Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: bwd #80926:
dobre hovoris, jednosmerky v Hofburgu. Na pesej zone by vsak ziadne auta (teda ani autobusy) byt nemali. Napriklad Schonbrunn je dost velky, ale autobus MHD som tam este nevidel. Autobusovu dopravu vo Viedni dobre nepoznam, ale vsimol som si ze sluzia hlavne na napajanie na kolajovu dopravu.

Priklad linky 94 nebol dobry. 93+94 je nosna linka na useku Smolenicka - Zochova. 94 je vlastne skratena 93, avsak v meste obsluhuje nieco naviac - Vazovovu. To si predsa chcel, nie?
"Cestujúci si "muža v čiernom" okamžite všimli a niekoľko z nich, ktorí ešte na zastávke hrdinsky rozprávali o cestovaní načierno, nakoniec nenastúpili."
SBSka v nočných spojoch kontroluje aj lístky? ❓
Reply on: Peon #80931:
Podľa toho, čo je napísané pri tom videu, ide o Volgograd. ☺
Reply on: fobust #80896:
Heh, kuriózne, neviete niekto v ktorom meste alebo aspoň v ktorom štáte to je? Ukrajina či Rusko?
Reply on: bwd #80925:
Si si istý, že prechádzajú každou uličkou centra. Vystúp, prosím, konečne z menejcenného dopravného prostriedku, skús prejsť (aj keď viem, bude to ťažké) tých desať metrov do predajne s mapami a kúp mapy Viedne a Bratislavy. Len pozor, v žiadnom prípade nechoď do Tesca, pretože v tom prípade hrozí ťažké postihnutie spôsobené nadmernou a neprimerane dlhou chôdzou. Ešte totiž nezaviedli vnútroobchodnú linku s trasou Potraviny - Drogéria - Obuv a odevy - Knihy - Základný kameň Prior - Zastávka električiek (začiatok) - Zastávka električiek (koniec ostrovčeka).
Reply on: bwd #80925:
Ježiši kriste, to vážne chceš aby chodili autobusy po korze??? To nevieš prejsť pešo? Vieš, o koľko väčší je celý 1.okres Viedne od nášho historického centra??? Je veľký asi tak, ako náš celý 1.obvod, napríklad od Hradu až po STU.. A vo Viedni na takej vzdialenosti jazdia 3 linky, u nás asi 20 liniek !!! A celá cesta od Zochovej k Redute je asi tak dlhá ako Kärtnerstrasse. A po Kärtnerstrasse takisto nechodia autobusy a musíš ju prejsť pešo.. Mal by si napísať na viedenský magistrát, aby tam dali autobusy.. ?
Reply on: intony #80927:
Na to, aby si mohol na Michalskej uskakovať pred autobusmi. ?
Reply on: bwd #80925:
Otázka: Načo slúžia nohy? ?
Reply on: Valec #80920:
"To chceš porovnávať viedenské centrum s bratislavským? A kde by tie linky v BA mali jazdiť? Po Michalskej, Hlavnom námestí, či kde?"

A prečo nie? keď môžu vo Viedni jazdiť autobusy krížom-krážom po úzkych jednosmerkách v Hofburgu, prečo by nemohli jazdiť aj po Michalskej?

Ak som sa nevyjadril správne, prosím o prepáčenie. Tarifikáciou som myslel súbor tarifov, dúfam, že sa nikomu nič nestalo, keď som použil "nesprávny výraz". Aj z môjho pomenovania nadväznosti zastávok bolo dúfam každému jasné, že mi išlo o nadväznosť liniek vo vzťahu k zastavovaniu na zastávkach.

Tiež nevidím žiadny dôvod, prečo by trolejbusy nemohli mať zastávku aj na 1. mája. Keď to ide v takom meste ako je Viedeň, musí to ísť aj v Bratislave. Pritom to nie je jediný takto riešený prestup v Bratislave, uviedol som ho len ako názorný príklad.
Reply on: hoppusmark #80922:
Vo Viedni jazdia električky okolo centra. Tak ako v Bratislave. Vo Viedni cez centrum jazdia tri autobusové linky a prechádzajú skoro každou uličkou centra. Na rozdiel od Bratislavy. Kto chce ísť napríklad od Zochovej povedzme k Redute, buď sa vydá na okružnú jazdu okolo Bratislavy, alebo si spraví peknú prechádzku pešo.
Reply on: hoppusmark #80923:
Znamená to, že cestujúca verejnosť sa nemá čo vyjadrovať k tomu, čo tí "správni ľudia" od zeleného stola vymyslia?
Reply on: Valec #80920:
bwd je ďalším dôkazom toho, ako je veľmi dôležité, aby správni ľudia boli na správnom mieste. Teda aby o doprave rozhodovali odborníci z oblasti dopravy ?
Reply on: bwd #80916:
Vo Viedni ale zas cez centrum NEJAZDIA električky.. Preto tam jazdia autobusy... V Bratislave zas jazdia cez centrum električky, a nie autobusy... Nemáš to jedno???
Reply on: bwd #80914:
Okrem toho tvoj problém sa už dosť podstatne riešil zrušením časti expresných liniek, ktoré stáli iba na niektorých zastávkach.. Niektoré expresné linky zostali (59, 63, 91, 75, 21..), tie však zmysel, možno až na niektoré výnimky, majú..
Reply on: bwd #80916:
To chceš porovnávať viedenské centrum s bratislavským? A kde by tie linky v BA mali jazdiť? Po Michalskej, Hlavnom námestí, či kde? Alebo ti tie električkové linky cez Kamenné námestie, či Námestie SNP nestačia?

