Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: bwd #86152:
Inak na to, aby mohol vôbec dpoyt slúžiť namiesto zvončeka, treba ísť za pánom ministrom Vážnym a navrhnúť mu zmenu dopravného poriadku dráhy. Tam sa totiž v prílohe 6 stanovuje, ako sa má dávať návesť zastav. Tá sa má dávať tak, že ak "cestujúci vo vlaku (v dráhovom vozidle) chce vystúpiť na nasledujúcej zastávke "Na znamenie"; návesť "Zastav" sa
dáva jedným zvukovým signálom vnútorného dorozumievacieho
zariadenia vlaku (dráhového vozidla) (.)."
Túto návesť možno dať aj inak aj to si nie som istý či vôbec, ak sa splní odsek 7 § 30, ktorý umožňuje"Prevádzkovateľ dráhy alebo dopravca môže v prevádzkových predpisoch ustanoviť ďalšie návesti, návestidlá, svetelné signály a značky po ich schválení príslušným dráhovým správnym úradom."
Lenže dopytové tlačidlo nie je návesť, návestidlo, svetelný signál, ani značka, ak sa nemýlim. Teda ako som už povedal, šup na ministerstvo, alebo prerobiť všetky električky a t-busy.
Reply on: patrik #86150:
"minule vodic solarisu nechaval ludi pouzivat dopyt a otvaranie dveri dopytom"

A čo sa stalo? Niektorí vodiči (určite nie takí, ako 'pazrocha', ak to je vodič) nechávajú ľudí používať tie tlačidlá na otváranie dverí aj na iných autobusoch, stretol som sa už s tým napríklad na linkách 93, 93. Niektorí cestujúci blbo stáli a nenapadlo im, čo majú urobiť, niektorí sa dovtípili a fungovalo to. Po plošnom zavedení by stačilo len umiestniť vo vozidlách oznam a behom maximálne dvoch dní by sa to naučili všetci. Okrem už spomínaných výhod by to odstránilo aj riziko schizofrénie, ktoré súčasný systém predstavuje, keď to v jedných vozidlách funguje, v iných čiastočne a v ďalších vôbec nie a cestujúci musí neustále byť v strehu a riešiť otázku tlačiť alebo netlačiť, lebo 'pazrocha' bdie a hrozí: ☠
Reply on: Valec #86136:
Tak po rade:

1. Neviem, o akom Igorovi je reč, odpovedal som na výrok o hlúpostiach, ktorý bol smerovaný mne.
2. Toho, že bude obnovený vozový park v Bratislave sa nedožije asi nikto z tu diskutujúcich, a ako to tak vyzerá, tak dokonca ani budúcich, len dnes narodených. Tlačidlá pri každých dverách by som nenazýval "výdobytkom techniky", vo svete je to prirodzená súčasť vozidiel už desiatky rokov. Malá investícia do tejto akcie by priblížila bratislavské vraky aspoň trocha civilizácii.
3. Nikto netvrdí, že treba nutne do vrakov inštalovať aj fotobunky. Hovorili sme len, ako to funguje inde. Je preto nemiestne uvažovať nad tým, čo by bolo, keby boli fotobunky aj v Bratislave.
Reply on: bwd #86149:
minule vodic solarisu nechaval ludi pouzivat dopyt a otvaranie dveri dopytom.
Reply on: pazrocha #86139:
"Ani u jedného autobusu MHD si dvere neotvárate dopytom!!!!! ...Už si to konečne natrepte do svojích hláv a nediskutujte zbytočne!!! ☠ ☠ "

Pekný prístup. Taký beusácky...? A vedel by mi pán 'pazrocha' aj povedať, prečo by to nešlo spraviť tak, aby boli všetky vozidlá vybavené tými tlačidlami, aby sa následne mohol zaviesť systém, ktorý funguje vo viacerých veľkomestách na svete aj v Bratislave?
Reply on: Pantograf1 #86147:
http://www.bleskovky.sk/cl/10/174670/V-150-kilometrovej-rychlosti-zrazil-vodic-styri-deti-na-zastavke
zrely na kastraciu... ?

