Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andy #75744:
Sak ved DPB ma vozy s ramenom. Staci poslat ze ups a poistovna to cvakne ?
Reply on: Ámos #75742:
Mohol strhnúť radšej o križovatku ďalej (Miletičova - Prievozská), tá sa o pár dní bude rekonštruovať, aspoň by ju vrchári nemuseli dávať dole... 😃
Reply on: ivanbuto #75740:

- Výhybka, kde sa zbieha 207 a 202..
- Škoda neviem aká je, ale mala by ju logicky uhradiť poisťovňa, kde mal vinník zákonnú poistku
- Niektoré časti vedenia sú možno aj v horšom stave (záleží na tom, čo sa rozumie pod stavom vedenia), ale nedajú sa zaplatiť z cudzej poistky.. 😃
Reply on: ivanbuto #75740:
cloveka len potom mrzi ze to mohol strhnut niekde inde a nie na mieste kde ma vedenie 3 roky... Keby strhol taku ruzovu dolinu hned je to veselsia sprava...
Reply on: ivanbuto #75740:
ved nato je predsa zakonna poistka
Ad: strhnutie trolejového vedenia.

Kotrá je to tá výhybka, čo sa bude musieť vymeniť? Aká bola celková škoda? Sú teraz niektoré časti vedenia v horšom stave? A hlave, uhradí ten vodič náklaďáku, resp. firma, pre ktorú pracoval, spôsobené škody?
No vidim ze tu zase Dunco reorganizuje dopravu, tak to zase budu vecne siahodlhe diskusie... ?
Re SDX: bus pruh, teda zmenu dopravného značenia musí schváliť dopravný inšpektorát. Takže potrebuješ aj niečo na papieri, nie len kýbel s farbou.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Mike #75722:
Mám pár otázok:
1. Tie vyrovnávacie, technologické a prejazdové časy sú overené?
2. Na čo má slúžiť technologický čas?
3. Takže ak je linka okružná pod 50 minút (7 - 35 min.), má VČ 4 min., ak nie (4 - 42 min.), má VČ len 3 min.? To sa mi zdá čudné.
4. Na čo sú preboha na hlavnej stanici 3 minúty na prejazd? Veď za 3 minúty z výstupišťa na nástupište príde aj korytnačka. Obdobne Vinohrady 2 min.
5. Ostatné konečné sú 1 min.? Aj Karlovka? Tam by som dal najdlhší čas.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Dunčo #75728:
Tak do Rače kĺbáky v 4-minútovom intervale určite nestačia, každý deň tou radiálou chodím. Pokiaľ ide o Ružinov: súčasný stav ranná špička 10 duplákov + 10 kĺbákov za hodinu, Ty ponúkaš 15 duplákov, čo je pokles kapacity o cca 14 %.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Dunčo #75729:
Pokiaľ by bolo dosť vodičov (a peňazí na ich platy), tak je lepšie mať kratší interval sól, než dlhší duplákov. To, samozrejme, platí len do určitej miery - nemá zmysel ísť na interval kratší než 3 minúty (a ja by som nešiel ani pod 4), takže tá 10-ka by bola na hranici.
Martin Fundárek

Martin Fundárek


Doplnenie: Mám na mysli otvorenie električkovej trate cez tunel 1.9.1983.
Oprava: deviatka bola tiež presmerovaná cez tunel, na Rázusovom náberží zostala len štvorka.
Ospravedlnenie: ospravedlňujem sa, že som Ti pridal pár rokov 🙂
Reply on: Dunčo #75721:
spickova 12 a 3 cez Vazku (teda to som ti pisal tie linky so 7,5 min. intervalom) bol oficialny navrh.
Reply on: Mike #75722:
No počítal som teda potrebný počet vodzidiel na linky : 2 - 8x K2,
4 - 9x dvojička
10 - 9x dvojička
11 - 19x K2
12 - 18x dvojička
14 - 18x dvojička
17 - 11x K2
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Dunčo #75622:
S kapacitami vozidiel je jeden problém - koľko stojacich cestujúcich počítať na meter štvorcový. Kedysi mala K2 kapacitu 157 cestujúcich (49 na sedenie a 108 na státie) - vtedy sa udávala tzv. normálna obsaditeľnosť (5 ľudí na m2), pričom pre výpočty prepravnej kapacity sa používala aj tzv. maximálna obsaditeľnosť (8 ľudí na m2). Potom sa zrazu začala na vozidlách udávať maximálna obsaditeľnosť. (Za socializmu vraj v Prahe experimentálne počítali prepravnú kapacitu pri 2 ľuďoch na m2.) Takže dnes má K2 kapacitu 223 ľudí ? . Takže tak. A aby to nebolo nezaujímavé, Končar napríklad ráta 4 ľudí na m2.
Inak každému, kto akceptuje počítanie kapacity vozidla pre 8 ľudí na m2, odporúčam, aby si zmeral rozmery najbližšieho výťahu a skúsil sa tam napasovať s adekvátnym množstvom spolucestujúcich.
http://www.bratislavskenoviny.sk/buxus/generate_page.php?page_id=37650
Pri električkách je situácia iná, je tu možnosť ich modernizácie. Nákup nových vozidiel by si vyžiadal stovky miliónov.

On si neuvedomuje, ze na nakup busov treba stovky milionov a nie na elektricky. Takze razantna obnova bude zrejme cca 35 Solarisov a to budeme este stastny.
Reply on: Martin Fundárek #75726:
Ale teda pokiaľ by bolo dosť vodičov tak schvaľuješ ten postup na L10,hej?
Reply on: Martin Fundárek #75727:
Tak určite do Rače stačí aj K2 na 11 s 4min intervalom, inak 11 chodí aj s dvoma vozňami veľmi málo zaplnená, čo sa týka tiež kĺbovej L3. A Myslím,že Ružinov tiež nevyužíva 14 na terajšej trase, preto som posilnil smer na Obchodnú, len ráno možno by bolo trocha horšia kapacita ale inak ja ponúkam 15x do hodiny vozidlo s kapacitou 2x160 a teraz je ponuka 220x10 + 5+320.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Dunčo #75717:
Na všetkých radiálach znižuješ kapacitu.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Dunčo #75724:
Na sólach je zlá dvojnásobná potreba vodičov. Naopak dobrá je pre cestujúcich kratšia čakacia doba pri rovnakej kapacite.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.