Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jezo #75779:
To už je teraz tušim bude výberové konanie na projektanta.
Reply on: Ámos #75777:
No neviem ale kde by tam tie zastavky boli... napadaju ma len dva varianty

http://maps.google.com/maps/ms?f=q&layer=&ie=UTF8&t=k&om=1&msa=0&hl=cs&msid=103771270784204455029.000001122d59e60cad95b (snad to pojde)

a sice ze by sa majetkovo vysporiadali s tou nefunkcnou vapenkou, ktora sluzi ako vstup do betonarky a tak by bola zastavka nedaleko autobusovej zastavky,
alebo by sa vyuzila malo pouzivana vlecka do SZTS, eventualne by sa rozdvojila a vytvorili by sa tam nastupistia... samozrejme by to bolo treba zatrolejovat....

nevies kde najdem tie navrhy?
Reply on: Mike #75778:
Inak prosimvas, neviete v akom stave je priprava petrzalskej radialy? Stale sa caka na doplneny posudok stareho mostu? Ci sa to uz pohlo dalej?
Reply on: Ámos #75777:
Súhlas, už dnes tam máme ten jeden dlhý zraniteľný "slíž" radiálu Dúbravaka -Ch. Sófer 20 min. A ten ešte predĺžiť do DNV... Toto som vravel Koladovi a on mi povedal, ale kade by ste urobili druhú radiálu (prepojenie do centra). A tu je kameň úrazu. Jediná možnosť je cez Patrónku (kde tam?, v podzemí?) a potom buď tunelom pod Brnianskou (ideálne napojiť na hl. St.) alebo niekde okolo Ml. doliny na nábrežie? Alebo celý čas vedľa žel trate paralelne aj električkovú? To všetko by išlo neskutočne do peňazí a toto sci-fi ani nikto neplánuje projektovať, nie to ešte o ňom rozmýšľať.
Preto ako alternatívu k električkám by mohol poslúžiť vlak v súčasnom smerovaní a dnešnej trase. Nové žel. zastávky typu DNV sídlisko, či Tesco Lama boli navrhované už dávno a určite to bolo minimálne 4 roky dozadu, kedy Ing. Zachar, z postu generála DPB "rokoval" so železnicami o skorom vytvorení týchto zastávok.
A všeobecne električka + železnica dávajú temer ideálnu koľajovú sieť čo do polohy pre celú BA, chýba už iba prepojenie filiálka - Karadžič - pod Dunaj a smer ŽST Pet. a 5. - petržalská el. radiála. A potom vyudovať prestup električka - vlak v styčných bodoch (Astro, Tuhovské, Dúbravka Agátová, Janíkov Dvor, na račisradiále už je ŽST Vinohrady/Predmestie)
Reply on: El Sergio #75774:
Neviem ci je mozne vyhadzovat ludi zo Zahoria v Dubravke. Uz dnes to nestiha.

Preto si moc dobre neviem predstavit ani predlzenie elektricky do Devinskej. Pokial sa nespravi plna segregacia (podjazdy na krizovatkach a oplotenie trate), nezvysi rychlost na 80 Km/hod a nenasadia minimalne 40 metrove elektricky tak vzhladom aj na planovanu vystavbu to nebude stacit. A bohvie ci to bude stacit aj ked sa to spravi. Ja by som vobec Devinsku riesil vybudovanim zastavky pri sidlisku a vlakmi. Za nejakych 15 minut by boli ludia v centre.
Reply on: S499.1023 #75753:
Heh to som si myslel tiez, az kym moja sestra nedostala od poistovne dost velku sumu za tazku autohavariu, ktoru sposobil jej manzel v ich spolocnom aute. Ale zakonna poistka je napisana na manzela...
Je mi vsak jasne, ze u vozidiel DPB by to neslo. Resp. by islo, keby kazde vozidlo malo v poistke napisaneho niekoho ineho. Keby trolejove vedenie bolo pisane na diviziu el. drahy a vozidlo kt. sposobilo skodu na napr. techn. infrastrukturu. Resp. keby bolo trolejove vedenie majetkom mesta.
Samozrejme ak by to spravilischvalne bol by to poist.podvod.
zdravim ludkovia....xcem sa spytat ci sa tento rok planuje s kupov novyx busov??? ?
Reply on: galiyosha #75715:
V IDS JMK je to podobné (možno niekedy aj menšie) a funguje to tu dobre, takže veľký problém by som v tom zase nevidel. ?
Inak by ma zaujímalo, či budú autobusy riešiť ako v Brne (čiže konečné pri električkách alebo prestupných uzloch, prípadne prejazd cez ne a ukončenie na nejakej štandardnej konečnej MHD v meste), alebo to všetko budú ťahať na AS MN?
Toto som nasiel pri browsovani ...neviem ak to tu uz bolo tak sorry, no na aktualnosti to nestraca ?
http://ceknito.sk/video.php?id=29096
Ad: Posledné dva články z tlače, vyjadrenia p. Záhradníka

