, nejde len o urbanisticke riesenie, ale o konkretne dopravne riesenie v suvislostiach - bezpecnost, hlucnost, nadvaznost na pessie koridory, cyklisticke koridory, regionalne biokoridory atd...
Omyl, vylucenie priechodnosti Vajanskeho - Dostojevskeho nesuvisi ani tak s intervalom elektricky a teda pripadneho semaforu, ale s najazdovou rampou na Stary most, ktora moze mat len isty maximalny sklon a teda tu vznikne fyzicka bariera, ktoru sa neuvazuje nejako podtunelovat, ci inak prekonat, ale sa uvazuje dopravu presmerovat cez Novy most a Appolo...
K lobbynkgovym skupinam. Nie je to celkom tak. Lebo ak bude elektricka - ksefty si rozdeluju miestny poslanci. Ak bude zeleznica, ksefty rozdeluje MDPT, pripadne ZSR...
"Ked nezvladaju 3 linky s x vozidlami oblsuhovat v dostatocnom intervale jednu radialu, preco si niekto mysli, ze rovnaky pocet elektriciek to uz bude zvladat"
- Načo mi dávaš do huby to, čo som nenapísal? Opakujem, že autor vychádzal zo súčasných kapacít a zo súčasných možností vozového parku. Teda ďalej v diskusií by sme našli aj prepočty s vozidlami a pod.
Vies vôbec načo slúžia tie fotky na tej stránke? Ich cieľom nie je poukázať, že cez uprostred sídliska sa buduje trať podobne ako to chce magistrát v Petržalke ALE cieľom týchto fotiek bolo poukázať, že v Prahe je možné postaviť trasu metra bez toho aby sa narušil park medzi Panelákmi, teda že aj napriek výstavbe NS MHD tam ostane park a nebudú sa tam stavať výškové budovy narozdiel od územia Petržalky!
Pekné fotečky, ale išlo mi o dopravné riešenie a nie urbanistické. Čiže o to, kde tvorí NS MHD železničná doprava. A keby šlo o fotky, tak aj takto nejak by to mohlo uprostred Petržalky vyzerať: http://www.pozitivni-noviny.cz/020.html
Čo sa týka križovatky na Šafárikovom námestí. Pri návrhoch rýchlodrážnej električky sa hovorilo o intervale 90 - 120 s. Ak by sa vhodnou formou zabezpečilo, aby križovatkou prechádzali vozidlá súčasne oboma smermi a v prípade, že sa zakáže ľavé odbočenie zo Štúrovej, môže dostať smer Vajanského nábr. - Dostojevského rad dĺžku zelenej fázy ďaleko väčšiu ako má dnes a nebude treba žiadnu obchádzku cez mosty a Einsteninovu.
A tie záujmové skupiny, myslel som projektantov nie stavebníkov. Stavebníkom môže byť jedno, podľa ktorého výkresu budú robiť, hlavne že "to hodí" €.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
zakaznik
Po tvojom vyhlásení: "Treba si uvedomit, ze za linkovanim su nielen dopravne potreby ludi, ale hlavne konomika dopravneho riesenia. Nazdavam sa, ze navrh lokalneho busu od vlaku by sa ekonomicky neoplatil; resp. na to, aby sa oplatil by muselo byt cestovne neakceptovatelne vysoke." ti bol ponúknutý k preštudovaniu Plán dopravnej obsluhy BSK, ktorý si zhodil zo stola s tým, že už Ťa to nezaujíma.
Predpokladám, že sa to znova zopakuje, keď sem tr3mp hodí tie svoje výpočty. ?
(Pozn.: Ja osobne som neštudoval dopravu ani som tu v r. 2004 ešte nebol na fóre.)