Mne je úplne jedno, ako pôsobím na Teba. Jasné, mesto dá peniaze Tebe miesto DPB, aby si si kúpil auto, čo? Zvláštne, že SAD aj Blagussu by si platil viac hneď a DPB odmietaš.
Čo to trepeš za momotiny? Ako rozk'lúčuješ pri predplatnom cestovnom, koľko natieklo do ktorej linky? Si úplný magor? Chceš aby Blaguss jazdil napr. 21 a neuznával tam PCL? Chceš mať zase upchatú Patrónku autami? Dám Ti radu - prinášaj svoje podnetné myšlienky do oblastí, ktorým rozumieš.
na jednom fore sme vcera skonstatovali ze to bude na principe, ze samotny klb a jeho ohybanie v zatacke je napojeny na riadiaci mechanizmus a sice samotny klb je akoby velky volant na zadnu napravu, a tym volantom toci samotny autobus v zatacke... ale neviem ci je to tak
jasne ze kazde ma svoje pre a proti. Ale vravim ze v tychto extremnych horcuvacah som ochotnejsi pri 22°C sediet v kolone v aute ako v narvatom autobuse... proti MHD nemam nic, len sa mi nepaci pristup DPB a mesta, ktore ma MHD vieme_kde...
co sa tyka mna, tak o auto sa delim, cize z 10 razov ide 2x autom...
Slecny v autobuse su velmi fajn takto v lete, ale radsej davam prednost tej svojej v mojom aute ?
Zaujimalo by ma, ci by sa tu nenasiel niekto, kto pozna konstrukciu Ikarusov 280. Konkretne sa jedna o samonatacacie kolesa zadnej napravy. Velmi by ma zaujimalo akym sposobom je to urobene. Dakujem za info
Ako vidím auto nemáš a stále iba o tom snívaš. Bude to znieť divne, ale tiež som si myslel aké je to super chodiť do práce autom. Aj ked; to znie neuveritelne po pár týždnoch som sa znova vrátil k MHD a vôbec nelutujem.
Ráno sa koncentrovať nevyspatý a znervoznovať nad šoférmi je jedna vec, tá podstatnejšia je tá, že to vôbec ale vôbec v mojom prípade nie je rýchlejšia volba. Èastokrát mi cesta autom trvala aj o 15 min viac ako MHD. A to nehovoriac o tom, že nájsť volné parkovacie miesto sa mi tiež zrovna dalších 10 minút ráno nechce. A ak som odchádzal vecer unavený z práce tak ver mi, že to posledné co sa mi chcelo bolo šoférovať, ked mi priamo pred vchodom do budovy stojí autobus. A pritom šoférujem relatívne rád.
Volba MHD dokonca porazila Fabiu Combi 1,4 16V s klimou.
Možno sa Ti to bude zdať divné, ale pokial nezažiješ nevieš. Každý sme proste iní. A mne nevadí ísť autobusom.
Výhoda auta je najmä vo vecerných hodinách ak idem na druhý koniec Bratisalvy, aby som necestoval hodinu, ale zase ak chcem ísť niekam na pivo tak je pre mna lepšia volba MHD.
No a o pekných slecnách ráno v autobuse snad nemusím hovoriť. Áno peklo boli tieto horucavy ale prežil som
?
Vcera sa dusoval Zahradnik na TV BA ,ze pricina poziaru SU bola v skrate elektroinstalcii resp. ze to bola pridruzena pricina ?
V ankete jedna babenka bola presvedcena ze SU maju klimu ? a jeden sofer busu zase nadaval na SU , ze su velmi nebezpecne ?
Zahradnika a Cilka ci ako sa vola je tam casto vidiet, uz mam pocit, ze to je TV DPB ?
Dnes 33/4 4513
? ? - za kazdym by mal poriadne zatrubit Zahradnickovi pri dome ? - neviete dakto, kedy uz zacnu robit tu otocku na Riviere ( myslim zatrolejovanie )
Nahodou sedadla v Karosach CNG su super, je to jeden z hlavnych dovodov preco ju povazujem za to najlepsie cim som isiel z hladiska komfortu. Len ta cierna farba vadi, kvoli teplu (aj ked to pekne vyzera)
Ale jasné, že im to shitting palace aj s Trescom dobre zaplatia. Ale zober si že si vlk a nie šotouš:
Ideš zo Zlatých pieskov: môžeš ísť Busom L53, kde si cvakneš lístok a dojde Ti pravdepodobne cng vrak, kde je hic, asi si sadneš ale na aké sedačky..., potom môžeš ísť tramvajou, ale pokiaľ Ti zrovna nepríde T3P, alebo také čosi, moc nadšený nebudeš a tiež si tam musíš cviknúť lístok. A potom môžeš ísť na Blagusa z tresca. ideš zadarmo, po Rožňavskej aj rýchlejšie ako bus 53, ideš priamo do mesta, bus je nový a klimatozovaný, nie je ani taký špinavý ani taký dočmáraný ako 27xx, alebo priemerná T3 o druhm vozni ani nehovoriac...
