"Potvrdenka nie je cestovný doklad. Pre výkon kontroly
tarifného vybavenia je rozhodujúci údaj zapísaný v čipe karty, ktorý revízor kontroluje v prenosnej revízorskej čítačke."
Hlavne, že moja karta DPB revízorovi nikdy nejde prečítať a tak ten sa vždy uspokojí s tým papierikom. Ešte že ho nosím vždy so sebou. ?
Za to kontrolná čítačka v predajniach DPB problém s mojou kartou nemá (alebo naopak)? Takisto keď idem Slovak Lines vrámci BID (alebo aj mimo BA na kredit na tej istej karte naratý), tak to zariadenie v autobuse ju vždy bez problémov prečíta.
A pri cestovaní vlakom vrámci BID je NEVYHNUTNÉ mať ten papierik so sebou, lebo sprievodca vo vlaku nemá čítačku na to.
------
2; Čl. 17 PREVOD PLATNOSTI CESTOVNÉHO LÍSTKA
Tam ma zaujalo, že za istých okolností je možný prevod platností 3-mesačného a ročného predplateného cestovného lístka na inú osobu ak ho cestujúci nebude môcť využiť najmenej 1 mesiac pred ukončením jeho platnosti (napr. nastúpil na dlhodobý liečebný pobyt do kúpeľov, utrpel ťažký úraz alebo je dlhodobo hospitalizovaný, zomrel).
A úplne ma prekvapilo, že z predplatného cestovného lístka je možné za istých okolností dostať späť aj peniaze!
"8. V prípade úmrtia cestujúceho, ktorý bol držiteľom 3-mesačného resp. ročného predplatného cestovného lístka a nie je možné vykonať prevod na inú osobu, môže byť pozostalým vrátená pomerná časť cestovného. Preukázanie tejto skutočnosti sa vykoná úmrtným listom."
Predpokladám, že o tom Čl. 17 vie málokto a ľudia to využívajú naozaj výnimočne (hlavne bod . Teda dožvie, koľko ľudí to za posledný rok využilo...
Zaciatok premavky je nieco ine. Ak nejaky dokument (ako napr. tarifa) plati od 1.11.2007 tak plati od kedy ten den zacne. Aj ked neviem co mam robit ak pocas toho budem cestovat. Co sa tyka 30minutovych listkov na 4 cesty: to je o tom co si stanok objedna.. mohli by to aspon skusit.
To s tymi listkami nie je celkom pravda. Zda sa mi ze je tam napisane ze tam platia vylucne 60-minutove. Tym padom tam neplatia ine. Aspon myslim, uz si to nepamatam. Co sa tyka 3.pasma - mne niekto hovoril (nemusi to byt pravda) ze 53-ka je v useku Cierna voda - Chorvatsky Grob vedena ako primestska linka. Tym padom by sa na nu nevztahovala tarifa MHD. Na druhej strane, DPB primestsku tarifu nema.. tak neviem..
Preto že nočná doprava v danom dni začína až po 23tej hodine. Navyše bolo aj uvedené, že zmena vstupuje do platnosti od začiatku premávky nočných liniek v noci z 1. na 2.7.2007, zatiaľ čo pri tarife nemáš uvedené, že platí až od 1.11. 5:00.
Tak prečo potom nové nočáky začali premávku až 1. 7. 2007 o 23:30 h a nie 23,5 hodiny predtým, teda 00:00 h?
Čo myslíte, nebolo by vhodné vydať cestovné lístky (CL) na 4-cesty (čo sa označuje na oboch stranách) aj pre 10-minútové, alebo radšej 60-minútové? Škoda, že tie 30-minútové (za 66,-Sk) sa predávajú len v predajniach DPB a nie novinových stánkoch predávajúcich CL?
4) Aha, už som si to všimol v novinke. To je už aké kruté, že aj tí, čo majú cez deň MHD zadarmo budú musieť platiť, a to tak veľa. ?
Poznám jedného mimobratislavského chalana so ZŤP-S, čo tu študuje na VŠ a býva na intráku. Aj do miesta bydliska sa, čo mi spomínal, prepravuje bezplatne + s ním aj človek, ktorého označí za sprievodcu. A v Bratislave takto bude musieť 44,-Sk platiť za nočák (napr. v prípade, že sem príde v neskorých hodinách autobusom alebo vlakom).
Myslím, že na neinformovanosti mnohých cestujúcich budú revízory dobre "ryžovať"...
OTÁZKY A POSTREHY
1; Dobré čítam, že DPB (či skôr magistrátu) sa na rozdiel od napr. Slovak Lines podarilo zrušiť bezplatnú prepravu pre poslancov NR SR a sudcov Ústavného súdu? Konečne! Prečo by oni mali byť privilegovaní? ?
Keď už niekomu takému, tak z prezentačných dôvodov by som bezplatnú prepravu umožnil trom najvyšším ústavným činiteľom republiky (ktorí ju zrejme nemajú).