Tým že sa doprave prd rozumieš som myslel nasledovné:
1. Ako môžu zastávky liniek na seba nadväzovať? Nadväzovať na seba môžu linky, či spoje na nich, ale zastávky?
2. Pojem tarifikácia sa používa tak v oblasti telekomunikácií, ale nikde v dopravnej teórii také slovo nenájdeš. Predpokladám, že si tým myslel TARIFU. A len tak na okraj, aký je rozdiel (okrem cien) medzi pražskou a bratislavskou?

Ja netvrdím, že prestup na Kolárovom námestí je vynikajúci, ale určite si nepredstavujem riešiť to tak, že trolejbusom pridám ešte aj zastávku Nám. 1. mája. Detto platí pre zastávky VŠ Manažmentu a Kolmá. Problém zastávok treba riešiť komplexne (zlučovanie, presunutie...) a nie ich zahusťovaním a pridávaním.
Reply on: bwd #80914:
Tento prispevok mi trochu pripomina pesnicku od No Name - Cim to je, kde sa objavuju otazky podobneho charakteru 🙂 Tak napriklad ak mas na linke 94 k dispozicii n vozidiel pri intervale i, kludne ju mozes predlzit hoci aj do Cunova - ale potom nie je tazke prist na to, ze interval i sa zmeni na interval i+x, ktory dokopy uz rozhodne nebude 4-minutovy 🙂 Ak by si chcel zachovat interval i, potom by si potreboval n+m vozidiel, a som veru zvedavy, odkial by si tych m vozidiel (a cca 2*m vodicov) teraz zobral 🙂

Kazdopadne suhlasim s tym, ze niektore riesenia by bolo dobre prebrat odtial, kde su osvedcene, ale treba preberat veci, ktore sa prebrat daju a nie vsetko co ma napadne...
Reply on: _ERIC #80917:
Dobre, tak teda ja sa do toho nerozumiem, prečo by som sa aj mal, mám predsa iné oblasti záujmu, ale tu hovorím ako spotrebiteľ - užívateľ hromadnej dopravy, ktorá nefunguje tak, ako by fungovať mohla, keby neboli ľudia, ktorí vyjadrujú svoje vlastné skúsenosti, označovaní ako dunčoidní, namiesto toho by sa tí, ktorí tomu "rozumejú" zamysleli, či sa s tým nedá niečo urobiť. Nevedel som, že toto fórum je určené len pre nedunčoidných, myslel som, že je otvorené pre rozličné názory, ktoré sa tu dajú vydiskutovať. Čo je dunčoidné na tom, keď sa spýtam, či je normálne, keď musí cestujúci klusať pol kilometra, ak chce prestúpiť na Kollárovom námestí z trolejbusu na autobus, keď ten trolejbus z ktorého vystúpi o chvíľku pôjde bez zastavenia okolo zastávky, na ktorú sa on musí najprv pracne dostať. Čo je dunčoidné na tom, keď mi príde nezmyselné, aby ľudia museli zbytočne šľapať niekoľko sto metrov, aby nastúpili na autobus 191 na zastávke Kolmá smer do mesta, keď ten autobus pôjde bez zastavenia okolo zastávky, kde by mohli nastúpiť bez zbytočného pochodu.
Reply on: bwd #80916:
prosim ta, chod robit nieco ine lebo do tohoto sa fakt nerozumies, zjavne ani niesi z bratislavy inac by si taketo momotiny nevymyslal a keby si sa do toho rozumel tak by si vedel ze prirovnavat vieden alebo prahu k bratislave je blbost, nejaksi su tu uplne ine podmienky ako v spominanych mestach. ach duncoidni ludia na tomto fore sa nejako mnozia ?
Reply on: Valec #80915:
Prečo porovnávať práve Karlovu Ves, ktorá je skutočne riešená tak, že súčasný systém vyhovuje a nie je potreba obsluhovať žiadne rozsiahle územie. Mal som na mysli Petržalku, alebo aj centrum, ktoré sú riešené plošne. Prečo nejazdí cez centrum žiadny spoj? Vo Viedni jazdia tri autobusové linky, o Prahe , ktorej centrum je riešené ináč, ako viedenské, či bratislavské, ani nehovoriac.

Nevedel som, že doprave sa "prd" rozumie ten, komu sa nepáči, že keď chce napríklad prestúpiť z trolejbusu na autobus na Kollárovom námestí, musí sa predierať cez niekoľko frekventovaných prechodov pre chodcov, keď by mohol ten trolejbus zastaviť aj na zastávke, kde zastavujú autobusy. Čo je na "prd" na tom, že som sa pozastavil nad tarifikáciou jazdného, ktorá je vo svete nezvyčajná?
Reply on: bwd #80908:
Nemôžeš porovnávať Viedeň s Bratislavou. Kým rozvoj mesta Viedeň je plošný, tak Bratislava sa rozrastá líniovo popri jednotlivých radiálach. Neviem si napríklad celkom dobre predstaviť, akou inou trasou by si chcel viezť linku napr. v takej Karlovej Vsi.

Re #80914 bwd: Z tohto príspevku vidím, že nechápeš viacerým veciam a doprave sa prd rozumieš, napr: "zastávky liniek na seba nenadväzujú", "nechápem ani tarifikáciu" ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.