Reply on: Sommelier #91085:
Asi preto, aby sa mohli zrušiť BUS pruhy, aby mohli byť pred križovatkou tri pruhy a aj za križovatko tri pruhy. Keby v pravom pruhu ostala zastávka a v nej nedajbože autobus alebo trolejbus, tak by sa zacpala križovatka autami, lebo by sa z troch pruhov museli zlievať do dvoch. Iste si to vieš predstaviť. V navrhovaných polohách sa asi dá spraviť zastávková nika.
fobust
Prakticky však môžem povedať, že cestovanie po meste IAD je na neporovnateľne vyššej úrovni ako cestovanie MHD. Výnimku tovoria možno tramvaje napr. na Račišradiále, kde je cesta tramvajou v rannej špičke rýchlejšia ako cesta IGK. Lenže na množstve dopravných tokov je miesto kapacitnej tramvaje nekapactiný autobus alebo trolejbus (síce s intervalom 3 až 4 minúty), ale NIE JE rýchlejší ako cesta autom v tom istom smere, tak prečo ním cestovať? Sieť električiek by mala byť v Bratislave oproti dnešnému stavu minimálne dvojnásobná a električka by mala byť skutočne preferovaná. Verím že medzi súčasnými autobusovými a trolejbusovými linkami je dosť adeptov, ktoré by sa oplatilo z hladiska dlhodobých prevádzkových nákladov nahradiť dopravou koľajovou.