Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #95659:
Koľko je norma pre električky? A koľko má to stúpanie na Starý most? Ak teda samozrejme vieš. ?
Reply on: Marcelllooo #95655:
Lenže tu ide nie o železnicu ale o električku (prípadne iné ľahké koľajové vozidlo). A najlepším dôkazom toho, že električka toto stúpanie zvládne, je práve to, že električka týmto stúpaním roky jazdila a žiadna rampa po Tallerovu alebo Medenú nebola nutná.

Mimochodom, nejaká dopravácka hlava (zrejme niektorá z tých, ktoré prezentovali idey na trasovanie nosného systému založeného na báze elektičky okolo roku 2003) vymyslela aj zaujímavý nápad: pri rekonštrukcii mosta by krajné mostné polia boli na brehu zaústené v omnoho menšej výške, zároveň by však stred mosta bol zvýšený oproti dnešnému stavu. Celý most by tak bol v stálom stúpaní a klesaní. Výsledkom by bolo, že oproti dnešnému stavu by mohla trať (cesta) zo Starého mosta vchádzať na Šafko omnoho nižšie (snáď aj rovno do podzemia). Neprepočítaval som to, inžinier sice som, ale nie stavebný 🙂 Ale principálne to možné je a tá myšlienka stojí minimálne za zváženie. ?
Reply on: Valec #95659:

asi jeden OT, ale: nemá sa pri rekonštrukcii Mosta ČA (ak vôbec bude) ešte zvýšiť úroveň jeho vozovky príp. koľajiska nad hladinou Dunaja❓
Reply on: stevo #95416:
Že som ešte nikdy na žiadnej handrenej sedačke svrab ani vši nechytil?
Reply on: 810zssk #95414:
Ja som to jeho priznanie nezaregistroval. Toto fórum je v poslednom čase tak zafloodované kinderschotopríspevkami, že sa to nedá usledovať.
Reply on: Ámos #95658:
Vtedy boli iné normy. A hlavne asi výkonnejšie vozidlá, keď to vytiahli. Ako keby prvé mostné pole nemohlo tiež mať stúpanie do požadovanej výšky. ?
Reply on: Marcelllooo #95655:
To je zvlastne, ze ako je mozne , ze tam jazdil elektricky vlak do Viedne a neskor klasicka elektricka do Petrzalky.
Reply on: zakaznik #95652:
Ja zatial nic nespochybnujem (ak tak iba v naznakoch), lebo mi zatial chybaju potrebne informacie a vstupy. Zatial sa len pytam... Prepocty a dopravne matice mas ukazat ty, ked tu predkladas nejake dopravne riesenie, o ktorom bohurovne tvrdis, ze je spravne a dokonale. Prosim, moze byt spravne, ale chcem to vidiet na prislusnych vypoctoch, ze to tak naozaj je. Kto ale spochybnil projekt elektricky cez Stary most je napr. Vyskumy ustav dopravny v Ziline...

Trufale je predlozit dopravne riesenie ala scrinsot Transport Tycoon bez prislusnych prepoctov a bohurovne tvrdit, ze je to spravne a dobre, lebo si to povedal. Mozno mas pravdu, ale ukaz to na prislusnych prepoctoch. Kedze si tak sebavedomy, nemalo by ti robit problem ich vyhrabat v archive, ci ho tu znovu urobit... ?
Reply on: Marcelllooo #95651:
...avšak mám dôvodné podozrenie, že by to k ničomu neviedlo.

Po tvojom vyhlásení: "Treba si uvedomit, ze za linkovanim su nielen dopravne potreby ludi, ale hlavne konomika dopravneho riesenia. Nazdavam sa, ze navrh lokalneho busu od vlaku by sa ekonomicky neoplatil; resp. na to, aby sa oplatil by muselo byt cestovne neakceptovatelne vysoke." ti bol ponúknutý k preštudovaniu Plán dopravnej obsluhy BSK, ktorý si zhodil zo stola s tým, že už Ťa to nezaujíma.

Predpokladám, že sa to znova zopakuje, keď sem tr3mp hodí tie svoje výpočty. ?

