Inak DPB podľa mňa za tú nočnú dporavu účtuje málo. Veď treťotriedny aquapark v Španielsku účtuje pomaly 1 000 Sk na osobu. A kto iný ako DPB vám ponúkne také úžasné zážitky, ako napr. adrenalínovú jazdu vo Vraku 3xxx, príležitostnú veterán jazdu v Ik 2xx, romantickú prechádzku za svitu mesiaca v prípade poruchy nejakého vraku v poliach. (Porucha je samozrejme spravená naschvál, aby si cestujúci mohol vychutnať tento exklúzivný zážitok), bonus v podobe hodinového čakania na prípoj v romantickom zákutí Petržalky na zastávke Jasovská a kopu iného.
Však v USA nám normálne tento zábavný park závidia. Ževraj k nám už prišlo aj vedenie Dysneylandu, aby sa inšiprovalo pri stavbe nového domu hrôzy. ? ? ?
Tento príspevok nebrať vážne
Dnes o 15:15 som videl cez Sitinu smer Petržalka po dialnici isť nový červený 9.5 metrový, polo-nízkopodlažný SOR pravdepodobne prvý pre Bratislavu. Nevyzeral najhoršie, najmä keď si to tou 80 šinul z tunela.
PS EČV bola E 0385 ak ma pamäť neklame.
Fota s popisom: " Detail lahkeho metra VAL na pneumatikach " (by Ivan Benicek)
a " Gumibahn VAL " (by Ivan Benicek).
Chcem len autora opravit, nejedna sa o VAL !!!
Jedna sa o klasicke metro na pneumatikach
(aj s kolajovym zvrskom).
Vozidlo na obrazku je typ MP 89 na linke 1, (MP 89 CC - materiel pneu, Cabine de Conduite / vozidlo s pneumatikami s kabinou vodica).
Tiez na linke 14 jazdi MP 89 CA (Conduite Automatique / automaticke riadenie).
VAL.
Metro typu VAL je prevadzkovane v tychto mestach:
Rennes, Toulouse, Turin, Taipei, Letisko Chicago O´Hare,
Letisko Paris Orly, Letisko Paris Charles de Gaulle,
Uijeongbu (vo vystavbe).
ono síce argumenty zo záhradky typu že nočák je stále lacnejší než taxík sú dosť odveci - totiž aj napriek zlepšeniu intervalov spojov nočnej dopravy nie každému vyhovuje dotyčný čas odchodu, a nie každý potrebuje cestovať na Hlst. a tam následne prestupovať na ďalší spoj. To už sa fakt viac oplatí si priplatiť za taxík, oproti nočným autobusom má napriek vyššej cene celý rad výhod: vyzdvihne ma priamo tam kde chcem, vtedy kedy chcem, odvezie ma priamo tam kam potrebujem - napr. až pred bránu domu, mám garantované miesto na sedenie, určitý štandart kvality, garanciu že naozaj príde - a to o takom čase na ktorý poviem JA (nie ako včera u dpb - N74 s meškaním 14 minút), že mi nezdrhne zo zastávky, že mi zastaví, že si nezašpiním oblečenie, že ma tam nebude žiaden opilec obťažovať a že ma tam nikto neokradne a nebude ohrozovať (toto tiež dpb nedokáže garantovať - napriek všetkým tým príslušníkom sbs vo vozoch - apropó - nočákmi cestujem relatívne často a zatiaľ som stretol hádam iba troch ochrankárov, ak sa dobre pamätám, a ani to nebola žiadna výhra, totiž: všetci traja boli evidentne v dôchodkovom veku, z toho raz jeden za jazdy vo voze spal, druhý krát dedo síce nespal, ale bol evidentne natoľko unavený, že sa ledva držal na nohách a celý čas zíval, no a ten tretí, ten bol zo všetkých najlepší: tiež dôchodca, ale javil znaky požitia alkoholických nápojov - preložím do ľudovej reči: nadrbaný jak činka, páchlo z neho do celého voza) - takže takéto indivíduá nás majú ochraňovať? Ďakujem, hneď sa pri nich cítim bezpečejšie. Chápem, že aj dôchodci si chcú prilepšiť k nízkemu dôchodku, ale tak toto je naozaj sila!
