Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dunčo #75728:
To o tej nevyužitej d-11 a d-14 si si z ktorého prsta vycical? Ja chápem, že z Markovej tam nedovidieť, ale nekafri do dopravy tam, kde do nej nevidíš (čo teda v tvojom pripade je všade vrátane tvojho bydliska). Inak je zaujímavé, prečo nechceš rovnaké pravidlá aplikovať aj pre okolie Markovej ulice?
Reply on: Dunčo #75724:
V Prahe jazdia na d-11 súpravy a jazdí v polovičnom intervale, pretože to je spolu s d-9 linka, ktorá sa v dlhých úsekoch nedopĺňa s inou linkou. Ale nejde o nemožnosť výpravy vozidiel sólo. Ide o to, že prevádzka sólo vozidla v polovičnom intervale je jednak výrazne drahšia, než prevádzka súpravy a jednak by si už narazil na hranicu priepustnosti infraštruktúry.
Reply on: Z #75686:
Riešiš zbytočnú úlohu. Motorizácia u nás ešte dlho porastie a nič s tým nikto nespraví. Auto sa už dnes nespláca celý život a je potrebné sa zmieriť s tým, že ani tá najlepšia VHD s tým nič nespraví. Treba riešiť koexistenciu IAD a VHD a nie ich konkurenčný boj. Lebo ak by malo ísť o boj, tak VHD musí prehrať. Túžbou VŠETKÝCH ľudí okrem pár nás šotoušov je mať kvalitné auto a nie suplovať ho kvalitnou VHD. Prečo je na západe VHD kvalitnejšia v zmysle nesardinkovitosti? Nie preto, že by bola nejaká hustejšia ale preto, že jej podiel na prepravnom trhu je 10% (Švajčiarsko) - 16% (Nemecko) a nie 45% ako v Bratislave. Takže kolapsu dopravy NEpredídeme ani tou najkvalitnejšou VHD ale MUSÍME prispôsobiť cestnú sieť predpokladanému rastu motorizácie. A kvalitnou VHD môžeme o niečo zvýšiť percento využívania VHD ale zabudnime hneď teraz na to, že by sme tým spomalili alebo dokonca zastavili rast motorizácie.
Reply on: S499.1023 #75526:
? pohoda ved sme len ludia seknut sa mozme hoci kedy... som len kukal jak puk ze autobus a dajaka elektricka hmm k comu by to mne len bolo dobreee... ?
Reply on: Ike #75746:
On mal vysunute zevraj hydraulicke rameno idiot a tak isiel...
Reply on: Andy #75743:
ako k tomu vlastne doslo? ved to bolo male nakladne auto... ci nie?
Reply on: Andy #75744:
Sak ved DPB ma vozy s ramenom. Staci poslat ze ups a poistovna to cvakne ?
Reply on: Ámos #75742:
Mohol strhnúť radšej o križovatku ďalej (Miletičova - Prievozská), tá sa o pár dní bude rekonštruovať, aspoň by ju vrchári nemuseli dávať dole... 😃
Reply on: ivanbuto #75740:

- Výhybka, kde sa zbieha 207 a 202..
- Škoda neviem aká je, ale mala by ju logicky uhradiť poisťovňa, kde mal vinník zákonnú poistku
- Niektoré časti vedenia sú možno aj v horšom stave (záleží na tom, čo sa rozumie pod stavom vedenia), ale nedajú sa zaplatiť z cudzej poistky.. 😃
Reply on: ivanbuto #75740:
cloveka len potom mrzi ze to mohol strhnut niekde inde a nie na mieste kde ma vedenie 3 roky... Keby strhol taku ruzovu dolinu hned je to veselsia sprava...
Reply on: ivanbuto #75740:
ved nato je predsa zakonna poistka
Ad: strhnutie trolejového vedenia.

Kotrá je to tá výhybka, čo sa bude musieť vymeniť? Aká bola celková škoda? Sú teraz niektoré časti vedenia v horšom stave? A hlave, uhradí ten vodič náklaďáku, resp. firma, pre ktorú pracoval, spôsobené škody?
No vidim ze tu zase Dunco reorganizuje dopravu, tak to zase budu vecne siahodlhe diskusie... ?
Re SDX: bus pruh, teda zmenu dopravného značenia musí schváliť dopravný inšpektorát. Takže potrebuješ aj niečo na papieri, nie len kýbel s farbou.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Mike #75722:
Mám pár otázok:
1. Tie vyrovnávacie, technologické a prejazdové časy sú overené?
2. Na čo má slúžiť technologický čas?
3. Takže ak je linka okružná pod 50 minút (7 - 35 min.), má VČ 4 min., ak nie (4 - 42 min.), má VČ len 3 min.? To sa mi zdá čudné.
4. Na čo sú preboha na hlavnej stanici 3 minúty na prejazd? Veď za 3 minúty z výstupišťa na nástupište príde aj korytnačka. Obdobne Vinohrady 2 min.
5. Ostatné konečné sú 1 min.? Aj Karlovka? Tam by som dal najdlhší čas.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Dunčo #75728:
Tak do Rače kĺbáky v 4-minútovom intervale určite nestačia, každý deň tou radiálou chodím. Pokiaľ ide o Ružinov: súčasný stav ranná špička 10 duplákov + 10 kĺbákov za hodinu, Ty ponúkaš 15 duplákov, čo je pokles kapacity o cca 14 %.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Dunčo #75729:
Pokiaľ by bolo dosť vodičov (a peňazí na ich platy), tak je lepšie mať kratší interval sól, než dlhší duplákov. To, samozrejme, platí len do určitej miery - nemá zmysel ísť na interval kratší než 3 minúty (a ja by som nešiel ani pod 4), takže tá 10-ka by bola na hranici.
Martin Fundárek

Martin Fundárek


Doplnenie: Mám na mysli otvorenie električkovej trate cez tunel 1.9.1983.
Oprava: deviatka bola tiež presmerovaná cez tunel, na Rázusovom náberží zostala len štvorka.
Ospravedlnenie: ospravedlňujem sa, že som Ti pridal pár rokov 🙂
Reply on: Dunčo #75721:
spickova 12 a 3 cez Vazku (teda to som ti pisal tie linky so 7,5 min. intervalom) bol oficialny navrh.
Reply on: Mike #75722:
No počítal som teda potrebný počet vodzidiel na linky : 2 - 8x K2,
4 - 9x dvojička
10 - 9x dvojička
11 - 19x K2
12 - 18x dvojička
14 - 18x dvojička
17 - 11x K2

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.