Re #86138 pazrocha: preco nie... mohla by sa zriadit zastavka "garaze" odtial by L51 pokracovala hore eskalatorom na Champ-elysees, odtial po 5 avenue ku kinam, spat by sa zastavil pri carrefoure, a popri food courtoch by presla cez hlavny vchod a napojila sa na svoju trasu
Ktejto fotke by sa hodil podľa mňa tytulok: T6A5 #7927 sa už nevie dočkať služby a tak si zaumienila, že z vagóna ide hneď hradiť linku 5 do Rače. ?
Reply on: Tranzistor #86141:
Povedz deň resp. dátum, čas: cca. 7:45, smer a máme podozrivého ?
Reply on: Tranzistor #86141:
Chapem, že je to len tvoj nazor, lebo ja mňa vie naštvať keď ide spoj o 1 či 2 minuty skôr, ale mal by si trošku ubrať emócii a vulgarizmov, lebo takto to vizerá, že si len nasilnicky typ, kt. rieši problemy silou a nie rozumom. ? Toť môj názor.
Reply on: Tranzistor #86141:
plne s Tebou suhlasim, stava sa to pravidelne napr. na 21-ke co ide z Patronky na ASMN 8:51 ale inak ked vodic pride na konecnu o 3 minuty skor, dostava automaticky po.... no skratka dostava automaticky 🙂
Ked to tu tak citam....zamyslime sa nad tym, ze v autobusoch dvere otvaraju vodici, tlacidlo dveri je ako znamenie vodicovi. V elektrickach si dvere vylucne otvaraju cestujuci, znamenie samozrejme odpada. V trolejbusoch si dvere otvara bud cestujuci alebo vodic, podla toho aky voz pride. Zastavka na znamenie nie je tlacidlo dveri, ale osobitny zvoncek. Nech sa nikto nehneva, vobec sa necudujem starsim a menej skusenym ludom ze pouzivaju tie tlacidla pri dverach sor-ov na vystup. Je to obycajny bordel.
Zdravim, zaujimalo by ma preco chodia niektore spoje skorsie napr. o minútu alebo o dve...minule som koli tomu nestihol 21 ktorá takto išla skoršie bolo to asi okolo trištvrte na osem a musel som tam stáť ako cicina dalších 15min..keby som si zapamätal ev. čislo busu tak by som toho koko*a nasiel a rozkopal mu hlavu..prepačte ale keby sa to stalo vam tak by vas to tiež asi pekne nasralo..dufam že sa to už nezopakuje lebo nabudúce to už len tak nenechám. Aj tak je to celé na pi*u..ďakujem.. ☠ ☠ ☠
Reply on: pazrocha #86138:
v klídku, nikto Ťa nenúti to tu čítať. Okrem toho, keď vidím tieto tvoje neurotické výlevy, mám obavu z toho, čo za psychopatické elementy robia vodičov v MHD (ktorým a ich schopnostiam ako cestujúci chcem dôverovať). ?
Reply on: bwd #86118:
Ani u jedného autobusu MHD si dvere neotvárate dopytom!!!!!Tlačítka sa používajú jedine na zástavkach na znamenie!!!!!Už si to konečne natrepte do svojích hláv a nediskutujte zbytočne!!! ☠ ☠
Reply on: 810zssk #86102:
Robím tu linku 23,ale že by bol na tejto zástavke nejaký nával to sa nedá povedať.Keď za celú službu odveziem a prieziem na túto zástavku 5 ľudí aj to už preháňam.Je zaujímavé čítať niektoré príspevky,akými debilinami sa zapodievajú niektoré elementy,ktorí sem píšu,naozaj mi to pripadá,že nemajú,čo robiť.Ešte si počkám na vyjadrenie nejakého experta na dopravu,ktorý navrhne,aby linka č.51 zachádzala do podzemných garáži Polusu,aby mali cestujúci bezbariérový prístup k nákupom!!! ? ? ?
Reply on: Valec #86136:

Vozy E6/c6 na linke U6 majú tiež fotobunky a v minulosti bývalé súpravy E6+c6+E6+c6+E6 bežne stáli v stanici aj 4 minúty, lebo furt dobiehal ďalší substrát a dvere sa nezatvárali. Pritom v tuneli pred stanicou už čakala ďalšia súprava. Takto by to asi vyzeralo v BA. Až na to, že u nás by to zo zastávky neodišlo vôbec, bo vlkä cestujú na schodoch bežne.
Reply on: bwd #86134:
Tak po rade:
1. To čo som písal, som písal Igorovi a nie tebe, tak sa do toho nemiešaj.
2. Nemám nič proti tomu, aby aj v BA fungoval systém ako v západných mestách, a teda že ak chcem vystúpiť pred zastávkou si stlačím príslušné tlačítko, čím jednak vodiča upozorním že vystupujem a jednak sa mi otvoria príslušné dvere. A ak nikto nebude chcieť vystúpiť a nikto nebude stáť na zastávke, tak tam vozidlo zastavovať vôbec nemusí. ALE, ak to má takto fungovať, tak poprosím na všetkých vozidlách a rovnako. Čiže podobné úvahy môžem mať až po výmene takmer všetkých súčasných vozidiel a nie montovať rôzne výdobytky techniky do rozpadávajúcich sa vrakov.
3. "otvárajú všetky dvere aj napriek tomu, že nie sú vybavené fotobunkou"
Fotobunka vo viedenských električkách má len tú funckciu, že keď sa v priestore dverí určitú dobu nikto neobjaví, tak sa zatvoria. U nás by to nefungovalo už len z toho dôvodu, že v prestore dverí sa bežne cestuje. Fotobunka nemá žiadny význam pri otváraní dverí.
Malé subjektívne hodnotenie testovacieho kĺbatého SORu (ako cestujúca):

Priznávam, bola som sklamaná. Prvý dojem "zabilo" dopadnutie do echt tvrdej sedačky. Vozík je síce pomerne hbitý, ale motor je neskutočne hlučný. Samozrejme, je riadny, veď niečo musí "odtlačiť" - ale toľký hluk som nečakala. Za nahlučnejšie považujem ja osobne kĺbaté TAMy, ale toto je moderné vozidlo, myslím, že odhlučnenie by mu pridalo na atraktivite. Ďalšie, čo mi veľmi pokazilo dojem, je "celková tvrdosť" - bus pôsobil, ako keby vôbec nepoznal tlmiče. Sedela som na sedadlách "od podlahy" (neviem, ako to cítiť na tých vyvýšených) a doslova som cítila cestu pod sedadlom. Ďalší dojem kaziaci detail je dosť škrípajúci mech (rozumej harmonika). Sedela som asi meter za ňou, na ľavej strane - a z pravej strany poslednej nápravy sa tiež ozývali nezdravé zvuky (čap... ?).

Celkové zhrnutie: Ja ako potenciálny prepravca by som jednoznačne trvala na inej výbave, o.i. na odhlučnení. Bus mi pripadal ako zhotovený "na kolene", po troch zastávkach by som jednoznačne dala prednosť cestovaniu v niektorom z našich Solarisov.Veľmi mi to pripomínalo starú C 744 1201 v jej už po-rozkvetových rokoch.

Toľko subjektívny, nikoho neovplyvňujúci názor. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.