(Pozn.: Ja osobne som neštudoval dopravu ani som tu v r. 2004 ešte nebol na fóre.)
Reply on: tr3mp #95653:
Rampa samotna. Maximalny sklon pre zeleznicnu trakciu je, myslim, 12°, a to by ta rampa koncila dakde pri Medenej alebo Tallerovej.
Reply on: tr3mp #95653:
pocuj ty si tvorca toho linkoveho vedenia, nemas niekde prepocty aby si mu ich mohol sem dat...
Reply on: Marcelllooo #95649:
"ale s najazdovou rampou na Stary most, ktora moze mat len isty maximalny sklon a teda tu vznikne fyzicka bariera" - Toto ma zaujalo, môžeš mi vysvetliť aká fyzická bariéra by vznikla?
Reply on: Marcelllooo #95651:
? ? A ty si už nejaké predložil? Ukáž svoje matice... Našiel si nejaké problémy s kapacitou? Sa to tu preberalo pár rokov dozadu...

Nemyslíš si že je to trošku trúfalé - prísť sem, žiadny relevantný argument nedať, ničím navrhované riešenie nespochybniť a od druhých požadovať aby sa hrabali v archívoch a vyvracali tvoje zbruchavýpočty "co cini dohromady 175 az 200 suprav"???
Reply on: zakaznik #95647:
Tak sem s tymi prepoctami, sem s tymi planmi... Jedine, co tu bolo zatial prezentovane bol screensot z Transport Tycoon... ? ? ? ?
Čaute ľudia. Chcem sa Vás opýtať či ste niekto nevideli Capacity a keď hej prezradte na kolkatke premáva
Reply on: Valec #95645:
Ved napriklad Vieden ma symbiozu S-bahnov a regularnych elektriciek, staci chodit obcas do Viedne z Petrzalky....

Co sa tyka konkretneho riesenia trate, nejde len o urbanisticke riesenie, ale o konkretne dopravne riesenie v suvislostiach - bezpecnost, hlucnost, nadvaznost na pessie koridory, cyklisticke koridory, regionalne biokoridory atd...

Omyl, vylucenie priechodnosti Vajanskeho - Dostojevskeho nesuvisi ani tak s intervalom elektricky a teda pripadneho semaforu, ale s najazdovou rampou na Stary most, ktora moze mat len isty maximalny sklon a teda tu vznikne fyzicka bariera, ktoru sa neuvazuje nejako podtunelovat, ci inak prekonat, ale sa uvazuje dopravu presmerovat cez Novy most a Appolo...

K lobbynkgovym skupinam. Nie je to celkom tak. Lebo ak bude elektricka - ksefty si rozdeluju miestny poslanci. Ak bude zeleznica, ksefty rozdeluje MDPT, pripadne ZSR...
Reply on: Valec #95645:
No samozrejme, ze sa zakaze. Ono vobec sa so Sturovou predsa rata ako s neprejazdnou.
Reply on: Marcelllooo #95635:
"Ked nezvladaju 3 linky s x vozidlami oblsuhovat v dostatocnom intervale jednu radialu, preco si niekto mysli, ze rovnaky pocet elektriciek to uz bude zvladat"
- Načo mi dávaš do huby to, čo som nenapísal? 🙂 Opakujem, že autor vychádzal zo súčasných kapacít a zo súčasných možností vozového parku. Teda ďalej v diskusií by sme našli aj prepočty s vozidlami a pod.
Reply on: Marcelllooo #95641:
Vies vôbec načo slúžia tie fotky na tej stránke? Ich cieľom nie je poukázať, že cez uprostred sídliska sa buduje trať podobne ako to chce magistrát v Petržalke ALE cieľom týchto fotiek bolo poukázať, že v Prahe je možné postaviť trasu metra bez toho aby sa narušil park medzi Panelákmi, teda že aj napriek výstavbe NS MHD tam ostane park a nebudú sa tam stavať výškové budovy narozdiel od územia Petržalky!
Reply on: Marcelllooo #95641:
Pekné fotečky, ale išlo mi o dopravné riešenie a nie urbanistické. Čiže o to, kde tvorí NS MHD železničná doprava. A keby šlo o fotky, tak aj takto nejak by to mohlo uprostred Petržalky vyzerať: http://www.pozitivni-noviny.cz/020.html

Čo sa týka križovatky na Šafárikovom námestí. Pri návrhoch rýchlodrážnej električky sa hovorilo o intervale 90 - 120 s. Ak by sa vhodnou formou zabezpečilo, aby križovatkou prechádzali vozidlá súčasne oboma smermi a v prípade, že sa zakáže ľavé odbočenie zo Štúrovej, môže dostať smer Vajanského nábr. - Dostojevského rad dĺžku zelenej fázy ďaleko väčšiu ako má dnes a nebude treba žiadnu obchádzku cez mosty a Einsteninovu.

A tie záujmové skupiny, myslel som projektantov nie stavebníkov. Stavebníkom môže byť jedno, podľa ktorého výkresu budú robiť, hlavne že "to hodí" €.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.