Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kiko #88518:
Ano, ale to s otazkou rozchodu nesuvisi. To za prve. A za druhe, "socialisticky" model by som skor videl napriklad v Ostrave ci v Presove (na Zapade napriklad v Salzburgu, Lyone, Bergene, San Franciscu), kde radnice robia vsetko preto, aby MHD bola co najviac user-friendly a aby ju co najviac ludi pouzivalo. Vysoke percento novych nizkopodlaznych vozidiel, cistota vo vozidlach, priatelska tarifa, priatelski zamestnanci, presne odchody... Z toho, co som zatial poznal v Bratislave, mi prave bratislavska MHD pripada ako ten "americky" system - snaha za kazdu cenu ludi z MHD vyhnat a nahnat ich do aut. Coz si europske mesto, s uzkym historickym jadrom, nemoze dovolit bez vytvorenia velikanskych zapch...
Reply on: Papyr #88516:
V USA su mesta, kde nie je mhd, lebo mestska rada to zrusila s odovodnenim, ze neprinasa zisk, tak nam netreba. A kazdy teraz chodi autami. To je ten kapitalisticky nazor na MHD. Ten socialisticky je napr. v BA, za lacne peniaze, lacne vozidla, ktore jazdia na drahu a kapitalisticku naftu ci plyn. Pricom dodavky elektriny su spolahlivejsie ako ropy. Ked ma byt modernizacia, tak uplna, a nie ciastocna, par kvazi doubusov, duoelektriciek a neviem coho s velkou reklamou.
Reply on: d3k0 #88510:
Na tej ilustračnej foto je rozchodov hneď niekoľko, stačí si len vybrať. ?
Reply on: kiko #88514:
Za tie peniaze, ktore by stala vystavba noveho rozchodu, sa daju sucasne trate na starom rozchode opravit do bezchybnosti a este zvysi aj na nove vozidla. Problem je ten, ze tie peniaze proste nie su - ci nechcu byt.
Reply on: S499.1023 #88499:
V tom prípade by mal vydať zákaz prevádzkovania dráhy, nakoľko nemá normálny rozchod. ?
Reply on: d3k0 #88510:
Som zastancom 1435, a viem ze to stoji peniaze. Je jednoduchsie to urobit naraz, aj ked sa to v BA asi nestane kvoli peniazom. Navyse je tu aj problem, ze iba 95% trati je mozne prerobit, a viem ze zvysnych 5% bude velky problem, ale aj tak som za 1435.
A navyse potom mozem nastupit na vlacik do Viedne z obchodnej ?
Reply on: kiko #88507:
Ak sa nemýlim šírka vozovej skrine sa neodvíja vždy priamo úmerne od rozchodu.
Reply on: kiko #88508:
do starych map nepozeraj... tam je len mumulend... ?
Chemnitz je Marxovo mesto
Reply on: Papyr #88509:
Mam to nejako pomiesane v hlave. ?
Reply on: S499.1023 #88505:
Doma mam staru dobru mapu, tak sa na to pozriem, zatial som presvedceny o Dresden-KMS.
Reply on: 810zssk #88503:
2. ja som pisal ne-normalny, ako opak normalneho, viem ze neexistuje ani normanly rozchod, ako uz niekto napisal nizsie. ked sa investuje tak poriadne, uz z pohladu kvality trate, je jednoduchsie nieco nanovo vybudovat ako opravovat 30 rokov.
3. druha je vacsi pocet prepravenych osob na rovnaku dlzku vozna
4. Nijako, ale skapal pes, tak som chcel nadviazat kontakt ?
Reply on: bwd #88500:
fakt 70 rokov, to som nevedel, musim sa prehryzt nemcinou, ale dik.
Reply on: kiko #88501:
Moment, Drážďany nie sú Karl-Marx-Stadt, Drážďany sú Drážďany (Dresden). Karl-Marx-Stadt sa dnes volá Chemnitz, Saská Kamenica.
Reply on: bwd #88500:
Že to fungovalo v minulosti, viem. Že sa to chytilo aj teraz naposledy, som nevedel. Vďaka za info.
1) Re #88468 Ámos: S nadpisom suhlasim, ale inak ide o zdrbanie DPB za sprostosti (1000mm rozchod), opisanie historie loga a vychvalenie sucasneho loga spolu s informaciou ako sa na nom dotycny po veceroch nadrel.

2) Re #88472 kiko: Po prve, bratislavsky rozchod NIE JE nenormalny. Navyse keby sa investovalo do prerobenia trati na rozchod 1435mm tak zostane na udrzbu este MENEJ penazi a bude to este HORSIE. Tak netrep momotiny.

3) Re #88488 kiko: Napis mi dve vyhody. Jedina je vacsi pocet dostupnych vozidiel.

4) Re #88493 kiko: a to zas ako suvisi?
Reply on: Ámos #88497:
Je, akurát Východný ? . Podvozky vyrába Siemens Wien, ex Siemens SGP, ex Simmering-Graz-Pauker.
Reply on: S499.1023 #88498:
Ja si ten clanok niekde pozhanam, o Karl-Marx-Stadt som nevedel, ale bol by som zvedavy ci to este funguje vo Viedni, a nakolko sa to vyuziva. Mimochodom neviem si predstavit nakladne eliny aj cez den, u nas by na to ludia nastupili. ?
Reply on: S499.1023 #88498:
Vo Viedni to funguje už vyše sedemdesiat rokov, má to aj špeciálny názov "Güter Bim" (Bim je po viedensky električka) a má aj stránku http://www.gueterbim.at/

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.