Jo znalci: dnes som mal supravu 7725-26 - to je orgazmus na tom jazdit ! Akceleracia ako F-1, brzdy ako raketoplan, tichy chod ako svajciarske elektricky, no uzas ! Cele sa to sprava ako nove z tovarne ! Aj pedale boli fantasticke ! Tlak na pedale bol PRESNE taky aky by asi mal byt. Tiez mi to pripadalo ako nove ! Nemala niekedy teraz generalku ? Lebo minimalne lak ma novy.
Martin Fundárek
Myšlienka napojiť bratislavskú električkovú sieť na železnicu nie je zlá. Ak však chceme, aby električky plnili v meste funkciu NDS (nosného dopravného systému), uvedomme si, že NDS musí spĺňať dve základné požiadavky, aby bol zaujímavý v porovnaní s IAD:
- musí mať dostatočne krátke intervaly, aby cestujúci nestrácali priveľa času prestupmi z a na doplnovú dopravu (v špičke max. 5-6 min., v sedle do 10)
- musí byť dostatočne rýchla, t.j. musí byť jednak dostatočne odfiltrovaná od vonkajších vplyvov (zápchy, semafory), jednak nesmie zastavovať pri každej vŕbe - mnohé zastávky bude treba zrušiť, v dôsledku čoho sa zhorší dostupnosť električiek a električky stratia charakter obslužnej dopravy.
A tu sa dostávame k problému. Čím túto obslužnú funkciu električiek nahradíme?