To som bol tusim ja ako prvy ? Bubu11 vo vedlajsom fore spomina palubak...ale pokial viem ,tak ked nastupi revizor, tak sa oznacovace zablokuju a palubak funguje nie? ? Stacilo by aby rano niekto nabehol s dalas klucom a zablokoval ich ? Vlastne nikdysatotaknerobilo, cestujucibytonepochopili... ? Vodicibyneodpovedali ? ?
Chválim vodičov tých vozov na 83-ke, ktorí v smere na Štepnú dávajú na palubáku "odklon" až po príjazde na zastávku "Drobného". Nie jak expert(i) idúci tak celú trasu (teda bez ukazovania pásma a zastávok na vnútornom transparente aj na nevýlukovej časti trasy)...
A niektorí ľudia sú fakt nepozorní - nechápem ako mohla jedna dôchodkyňa včera nastúpiť do 83-ky (s Buse) v domienke, že je to 23-ka (v smere do DNV)...
Re #85720 Jakub1: Prečo na 20-nu neradi vypravujú klbáky? Bežne musia aj tak iba víkend pred Vianocami (samozrejme s výnimkou každodenného vozu "štvorlinky" 20/23/24/26).
Re #85716 Valec: To znie logicky, ale často chodia ľudia na zastávku o 5 (a viac) minút skôr pred plánovaným odchodom autobusu? V nočnej a prímestskej zastávke chodia...
Ja si myslím, že z hodov idú na zastávku skôr náhodne, a tak keď im pred nosom zdrhne 20-na, na X22-ku musia čakať cca 15 minút. Keby boli "preložené", čakali by len 10 minút...
Ak je ten nápad (posilák 5 minút pred riadnym odchodom) taký vynikajúci, prečo sa doteraz, ak si dobre pamätám, uplatňoval len na víkendovej 191-ke do Rusoviec pre kúpaniachtivých? Posilové spoje na linkách 29 a 43 sú pekne preložené.
Niekto tu spomínal, že je zvedavý, či 22.9.2007 v rámci "Dňa bez áut" budú fungovať označovače CL. Fungovali bezchybne... http://www.bwd.sk/pub/den_bez_aut.jpg
Citelis nie je vhodný pre Bratislava v žiadnom prípade. Kapacita Citelisu/Citybusu je taká ako Solaris 15. Citybus by Blave vooobec nepomohol. Sor má jednu veľkú výhodu, a tou je jeho kapacita a keď sa začnú sériovo vyrábať, tak si myslím, že všetky tie mínusy odstránia. Len by som chcel vedieť, že či budú mať aj dynamický obeh vzduchu. V lete by to dosť spríjemnilo cestovanie, tá strecha vyzerá, že je rada, že je.
Čiste podľa mňa nešlo o náhradu kĺbových autobusov, šlo len o to aby potešil oko laika pohľad na nový nízkopodlažný vehikl. 12metrový by bil do oka každému,že je to podfuk, tak sa kúpil 15metrový ktorý na oko a ešte podporený vyhláseniami o náhrade za kĺbové vozidlá a samotným vyradením Ikarusov 280 sa tým "naozaj" stal (100x opakovaná lož sa stáva pravdou). Vtedy najvýraznejší argument prečo sa nekúpil 18metrový bol,že je na plynový pohon a zrazu nevadí,že SOR neni vôbec na plynový pohon? Potom vec č.2. bola,že svojho času pred 9/2005 boli najčastejšie ohlasy na premávku sólo busov na L50, čo sa malo riešiť nakúpením nových kĺbových vozidiel, ktoré by v tom prípade šli v prvom rade na L50. Teoreticky keby sa zmeny podľ auditu nevykonali na L50 by premávali stále krátke vozidlá. Teraz by sa malo tlačiť na DPB nech kúpi 18M CNG Agoru,keď tak principiálne trvali na tom,že autobus musí byť na CNG pohon.
