Reply on: Papyr #88786:
uplny suhlas!Ja som iba nacrtol, ze treba niekde zacat, napr, od ludi vo veducich funkciach, lebo prave ti vytycuju ciele, a zabezpecuju ich naplnenie. Z pohladu magistratu treba planovat na viac nez 4 roky, atd. Ale predovstkym treba peniaze, alebo si najst nejake riesenie financovania. Vlada nic v tom smere nepodporuje, EU ano, ale nie v priapde BA (130% priemeru EU), obcania platit viac nechcu....
Papyr
V Bratislave sa sice vypracovalo mnoho projektov, akcnych planov a generelov rozvoja dopravy, ktore sa nejaky taky idealny stav snazili nacrtnut, ale dovolim si tvrdit, ze ak boli tieto plany vypracovane pred rokom 2000, su uz dnes absolutne nepouzitelne a mozu sa odovzdat k recyklacii do zbernych surovin. A to z dvoch dovodov:
1) vyskove budovy. V Bratislave rastu mrakodrapy ako huby po dazdi, pricom siet ciest a ulic sa nijako nezvacsuje. Je jasne, ze tam, kde vcera stacil autobus, dnes uz nepostaci ani elektricka. (Niezeby tu elektricku medzicasom niekto postavil.) Ak tento trend bude nezmenenym tempom pokracovat, uz vo velmi blizkej buducnosti bude potrebne postavit segregovanu rychlodrahu. (Cim netvrdim, ze to musi byt tazke metro, ale moze to byt napr. podzemna elektricka, vychadzajuca mimo centra na povrch.)
2) zahranicne predmestia Bratislavy. Ziadny plan rozvoja nepocital s uzemim mimo SR, ale prax ukazuje, ze prilahle obce v Madarsku a v Rakusku v najblizsej buducnosti vytvoria organicke predmestia Bratislavy, u ktorych bude ziaduce spojit ich s Bratislavou dostatocne kapacitnou dopravou. Trasovanie statnej hranice uz o dva mesiace nebude nikoho z pouzivatelov dopravy zaujimat!
Takze, zhrnute a podciarknute, DPB nema paru, CO by mal robit. Zatialco mesto zaziva prudky a dosial nikdy nevidany rozvoj do vysky i do sirky, MHD v meste stagnuje. Treba konecne jasne povedat, kam ma chodit elektricka, kam trolejbus, kam iba autobus, kam vlak, kam pripadna rychlodraha a definovat aj ich linky (odkial kam a v akom intervale ktora linka) po dobudovani celeho systemu. Treba dalej vyclenit dostatok prostriedkov (to je uloha magistratu) na vystavbu tychto novych vlakovych, rychlodraznych, elektrickovych a trolejbusovych trati a zabezpecit rozumny a realny nakup novych vozidiel v mnozstve C/X rocne, kde C=celkovy pocet potrebnych vozidiel danej trakcie a X je ich zivotnost v rokoch. Dalej je potrebne zabezpecit peniaze na mzdy vodicov v takej miere, aby vodici z MHD neutekali. A v neposlednom rade, ba naopak, tym by som zacal, je potrebne MAXIMALNE ULAHCIT a SPRIJEMNIT cestovanie MHD beznemu cestujucemu, ci uz dostupnostou cestovnych listkov na kazdej zastavke v kazdom case, spresnenim odchodov MHD (napr. bus-pruhy), skvalitnenim sedadiel (vyhadzat tvrde sedadla typu T3 a TAM BUS), nakupom vyhradne nizkopodlaznych vozidiel, zriadovanim Kasselskych obrubnikov, slusnostou a ustretovostou revizorov a podobne.
Bude to stat priserne prachy, ale holt, to mesto ich MUSI najst, inak mu MHD zostane len na vozenie ludi, co nesmu viest auto (sockizacia MHD). A je uz za 5 minut 12!