V tarife ani nikde nie je napísané, že lístky za 14 a 18 Sk neplatia v nočných linkách?. Šikovný právnik by človeka, čo cestuje s takýmito lístkami, z pokuty vysekal.
§8 zákona o cestnej doprave písmeno j znie:
Doprvca je povinný
"j) informovať vhodným spôsobom verejnosť o zrušení autobusovej linky alebo o zmene jej trasy, o zmene cestovného poriadku a tarify, prípadne o iných zmenách na autobusovej linke, ktoré sú dôležité vo verejnom záujme, a to najmenej 15 dní vopred, ak ide o pripravované alebo vopred známe zmeny; inak informuje neodkladne, len čo sa o nich dozvie."
A napr. podľa mňa je vhodný spôsob skôr výveska na zastávke, resp. nejaky iný oficiálny spôsob informovania (stránka dpb.sk, ).
Re #88923 Ámos: Neprehral, lebo v článku 13 tarify sa píše: "Hranice tarifných pásiem sú stanovené medzi dvoma hraničnými zástavkami. Držiteľ pásmového predplatného cestovného lístka má právo dojazdu do prvej zastávky nasledujúceho tarifného pásma. Ak spoje linky nezastavujú na hraničnej zastávke, hraničnou zastávkou je nasledujúca zastávka tejto linky. Na zastávkových cestovných poriadkoch je u každej zastávky uvedené tarifné pásmo. "
A teda, to či hraničná zastávka 1. pásma existuje, alebo nie, nie je v tomto prípade podľa mňa dôležité, keďže ak by si mal električenku pre 2. pásmo ti platí len po 1. zastávku 1. pásma, na ktorej linka zastavuje.
Mimochodom, zaujalo ma ze v novej tarife je medzi hranicnymi zastavkami pasiem aj zastavka Riviera, napriek tomu ze uz neexistuje (teraz je Vodarenske muzeum).. a vobec tam nie je definovane tretie pasmo..
Ale ja som nehovoril iba o peniazoch ale aj o lajdactve dielni a neschopnosti pracovnikov. Od vedenia az po vratnikov. Ale aj to je dovod vsetkym jasny a castokrat tu omielany.
Amos: je lakave postavit problem tak, ze bud vam pojde autobus kraksna, alebo nepojde ziadny. Ale ta fotka tej Karosy, co mala zadny ram nenatrety ziadnou farbou, to snad nie je otazka penazi, to je lajdactvo dielni! Urcite by sa nasiel cas i farba na nastriekanie toho plechu, len bol dakto lenivy to spravit! Nehanbia sa dielenski za takto odvedenu pracu? A ak nie, to nevedia ani to, ze nenastriekane to opat rychlo zhnije?
1; Bude platiť už od tejto noci (z 31.10. na 1.11)? Podľa mňa by mal platiť až od tej z 1.11. na 2.11, lebo aj nové nočáky začali premávať až v noci z 1.7.2007 na 2.7.2007!
2; V tej novej tarife na DPB som akosi nenašiel zmienku o neexistencii 44-korunového cestovného lístka (že si treba označiť dva 22-korunové). Už vidím, ako sa ľudia v predajniach dožadujú lístka za 44,-Sk...
3; Nie je tak trochu neskoro až 31.10. zverejniť na www.dpb.sk novú tarifu?
4; Z tarify mi ďalej nie je jasné, KOĽKO ZAPLATIA za cestovanie nočákom tí, čo majú na denných linkách nárok na bezplatnú prepravu (napr. dôchodcovia nad 70 rokov). Majú si označiť jeden 22-korunový lístok alebo až dva?
PS: Nepremávala náhodou 39-ka v minulých rokoch cez tieto sviatky každých 6 minút? Teraz to je každých 7 až 8.
Od toho sú v civilizovaných mestách kontrolné body a chronometrážne pásma robené tak, aby na zastávke nemohlo dráhové vozidlo so skorším odchodom stáť ZA vozidlom s neskorším odchodom. Som zásadne proti AKÝMKOĽVEK skorším odchodom. Nech sa skrátia jazdné doby a rozdiel nech sa pridá do času na vyrovnanie meškania.