Ale vrátim sa k pôvodnej téme: 44 Skk za nespoľahlivú službu od firmy s mizerným image, ktorú navyše osobne nemám rád z mnohých dôvodov - alebo nejakých cca 80 - 160 Sk za bezpečnú a pohodlnú cestu priamo domov.
Prepravný poriadok ani netreba meniť, stačí len, aby to nebol pre DPB skôr len nejaky zdrap papiera. Článok 5, odsek 1 totiž okrem iného hovorí: "Do vozidla nemá prístup alebo z prepravy môže byť vylúčená osoba javiaca príznaky nadmerného požitia alkoholických nápojov alebo iných návykových látok."
Ale zas na druhú stranu, DPB by to musel riešiť nejakými ďalšími pracovnými silami, keďže vodiči by iste oprávnene neboli nadšení, keby to vylučovanie z prepravy ostalo na nich. A SBSkár v každom nočáku je skôr sci-fi.
kontrola CP by v ND mohla byt riesena ako nastup pri medzimestskych linkach...
nastupovalo by sa len prednymi kde by stal revizor a rovno kontroloval listky...
Velmi sa mi ten navrh na zdrazenie nocakov nepaci. Vyzera to ako politicke rozhodnutie - obetujeme nocaky aby sa mohla posilnit doprava inde. Aale:
1. zda sa mi, alebo nocaky pred 1.7.2007 boli skor trpene a vedene ako "sluzobne linky"? T.j. neboli sucastou objednanych vykonov.
2. ak nie su objednane, nie su teda ani osobitne dotovane (sluzobaky DPB nutne potrebuje)
3. co je take zvlastne na nocakoch, ze musia mat osobitnu tarifu? Ked mam smolu a pravidelne musim cestovat v noci, mam si priplacat?? Nestaci, ze JCL plati len jeden pre vsetky kategorie?
4. co brani DPB robit pravidelne kontroly CL v nocakoch uz dnes?
5. ak teda budu nocaky "komercna" zalezitost, je si Zahradnik isty ze najde dost zakaznikov aby mu tato luxusna doprava vynasala (nebola stratova)? Ja sa obavam, ze pocet cestujucich skor klesne a zvysovanie straty sa bude musiet riesit znizenim vykonov. A bude po "luxusnej" doprave.
No neviem, ktoré oddelenie presne má takéto veci na magistráte na starosti, ja som tiež raz dával jeden podnet... vyzerá to skôr tak, že majú MHD na háku.
To Papyr: Ono tie listy su IN.Objavuju sa u ministrov a su v nich poziadavky na rozne nepopularne opatrenia.Svojho casu tiez list nasiel p. V.M. na stole Inak Chudinova sa rat v tvba vyjadrila tak, ze majetok mesta je majetkom vsetkych bratislavcanov.Mnoho ludi tak aj chape a jazdi zdarma v nocakoch Ja by som zaviedol v nocakoch nastup prvymz dverami a vypravoval, len specialne upravene vozidla, zmenil poriadok, tak, ze by mohol sbskar resp. dpb odmietnut vstup podgurazenej cloveka. Cenu by som zdvihol len na 5sk pausalne aby sa to rentovalo a nie o 40sk. Je to dalsi klinec do truhly DPB:(
Je to pravda, co pisu v tej PRAVDE?
Ak ano, tak Zahradnik je este vacsi idot ako som si myslel. Nuz zase len o dovod menej jazdit autobusom. On nevie, ze za taxik z centra do petrzalky sa plati 80 a aj menej?
Mikimaus