Re #85696 AAA: Vyhláška 116/97 už neplatí. Rozmery a hmotnosti vozidiel teraz upravuje Nariadenie vlády č. 403/2005.
Re #85715 Peon: Odchody budú zrejme kvôli tomu, že táto linka nebude mať nikde vyvesený CP (a pomaly nikto o nej nebude vedieť) a vlky sa poväčšine nachystajú k odchodu linky 20.
Tu v Dúbravke vďaka Dúbravským hodom to v sobotu podľa mňa vyzeralo skôr ako nejaký Deň áut...
Myslím, že by nebolo na škodu, keby označovače CL vo vozidlách boli v ten deň vypnuté alebo zablokované (ako to tu prednedávnom niekto navrhoval). Či bola tu obava, že vlkä by otravovali vodiča, že má pokazené označovače?
Určite sa našlo dosť ľudí, čo o bezplatnej MHD v tento deň nevedeli (na zastávkach ani vo vozidlách som o tom zmienku nenašiel, ja som to vedel z imhd a počul z rádia Viva).
AD NOVINKA - LINKA X22
To ma prekvapilo, to je taký vysoký dopyt cestujúcich medzi DNV a Dúbravkou teraz? Klbáky na 20-ne nestačia?
Zaujímavé, že sa našli vodiči aj peniaze na prevádzku toho. To v sobotu bolo vydané takéto náhle rozhodnutie?
A prečo má mať odchody cca 5-minút pred odchodmi 20-ny? Nebolo by rozumnejšie spraviť preklad (ako na linkách 29 a 43) s následným intervalom 10-minút?
Skoro všetky autobusy, čo tu boli na testovanie, boli na naftu... aj Solaris (z KE), aj SOR, aj podobné sračkoviny... potom DPB začal testovať aj plynové.
Inak namiesto 22 solarisov sa mohlo kúpiť 36 kusov B 961E, ale trebalo myslieť dopredu, a preto sa kúpili kratšie a kapacitne menšie 15-metrové modely. Keby boli počkali mesiac, dva, na svete by už bola 18M na CNG za porovnateľne rovnakú cenu.
Chyba bola to,že sa nakupoval kvôli tomu, že bol na CNG pohon. Mali sa nakúpiť 18metrové Solarisy. Vtedy sa nenakúpili 18M preto lebo 15M bola aj na plyn, a zrazu nevadí,že SOR neni na plyn? Aké posraté pokrytectvo ? ak chceli a chcú hovoriť o náhrade Ikarusov 280 a 283 a Karos B741 tak potom len 18 metrovými vozidlami! Už aj laici pochopili, že Solaris neni to čo 18 metrový bus, najmň keď zistili,že ráno na L88 je Soláč oveľa viac narvaný ako 18metrový bus. ?
Asi neboli peniaze, alebo neboli s nimi spokojní. Okrem iného, Citelis by nebol lepší, ale keď už nie je z čoho vyberať. Solaris si už dal na slovenský trh prestávku, je mi to ľúto, ale to isté by som urobil aj ja, keďže Solaris má svoje autobusy a trolejbusy vo viacerých mestách Európy a sú s nimi plne spokojní, len na Slovensku sú takí blbí kverulantskí ľudia, čo im všetko prekáža, možno aj to, že sú poťahy v nich modré. Nie žeby boli radi, že im tam niečo nízkopodlažné jazdí, občas z dôvodu flákania údržby vzbĺkne, ale potrebujú byť nespokojní. Nech si chodia v krasňanských negenerálkovaných 732-kách bez sedadiel pre mňa - za mňa aj na L88, či 95.
Podľa mňa ten SOR vyzerá skôr ako dlhá konzerva. Vyzerá tak divne. Jediné mínus Ikarusov 435 je,že niesú nízkopodlažné, inak by boli skvelé, a to isté aj 415, ale sú tu aspoň tri 412, prečo vôbec neni 412 viac?
bwd
http://www.bwd.sk/pub/den_bez_aut.jpg