Wow, Zemunská fabrika vydala ďalší slušivý facelift? Tuším tie ich busy začínajú vyzerať celkom civilizovane
Ostatní: Ikarbus je nový názov fabriky v Belehradskom Zemune (používaný už dosť rokov), ktorá kedysi vyrábala licenčné Ikarusy IK-110/111 (sólo) a IK-160/161 (kĺbové), ktoré vyzerali takto: http://www.phototrans.eu/images/photos/big/2/59721.jpg http://www.phototrans.eu/images/photos/big/0/65494.jpg http://img147.imageshack.us/img147/1424/p70305251rr.jpg
Fabrika najprv zmenila meno, a potom začala postupne robiť drobné facelifty na tých vozoch - dvere, čelá, a podobne, neskôr prišlo na rad aj hnacie ústrojenstvo, a to čo Ike postol, je priamy nástupca týchto Ikarusov IK-161 po viacerých drobnejších vylepšeniach, no stále na ňom vidno pôvodný rám, aj úpravu podlahy pre veľký motor, ktorá nastala s asi 4. generáciou faceliftov (to už do nich dávali automatiky) Neviem aké komponenty používajú, takže kvalitu posúdiť neviem, no vyzerajú celkom schopne
Ale aj tak, tie pôvodné Ikarusy boli fascinujúce, jednak designom čela, a tiež zvukom - atmosférický motor RÁBA-MAN, licenčná prevodovka ZF, a náprava RÁBA so zvukom ako naša 6311 donedávna, celé sprevodované do cca 90km/h. Tú tretiu fotku dávam ako ukážku pôvodnej verzie, ktorá mala pred 2. nápravou komín (ktorý počas prevádzky zaslepovali a vyviedli výfuk do diery v plechu dolu, čím voz dostal ešte lepší zvuk ) Zaujímavosťou je tiež nasávanie v stĺpiku medzi oknami za 1. nápravou vpravo, a aj dovnútra skladacie 4-dielne dvere, ktoré ale neboli rovné ako na Ik280, ale ohnuté rovnako ako karoséria voza, takže museli mať o kus zložitejšie uchytenie, ale výborne to vyzeralo (hoci túto vec nevymysleli ani oni, ani Ikarus, ale MAN niekedy v 60-tych rokoch - http://www.omnibusclub.de/ocm890.jpg)
Škoda že Ik161 už miznú z ulíc miest, Ikarusofilom by som ich vrele odporučil
Ozaj a co expresy BNSF (Burlington Northern Santa Fe) ked prechadzaju Texasom, ci Arizonou ? Tam bude v lete asi tiez dost teplucko a zeby sa tam Santa Fe-cko zrovna flakalo...
Beus
Ostatní: Ikarbus je nový názov fabriky v Belehradskom Zemune (používaný už dosť rokov), ktorá kedysi vyrábala licenčné Ikarusy IK-110/111 (sólo) a IK-160/161 (kĺbové), ktoré vyzerali takto:
http://www.phototrans.eu/images/photos/big/2/59721.jpg
http://www.phototrans.eu/images/photos/big/0/65494.jpg
http://img147.imageshack.us/img147/1424/p70305251rr.jpg
Fabrika najprv zmenila meno, a potom začala postupne robiť drobné facelifty na tých vozoch - dvere, čelá, a podobne, neskôr prišlo na rad aj hnacie ústrojenstvo, a to čo Ike postol, je priamy nástupca týchto Ikarusov IK-161 po viacerých drobnejších vylepšeniach, no stále na ňom vidno pôvodný rám, aj úpravu podlahy pre veľký motor, ktorá nastala s asi 4. generáciou faceliftov (to už do nich dávali automatiky) Neviem aké komponenty používajú, takže kvalitu posúdiť neviem, no vyzerajú celkom schopne
Ale aj tak, tie pôvodné Ikarusy boli fascinujúce, jednak designom čela, a tiež zvukom - atmosférický motor RÁBA-MAN, licenčná prevodovka ZF, a náprava RÁBA so zvukom ako naša 6311 donedávna, celé sprevodované do cca 90km/h. Tú tretiu fotku dávam ako ukážku pôvodnej verzie, ktorá mala pred 2. nápravou komín (ktorý počas prevádzky zaslepovali a vyviedli výfuk do diery v plechu dolu, čím voz dostal ešte lepší zvuk ) Zaujímavosťou je tiež nasávanie v stĺpiku medzi oknami za 1. nápravou vpravo, a aj dovnútra skladacie 4-dielne dvere, ktoré ale neboli rovné ako na Ik280, ale ohnuté rovnako ako karoséria voza, takže museli mať o kus zložitejšie uchytenie, ale výborne to vyzeralo (hoci túto vec nevymysleli ani oni, ani Ikarus, ale MAN niekedy v 60-tych rokoch - http://www.omnibusclub.de/ocm890.jpg)
Škoda že Ik161 už miznú z ulíc miest, Ikarusofilom by som ich vrele odporučil