Môj skromný názor - dobré slová. Jednoduché, priame, bez nezmyselných sľubov a vízií, s racionálnou predstavou.

Držím všetky palce. ?
Reply on: S499.1023 #75749:
Neriešim, len podotýkam. ? Som si vedomá nárastu automobilizmu i jeho dopadov.Ale vždy je zlatá stredná cesta. Aj moja rodina sa to snaží riešiť ekonomickejším a ekologickejším kompromisom. Po meste i vonku v najväčšom meradle bicykel, potom nohy,keď je veľká nutnosť, tak MHD, auto slúži hlavne na prepravu na dovolenku, v meste vo výnimočnejších prípadoch, ako je preprava k lekárovi, nákup dlhodobých zásob...

Ale i pri rastúcich platoch a možnostiach zakúpiť IGK - pre Bratislavu by bol konečne fungujúci systém MHD vykúpením. Masový automobilizmus nie je trvalo udržateľným riešením, pre životné prostredie je iba zväčšujúcou sa ranou. ?
Reply on: Ike #75689:
Nie, žiadne osie hniezdo. ? Ale Tvoja reakcia presne vystihuje to, na čo som chcela svojím príspevkom poukázať. ?


Ja som pre zmenu investovala do možnosti 3 - do kúpy biku. Zabezpečenie mám do každého počasia, reprezentačné handry čakajú na môj príchod v kancelárii. Výsledok - 100% spokojnosť, mesačne ušetrím 900 Sk za moju a dcérinu električenku. Okrem výrazného odbúrania stresu, častých nádch a prechladnutí od studených sedačiek a nevykúreného priestoru, či prehriatia a prepotených handier v lete, + zážitku smradu a mazív, + zápch +++..... sa mi výrazne zlepšil celkový stav i kondícia, dochádzam do práce presne a už by som nemenila.Pretože súčasné ceny hromadnej prepravy nie sú adekvátne k nekomfortu a stavu. Napriek tomu držím palce. ?
Reply on: Dunčo #75760:
Počty vozidiel sedia,
Ešte aj kapacitu na Račianskej od Vinohradov si znížil, zhustil si akurát následný interval.
Reply on: Mike #75764:
A ráno by stačila tá K2 na 14? Alebo si myslel tak, že by sa tam vložili alebo zdvojili spoje? ? páči sa mi, že mi to dokážeš vysvetliť, aj si rád prečítam tvoje postrehy. Nezvozil si to pod zem hneď ale doplnil, opravil.
Reply on: Vladimír #75762:
Tak ale s tými električkami to bolo teraz naposledy tak otrasné? Určite sa tam nehrnuli len preto,žeby tomu rozumeli ale aj pre niečo iné. Všetky sľuby, padli alebo boli splnené na polovicu. Tak teda prosím ťa ak to neni dobré čo som vymyslel tak sa chcem o tom porozprávať. Zatiaľ som tu len ja navrhol nejaké zmeny vedenia električkových liniek, opindali mi ich ale nikto neprišiel s tým,že konkrétne tá a tá linka pôjde tam a tam. Ak som sa pomýlil a dakto mi ukáže dobrý príklad ako by redukcia električkových liniek s hustejším intervalom mohla fungovať tak si to rád prečítam. ? A bol ten môj návrh fakt tak na nič? Pozri si ho a napíš tam aj ako by si viedol električky ty.
Reply on: Dunčo #75732:
