A este nieco k Poliakom. Verejne obstaravanie vyhravaju Poliaci, lebo daju najnizsiu cenu. Ale o kvalite sa nehovori. Bohuzial, vzdy ked vyhrali poliaci, mali sme velke problemy s kvalitou dodavky, nekonecne telfonaty, nedodrzanie terminov, atd. Ale maju dobru obchodnu strategiu: daju najnizsiu cenu, tym aspon raz ziskaju zakaznika, na ktore davaju potom referencie. Na zapade to zavazi, a tak vlastne postupuju na zapadny trh. Teraz som hovoril o mojich skusenostiach vo firme. Ale viem od kolegov, ze sukramne SADKy nekupili polske busy, lebo ich prekukli, vedeli ze nerobia kvalitne. Hovorim o sukromnych firmach, ktori radsej zaplatili o 100 000 viac za bus, ale v dalsom nemaju problemy.
Ja ssom si vsimal kladivka, od roku 1995, odkedy som v BA. V 39 nikdy neboli, ani jeden som nevidel. Vtedy som si myslel, z&e to maju inak vyriesene. Predsa je to hl. mesto. Po rokoch uz je mi jasne viac veci.... ?
Robim uz roky verejne obstaravanie, a keby ma DPB vyzval aby som pomohol, tak to urobim aj zadarmo. Pri obstaravaniach je problem specifikacie a nie ceny. Cena ma byt najnizsia, ale pri danej specifikacii, a nie absolutne najnizsia cena. To je nepochopenie zak o verejnom obstaravani. Treba dat specifikaciu, ze take a take kladiva, vratne dezenu pneumatik, a poctu a umiestnenia tlacidiel v kabine, aj take malickosti ako sposob otvarania a zabezpecenia motoroveho priestoru. Ustav dopravneho inzinierstva by tiez mohol pomahat.... A Zahradnikova snaha predlzit zarucnu dobu je len slaba zaplata zleho obstaravania. Do obstaravania treba dat vsetky podmienky zmluvy, vratane zaskolenia personalu a nahradne dielce atd. O tom mozem pisat celu knihu.
Tak neviem čím to je. Asi si ich málokto všimol, alebo je to tým, že u Karos a Ikarusov sa DPB neunúval s ich nákupom, takže tie kladivká možno nemiznú opakovane ale možno tam vyše aj 5rokov niesú ak aj viac. Pri čom pri 15ročných Karosách ako šlo o dve alebo tri krádeže kladivka tak interval je 5rokov čo tam neni nič, lebo sa na to kašle veselo ?
Tak ja neviem, alebo aspoň pripevniť jedno niekde o kabínu šoféra tak aby ho mal na očiach a hneď zvozil toho kto by si ho chcel privlastniť. Už som v koncoch.
efekt rovnaky ako keby tam neboli ziadne. vodic je uzavrety v kabine. ak sa mu nieco stane, cestujuci sa nemusia dostat do kabiny vodica. v pripade klboveho autobusu moze nastat pripad, ze ludia zo zadnej casti by sa tazko predierali do prednej casti vozidla aby sa dostali ku kladivu, a pod.
veď to je práve otázka. Lenže čo s tým má taký výrobca urobiť, keď pri nových aj generálkových tendroch je také obvyklé slovenské no. 1 kritérium - cena ? Z ktorého sa mi sommeliersky nožík otvára vo vačku ? Ktorý výrobca v tomto prípade navrhne do tendra (nielen) kladivá 3 krát drahšie ?
A na druhú stranu - vzhľadom na mediálnu a spoločenskú situáciu - v mnohých prípadoch sa o tom začína hovoriť až neskoro. Verím tomu, že keby niekde uhorela polovica autobusu tak by do dvoch týždňov boli kladivá snáď pod každým sedadlom a vláda by na mimoriadnom zasadnutí našla 2 miliardy na nové vozy.
Je to čierny humor, ale väčšinou sa hasí, keď už horí a prevencia u nás nie je základ. Že sa šlape vo viacerých ohľadoch na riziko ? Môžme si za to sami.
Je to síce kravina lebo napríklad ak ich budú potrebovať ľudia úplne vzadu, tak to bude trvať kým sa tam dostanú ale vždy lepšie aspoň 2 kladivká u šoféra v buse ako žiadne ? aspoň kým kleptománia neprejde, tak je toto asi jediné schopnré riešenie
kladiva, ktore sa daju lahko uchmatnut su uz davno prekonane. zakaznik ma moznost objednat si take, ktore sa kradnu tazsie. sice zaplati vyssie naklady pri obstarani vozidla, ale nebude musiet kazdy mesiac-dva doplnat do kazdeho vozidla celu sadu novych kladiv, cize vyssie naklady sa mu vratia.
a preco sa o tom zacalo hovorit vcera? ved ta situacia nenastala vcera? uz to trva desatrocia a desatrocia sa s tym nic nerobi...
Nechcem tu vyzerať (o5) ako mulo, ktorý sa ho zastáva... Lenže ako najvyšší predstaviteľ DPB si skrátka n e m ô ž e dovoliť prehlásiť, že vozidlá nespĺňajú bezpečnostné požiadavky napriek tomu, že to tak je (nazvime to verejným tajomstvom).
Ak berieš jeho slová výlučne ako klamstvo, v tom prípade by som rád počul tvoje vyjadrenie, ktoré by si k tomu uviedol.
Respektíve ma zaujíma, či by si z chabého rozpočtu DPB investoval takých 200, 300 tisíc do nových kladív, z ktorých by ti zostalo možno 30 kusov po pol roku ?
Sám veľmi dobre vieš, aká je situácia. Začalo sa o tom hovoriť včera, počkajme mesiac dva, či dôjde k nejakému schopnému riešeniu.
Bolo by zaujimave vediet, ci boal zalozena Evidencna karta vozidla, a co do nej napisali. Narazam na uctovnicky problem, a ako taky, suvisi s peniazmi. S peniami DPB. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kiko