Reply on: S499.1023 #75749:
To s tým prispôsobením cestnej siete nárastu IAD nie je trvalé riešenie. Pojem dopravná indukcia ti asi veľa nehovorí. S krátkodobého hľadiska (maximálne niekoľko rokov) je rozšírenie cesty postačujúce, ale tým, že sa zlepší priepustnosť, táto komunikácia príláka viac aút a sme tam, kde sme boli. Začarovaný kruh... A dokedy chceš rozširovať cestnú sieť? Najmä v mestách je to veľmi ťažko zrealizovateľné. Východisko je funkčná MHD, teda spoľahlivá sieť s hustými intervalmi a kvalitným vozovým parkom za primerané ceny. A neviem, ako rozmýšľajú ľudia v najvyšších funkciách (nie je to len prípad BA), keď MHD dávajú na okraj záujmu a preferujú IAD (napr. rozširovaním parkovísk, či ciest). Pritom oveľa lacnejšie a jednoduchšie by bolo vytvoriť kvalitnú MHD.
tr3mp
Ešte spomeniem jeden spôsob dopravy do zamestnania, na ktorý sa celkom zabúda - vlastné nohy. Na kratšie vzdialenosti (podľa mňa tak 5 km) sa dá kráčať, dlhšie možno absolvovať bežecky. Takýto beh do a z roboty má ešte lepší vplyv na kondíciu a zdravotný stav ako bicyklovanie. Veď si len skúste spraviť denne 25 km na bicykli alebo tých 25 km prebehúť
A na záver ešte link k ďalším off topic diskusiám o cyklistickej doprave v Bratislave: http://www.bicyba.sk/forum/