OK tento krát na to ideš dobre. (Máš tam systém, Ale:
1. V Tvojm návrhu okrem L17 nie je priama linka východ - západ, ktoré by električky v prvom rade mali ako nosný systém poskytovať.
2. Uzol Jesenského - Ľ. Štúra - Šafko nie je reálne schopný zvládať 4 linky s intervalom 4 minúty a to hlavne kvôli CSS, ale aj kvôli priestorovým parametrom zastávok a križovatiek.
3. Ku kapacitám na radiálach:
-Račiansku od ŽST Vinohrady si pridal, tam je to OK. Ale Rača nemôže byť obsluhovaná iba K2, tam musí byť duplák. Ver mi, aj S499.1023 aj M. Fundárkovi ver, tam chodia dupláky plné. Voz sa tam častejšie a najmä v rannej špičke z Rače a poobede do Rače. (Keď zmaturuješ budeš mať veľa voľna, tak sa tam choď pozrieť v rannej špičke viac dní v kritickom čase, či chodia električky z Rače prázdne.) A aj poobede, keď končia školy a neráta sa úsek Záhumenice - Komisárky ale po Krasňany aké plné to chodí.
- Ružinov asi by stačili K2, ale OK
- K.Ves si ubral, ráno musí byť častejšie ako každé dve minúty a navyše u Teba by boli L17 K2. Tam ráno (a možno aj poobede) pridať!

4. keby som rátal čisto Tvoj návrh: K2 máš vypraviť 38, ale môžeš iba 28. Takže hypoteticky:
L11 a L17 2XT. Namiesto toho L14 K2. Keď tak a 17 z Račianskej priamo na Obchodnú a tunel, toto spojenie by chýbalo dosť. Ostatné by aj mohlo ostať.
Ale hovorím, že problém by bol v bodoch 1- 3.
Reply on: S499.1023 #75761:
A čo si zaslúžia? Neviem ale byť na ich mieste tak by som sa k mnohým veciam ani radšej nepriznal a odišiel odtiaľ, oni sa tam držia zubami nechtami. Už ma štve, že nevidíš žiadnu chybu na súčasnom vedení, teda po nedávnych zmenách už len zvyšku vedenia ktoré tam ešte kysne. Tie tvoje komentáre sú presne na vlas rovnaké ako jedného rock/metal magazínu, ktorý nepíše objektívne ale podľa toho koľko im kto dá a podľa toho sú recenzie na albumy ktoré sú totálne suchotiny bez nápadu, okopírované, bez šťavy. Presne ako tvoje komentáre, kedže sa poznáš s jedným človekom či viacerými odtiaľ. Predpokladám,že si im nič nikdy nevytkol.
Reply on: Dunčo #75756:
Milý Dunčo, načo riešiš, či by Ti to S499.1023 zvozil, keby si vymyslel niečo, čo je aspoň trocha dobré? Neriešme čo by bolo, keby bolo... Ty si tu zatiaľ NIČ aspoň trocha dobré nevymyslel.

Ja necítim potrebu urážať Ťa tak, ako Ty urážaš pracovníkov DPB. Môžem len chladne konštatovať, že problematike MHD zúfalo nerozumieš. To by bolo v poriadku (nikto nie je povinný vedieť všetko), len keby si sa nestaval do roly sudcu, ktorý pár vetami vysvetlí ako je skrátka všetko "nahovno". Takých ako Ty niekedy túžim posadiť na riadicu stoličku, nech ukážu, čo vedia. Ale ostatní obyvatelia mesta by si takú pohromu nezaslúžili.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.