Priame spojenie akejkoľvek rici s Új pályudvarom je v Bratislave síce dlhoročnou tradíciou ale nie je mi jasné, načo je to dobré (samozrejme okrem psíka, ktorý chodí na stanicu skoro tak často ako do školy). V mojom pražskom bydlisku priame spojenie na Nádraží Františka Josef II. Wilson Hlavního nemám a úplne v pohode prestúpim, aj keď veľakrát vlečiem ťažkú batožinu (najmä ak frajerka práve sťahuje zanedbatěľnú časť svojich propriet medzi PH a BA ? )
Suhlasim! I ked ta cobra sa mi moc dizajnovo nepaci. Kazdopadne to bude vyzerat medzi niektorymi zastavkami smiesne, ze elektricka bude tvorit cca 1/4 z celkovej dlzky.
Jasna paka, to by bola uplna hovadina. Naco by mi bol autobus konciaci na hlavnej stanici? Predstanicne namestie je dolezity prestupny uzol, prip. vystupisko.
No jo no. Vyhody 92: rychlost (v rannej spicke oproti 83 urcite, to mam odskusane aj ja), komfort cestovania
Nevyhody: obcasnost (proste dojde medzitym substitut :)), chybajuca nadvaznost na novy most (no, este Dvory, dajme tomu...) a este by mala byt podla mna tahana cez sidlisko v DNV, hoci by to bola len 1 zastavka. Zamestnancom z VW by to neublizilo - teda aspon podla mna.
Samozrejme že teraz sa na most Apollo už tramvaj dať nedá. Sľubovali trolejbus a čo tam máme? Smradľavé napchaté autobusy stojace v zápche spolu s IGK. Bravo mesto.
Aké boli na Jelačičovej problémy? Ja že som tam nejakých pár rokov ako vodič vtedajšej 217 jazdil a žiadne problémy tam neboli, okrem vysokej kvality parovodu...
Prevadzkove naklady - tazko povedat co si pod tym DPB predstavuje. Ono totiz naklady sa delia na dve skupiny. Fixne naklady su tie, ktorych vyska zostava nemenna bez ohladu na mnozstvo vyrobenych vyrobkov, prevezenych osob atd. Patri sem napr. v nasom pripade ODPISY (tak sa vlastne cena autobusov po dobu X rokov prevedie do nakladov), platy vodicov, pripadne nejake naklady na najom garazi. Do variabilnych nakladov ide vsetko to, co sa v zavislosti od poctu prepravenych osob meni, to jest naklady na pohonne hmoty, naklady na vymenu opotrebovanych dielov a ich obstaranie. Ta kalkulacia, ktoru robil dopravny podnik moze (ale nemusi !!!) byt zavadzajuca.
K dlzke odpisovania vozidiel co vravel fobust: V roku 2001 sa dopravne prostriedky odpisovali 5 rokov. Myslim ze toto platilo aj pre autobusy. Ono kazdy podnik si dlzku (uctovneho) odpisovania moze stanovit sam. Odpisovanie nie je totizto nic ine ako premietnutie kupnej ceny vozidla do nakladov. V najlepsom pripade by sa malo odpisovat presne tolko rokov, kolko sluzi prislusny voz v skutocnosti, aby sa dosiahli najpravdivejsie hodnoty nakladov. Dalej to rozvadzat nebudem aby som zbytocne neplietol.
Ak by sme dali hlavy dokopy, mozeme si spravit aj my vlastnu kalkulaciu. K tomu ale potrebujem vediet viacero udajov ako cena voza, oficialna zivotnost, pocet osob, kt. je voz schopny prepravit, spotreba na X km prevedena na SK (prachy su prachy). V druhom stadiu by sme mohli urobit aj taku vec ze by sme zahrnuli aj naklady na vystavbu trolej. vedenia a tak.
Ak mi niekto poskytne tieto udaje, viem urobit vypocet a prepocet na osobokilometer.
hej. Najmä keď sa pôjde podľa varianty 2 tak územie, ktoré chceme obslúžiť najviac (veľký kosoštvorec) bude obslúžené v strede dvomi zastávkami.
Tvoja varianta vedie okrajom oblasti (ako doplnok časom bohatstva a prepychu v pohode, ale nie prioritne).
Čo mám veštkyňu aj gulu pod postelou ?
Odkiaľ to mám vedieť ? Imho keď bude dohromady 10 minútový špičkový, čo by mohlo byť reálne, tak imho v poho spoko.
Tú električku by si hustejším nenaplnil, tak neviem o čo Ti ide.
bwd
Nebude to aj tým, že tam je stanica metra, čo je quasi "priame spojenie" odvšadiaľ?