Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #88519:
Je to skor socialisticky system zmiesane s americkym, pricom lava ruka nevie co robi prava.
Neviem si predsavit ciastocnu modernizaciu, nove eliny na starych kolajach, vsak Siemensky sa rozpadnu po ujeti 100km, a budeme mat problemy ako v Budapesti, ze nove Combina nesli asi 5 mesiacov, raz kvoli snehu, raz kvoli neotvaratelnym dveram, ktore sa zasekavali, kvoli castemu otvaraniu. Zapad nie je pripraveny na Bratislavske podmienky, ako kvalita ciest a drah, atd, preto by bola lepsia celkova modernizacia.
Reply on: kiko #88506:
"...fakt 70 rokov, to som nevedel..."

Už pred druhou svetovou vojnou jazdili vo Viedni nákladné električky, napríklad v roku 1943 prepravili 10.646 vagónov, postupne sa ale táto preprava utlmovala, až ju v roku 1976 zrušili celkom. Od augusta 2005 nákladnú električkovú prepravu za veľkého jasania zelených znova obnovili.
Reply on: kiko #88518:
Ano, ale to s otazkou rozchodu nesuvisi. To za prve. A za druhe, "socialisticky" model by som skor videl napriklad v Ostrave ci v Presove (na Zapade napriklad v Salzburgu, Lyone, Bergene, San Franciscu), kde radnice robia vsetko preto, aby MHD bola co najviac user-friendly a aby ju co najviac ludi pouzivalo. Vysoke percento novych nizkopodlaznych vozidiel, cistota vo vozidlach, priatelska tarifa, priatelski zamestnanci, presne odchody... Z toho, co som zatial poznal v Bratislave, mi prave bratislavska MHD pripada ako ten "americky" system - snaha za kazdu cenu ludi z MHD vyhnat a nahnat ich do aut. Coz si europske mesto, s uzkym historickym jadrom, nemoze dovolit bez vytvorenia velikanskych zapch...
Reply on: Papyr #88516:
V USA su mesta, kde nie je mhd, lebo mestska rada to zrusila s odovodnenim, ze neprinasa zisk, tak nam netreba. A kazdy teraz chodi autami. To je ten kapitalisticky nazor na MHD. Ten socialisticky je napr. v BA, za lacne peniaze, lacne vozidla, ktore jazdia na drahu a kapitalisticku naftu ci plyn. Pricom dodavky elektriny su spolahlivejsie ako ropy. Ked ma byt modernizacia, tak uplna, a nie ciastocna, par kvazi doubusov, duoelektriciek a neviem coho s velkou reklamou.
Reply on: d3k0 #88510:
Na tej ilustračnej foto je rozchodov hneď niekoľko, stačí si len vybrať. ?
Reply on: kiko #88514:
Za tie peniaze, ktore by stala vystavba noveho rozchodu, sa daju sucasne trate na starom rozchode opravit do bezchybnosti a este zvysi aj na nove vozidla. Problem je ten, ze tie peniaze proste nie su - ci nechcu byt.
Reply on: S499.1023 #88499:
V tom prípade by mal vydať zákaz prevádzkovania dráhy, nakoľko nemá normálny rozchod. ?
Reply on: d3k0 #88510:
Som zastancom 1435, a viem ze to stoji peniaze. Je jednoduchsie to urobit naraz, aj ked sa to v BA asi nestane kvoli peniazom. Navyse je tu aj problem, ze iba 95% trati je mozne prerobit, a viem ze zvysnych 5% bude velky problem, ale aj tak som za 1435.
A navyse potom mozem nastupit na vlacik do Viedne z obchodnej ?
Reply on: kiko #88507:
Ak sa nemýlim šírka vozovej skrine sa neodvíja vždy priamo úmerne od rozchodu.
Reply on: kiko #88508:
do starych map nepozeraj... tam je len mumulend... ?
Chemnitz je Marxovo mesto
Reply on: Papyr #88509:
Mam to nejako pomiesane v hlave. ?
Reply on: S499.1023 #88505:
Doma mam staru dobru mapu, tak sa na to pozriem, zatial som presvedceny o Dresden-KMS.
Reply on: 810zssk #88503:
2. ja som pisal ne-normalny, ako opak normalneho, viem ze neexistuje ani normanly rozchod, ako uz niekto napisal nizsie. ked sa investuje tak poriadne, uz z pohladu kvality trate, je jednoduchsie nieco nanovo vybudovat ako opravovat 30 rokov.
3. druha je vacsi pocet prepravenych osob na rovnaku dlzku vozna
4. Nijako, ale skapal pes, tak som chcel nadviazat kontakt ?
Reply on: bwd #88500:
fakt 70 rokov, to som nevedel, musim sa prehryzt nemcinou, ale dik.
Reply on: kiko #88501:
Moment, Drážďany nie sú Karl-Marx-Stadt, Drážďany sú Drážďany (Dresden). Karl-Marx-Stadt sa dnes volá Chemnitz, Saská Kamenica.
Reply on: bwd #88500:
Že to fungovalo v minulosti, viem. Že sa to chytilo aj teraz naposledy, som nevedel. Vďaka za info.
1) Re #88468 Ámos: S nadpisom suhlasim, ale inak ide o zdrbanie DPB za sprostosti (1000mm rozchod), opisanie historie loga a vychvalenie sucasneho loga spolu s informaciou ako sa na nom dotycny po veceroch nadrel.

2) Re #88472 kiko: Po prve, bratislavsky rozchod NIE JE nenormalny. Navyse keby sa investovalo do prerobenia trati na rozchod 1435mm tak zostane na udrzbu este MENEJ penazi a bude to este HORSIE. Tak netrep momotiny.

3) Re #88488 kiko: Napis mi dve vyhody. Jedina je vacsi pocet dostupnych vozidiel.

4) Re #88493 kiko: a to zas ako suvisi?
Reply on: Ámos #88497:
Je, akurát Východný ? . Podvozky vyrába Siemens Wien, ex Siemens SGP, ex Simmering-Graz-Pauker.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.