2; Všimol som si a oceňujem, že v CP na imhd sa aj na tých denných (na rozdiel od tých zastávkových) objavilo číslo na dopravný dispečing. ?
Keďže tarifa platí od 1.11., tak aj drahšie nočné cestovanie platí od 1.11. od 0:00. Tu vôbec nejde o to, ako je organizovaná nočná doprava. Do EÚ sme tiež vstúpili 1.5.2004 o polnoci a nie až o 6:00 ráno, keď sa vymenili zmeny na hraniciach.
Re #88930 Martin Fundárek: Však o to mi išlo. V kombinácii s tým, že DPB nezverejnil novú tarifu 15 dní vopred sa teda od dnešnej polnoci pre mňa nič nemení a v prípade chytenia revízorom sa budem (a myslím že celkom úspešne) s DPB súdiť.
Navyše ak sa v tarifa nezmieňuje o 3. pásme, tak takéto pásmo teda nemáme a pri ceste do Chorvátskeho grobu platia štandardné podmienky pre prepravu v 2. tarifnom pásme.
Istý nemenovaný viacnásobne banovaný nick sa mi vyhrážal že mi príjde rozbiť hubu. ? A to kvôli tomu že som mu odkázal že nemienim riešiť jeho BAN. Takže vážený spoludiskutujúci, ten BAN bol o to oprávnenejší. ?
Tarifa je cely subor tych hovadin co sa tam pisu. Takze by to malo byt tak ako pises ty. Aj ked logicky to staci tak ako to bolo KEBY to bolo zverejnene oficialne. Co ak nemam net a necitam noviny?
Informácia o zmene tarify si myslím, že postačuje, keď sa opíše to, o čo v tej zmene ide. Keby to bolo tak ako chceš ty, tak by ten oznam o zmene vyzeral nasledovne:
1. V článku 6 sa za bod 2 vkladá bod 3, ktorý znie: "Bezplatná preprava sa neposkytuje na linkách nočných spojov.",
2. V článku 12 sa za bod 3 vkladá bod 4, ktorý znie: "Turistický cestovný lístok možno použiť na linkách nočných spojov spolu s príplatkom.",...
Myslíš, že toto je lepšie informovanie o zmene tarify? Ja nie.
Čo sa týka hraníc pásma: Podľa teba teda môžem hocikde v celej západnej oblasti mesta v 2. pásma jazdiť na električenku pre 1. pásmo?
Re #88928 Ámos: Myslím si, že tú podmienku nesplnili, keďže tá tarifa bola schválená 30. 10. 2007, ako sa píše na jej konci, čo nie je 15 dní pred 1. 11. 2007.
Veľmi pekne napísané. Len sa mi žiada dodať (aby sme boli voči vedeniam DPB spravodliví), že ťažko mohol mať DPB víziu dopravy v meste, keď neexistovala (17 rokov) vízia mesta (a ani tá, ktorá je teraz v podobe ÚP schválená, za veľa nestojí).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Peon
1; Čl. 13 PREDPLATENÉ CESTOVNÉ LÍSTKY, BOD 8
"Potvrdenka nie je cestovný doklad. Pre výkon kontroly
tarifného vybavenia je rozhodujúci údaj zapísaný v čipe karty, ktorý revízor kontroluje v prenosnej revízorskej čítačke."
Hlavne, že moja karta DPB revízorovi nikdy nejde prečítať a tak ten sa vždy uspokojí s tým papierikom. Ešte že ho nosím vždy so sebou. ?
Za to kontrolná čítačka v predajniach DPB problém s mojou kartou nemá (alebo naopak)? Takisto keď idem Slovak Lines vrámci BID (alebo aj mimo BA na kredit na tej istej karte naratý), tak to zariadenie v autobuse ju vždy bez problémov prečíta.
A pri cestovaní vlakom vrámci BID je NEVYHNUTNÉ mať ten papierik so sebou, lebo sprievodca vo vlaku nemá čítačku na to.
------
2; Čl. 17 PREVOD PLATNOSTI CESTOVNÉHO LÍSTKA
Tam ma zaujalo, že za istých okolností je možný prevod platností 3-mesačného a ročného predplateného cestovného lístka na inú osobu ak ho cestujúci nebude môcť využiť najmenej 1 mesiac pred ukončením jeho platnosti (napr. nastúpil na dlhodobý liečebný pobyt do kúpeľov, utrpel ťažký úraz alebo je dlhodobo hospitalizovaný, zomrel).
A úplne ma prekvapilo, že z predplatného cestovného lístka je možné za istých okolností dostať späť aj peniaze!
"8. V prípade úmrtia cestujúceho, ktorý bol držiteľom 3-mesačného resp. ročného predplatného cestovného lístka a nie je možné vykonať prevod na inú osobu, môže byť pozostalým vrátená pomerná časť cestovného. Preukázanie tejto skutočnosti sa vykoná úmrtným listom."
Predpokladám, že o tom Čl. 17 vie málokto a ľudia to využívajú naozaj výnimočne (hlavne bod . Teda dožvie, koľko ľudí to za posledný rok využilo...