Ja by som radšej šiel v klimatizovanom a pohodlnom Ivecu (ex Karosa), ako v polorozpadnutom B, v ktorom budem musieť počúvať zvuk podvozkov a všeličoho iného.
Nemam vobec nic proti tomu, aby system BID zasahoval aj do Kittsee, aj do Wolfsthalu, aj do Dunajskej Luznej, Samorina a Chorvatskeho Grobu. Napriklad najvzdialenejsia zastavka PID na zeleznici je nejakych 55 km od centra Prahy. V BID teda kludne moze byt aj Zohor a Trnava.
Pracujem v sfere sluzieb, pracujem s verejnostou a moj kontakt s tou verejnostou je znacne blizsi, az by som povedal rukolapny. A takyto slovnik si na pacientov nedovolujem.
Potreba dalsich policajtov? Ale, vazne? A ti, co su dnes v noci v sluzbe, by nestacili? Naozaj maju toho casu mestski policajti v noci tolko prace s potieranim zlocinu v uliciach Wilsonova, ze nemaju personalne kapacity na dohliadanie na nocne spoje?
(Pre neznalych - Wilsonov je Bratislava, prispevkom som trosku parafrazoval poviedku Michala Hvoreckeho Najhorsi zlocin vo Wilsonove)
No bodaj by boli. Zavolaj si na Hlavnu stanicu do medzinarodnej pokladne a spytaj sa, kolko stoji listok do Gyoru. Nad cenou sa ti pretocia bulvy. Je nacase skoncovat s touto protizakaznickou cenovou politikou. Bohuzial, to by sa museli dve prudko modrogumne spolocnosti - ZSSK a MAV - dohodnut... a to by bolo moc prace, vsetci su na obede, a vobec, s Madarmi mame zle vztahy... a tak dalej.
INTEGROVANA doprava je o tom, ze sa nic doplacat nemusi. INTEGROVANA doprava nerozlisuje druh vozidla ani dopravcu, ale je delena striktne podla uzemneho pasma. Cize, ked je vlak DNV-BA hl.st. cely na uzemi Bratislavy, ma tam platit tarifa bratislavskej MHD BEZ AKEHOKOLVEK DOPLATKU. Dovtedy si BID nezasluzi to ''I'' v skratke.
Uz vobec nehovoriac o tom, ze rozdelenie mesta na 2 zony je nespravodlive a neludske, mesto Bratislava by malo byt v jedinej zone. Druha zona by mala zacinat az tam, kde Bratislava konci, teda v Rovinke, Chorvatskom Grobe, Rajke....
odpoveď vieme - v iných svetových mestách nemajú ani záhradníka ani také skvelé vedenie mesta aké máme my! Tu ma akurát napadá jedna známa pesnička:
"Všetci nám môžu závidieť, takých skvelých nočákov ako u nás nikde inde niet..." ?
Vobec neviem. Ale na to, aby som zacal zeleznice chvalit, by mi uplne stacilo znormalnenie dopravy na zeleznicnej trati BA Petrzalka - Hegyeshalom. Tato tridsatkilometrova elektrifikovana jednokolajka je, co sa tyka osobnej dopravy, skoro nepouzitelna. Keby tam bol napriklad hodinovy takt osobnych vlakov a nejaka normalna tarifa (tuto musim priznat, ze MAV pouzitelnost vlakov v medzinarodnej doprave brzdi este viac, nez ZSSK a BID dokopy), tak by nebol az taky problem v Hegyeshalme prestupit na osobak, rychlik ci IC do Gyoru. Hegyeshalom je totiz pohranicnou stanicou na magistrale Budapest-Vieden a osobna doprava smerom do madarskeho vnutrozemia je tam dostatocne frekventovana.
Ako je mozne, ze v Presove a Prahe stoji nocna doprava tak isto ako denna? Tj. 20 korun na hodinu? A platia tam elektricenky? Preco musi byt ausgerechnet v Bratislave za 44 korun? Myslis si snad, ze tam nakupuju autobusy za ine, lacnejsie ceny? A ked uz spominas nizkopodlazne autobusy - je len velmi malo miest v ex-CS, ktore by mali tak ubohe percento nizkopodlaznych vozidiel, ako ma prave Bratislava.
Keď by som už mal ísť domov, tak si naozaj priplatím za taxík a nepôjdem nočným spojom, kde ma budú ohrozovať nadrbaní pankáči s kvérmi a najmä smrad a hluk Vrakosy, ty trúbka.
Ja zase žiadam o zrušenie liniek 1,2,4,7,8,9,12,14, 20,21,25,30,31,37,38,39,44, ... , 77,79,80,91,191...151, 202,205,206,207,208,211,212,221, sl1,sl2,sl4,sl5,sl6 z dôvodu, že týmito linkami nezvyknem cestovať - tak prečo by mali byť dotované aj z mojich daní???
S499.1023