- Výhybka, kde sa zbieha 207 a 202..
- Škoda neviem aká je, ale mala by ju logicky uhradiť poisťovňa, kde mal vinník zákonnú poistku
- Niektoré časti vedenia sú možno aj v horšom stave (záleží na tom, čo sa rozumie pod stavom vedenia), ale nedajú sa zaplatiť z cudzej poistky..
cloveka len potom mrzi ze to mohol strhnut niekde inde a nie na mieste kde ma vedenie 3 roky... Keby strhol taku ruzovu dolinu hned je to veselsia sprava...
Kotrá je to tá výhybka, čo sa bude musieť vymeniť? Aká bola celková škoda? Sú teraz niektoré časti vedenia v horšom stave? A hlave, uhradí ten vodič náklaďáku, resp. firma, pre ktorú pracoval, spôsobené škody?
Mám pár otázok:
1. Tie vyrovnávacie, technologické a prejazdové časy sú overené?
2. Na čo má slúžiť technologický čas?
3. Takže ak je linka okružná pod 50 minút (7 - 35 min.), má VČ 4 min., ak nie (4 - 42 min.), má VČ len 3 min.? To sa mi zdá čudné.
4. Na čo sú preboha na hlavnej stanici 3 minúty na prejazd? Veď za 3 minúty z výstupišťa na nástupište príde aj korytnačka. Obdobne Vinohrady 2 min.
5. Ostatné konečné sú 1 min.? Aj Karlovka? Tam by som dal najdlhší čas.
Tak do Rače kĺbáky v 4-minútovom intervale určite nestačia, každý deň tou radiálou chodím. Pokiaľ ide o Ružinov: súčasný stav ranná špička 10 duplákov + 10 kĺbákov za hodinu, Ty ponúkaš 15 duplákov, čo je pokles kapacity o cca 14 %.
Pokiaľ by bolo dosť vodičov (a peňazí na ich platy), tak je lepšie mať kratší interval sól, než dlhší duplákov. To, samozrejme, platí len do určitej miery - nemá zmysel ísť na interval kratší než 3 minúty (a ja by som nešiel ani pod 4), takže tá 10-ka by bola na hranici.
Doplnenie: Mám na mysli otvorenie električkovej trate cez tunel 1.9.1983.
Oprava: deviatka bola tiež presmerovaná cez tunel, na Rázusovom náberží zostala len štvorka.
Ospravedlnenie: ospravedlňujem sa, že som Ti pridal pár rokov
S kapacitami vozidiel je jeden problém - koľko stojacich cestujúcich počítať na meter štvorcový. Kedysi mala K2 kapacitu 157 cestujúcich (49 na sedenie a 108 na státie) - vtedy sa udávala tzv. normálna obsaditeľnosť (5 ľudí na m2), pričom pre výpočty prepravnej kapacity sa používala aj tzv. maximálna obsaditeľnosť (8 ľudí na m2). Potom sa zrazu začala na vozidlách udávať maximálna obsaditeľnosť. (Za socializmu vraj v Prahe experimentálne počítali prepravnú kapacitu pri 2 ľuďoch na m2.) Takže dnes má K2 kapacitu 223 ľudí ? . Takže tak. A aby to nebolo nezaujímavé, Končar napríklad ráta 4 ľudí na m2.
Inak každému, kto akceptuje počítanie kapacity vozidla pre 8 ľudí na m2, odporúčam, aby si zmeral rozmery najbližšieho výťahu a skúsil sa tam napasovať s adekvátnym množstvom spolucestujúcich.
On si neuvedomuje, ze na nakup busov treba stovky milionov a nie na elektricky. Takze razantna obnova bude zrejme cca 35 Solarisov a to budeme este stastny.
Tak určite do Rače stačí aj K2 na 11 s 4min intervalom, inak 11 chodí aj s dvoma vozňami veľmi málo zaplnená, čo sa týka tiež kĺbovej L3. A Myslím,že Ružinov tiež nevyužíva 14 na terajšej trase, preto som posilnil smer na Obchodnú, len ráno možno by bolo trocha horšia kapacita ale inak ja ponúkam 15x do hodiny vozidlo s kapacitou 2x160 a teraz je ponuka 220x10 + 5+320.
Martin Fundárek
1. Tie vyrovnávacie, technologické a prejazdové časy sú overené?
2. Na čo má slúžiť technologický čas?
3. Takže ak je linka okružná pod 50 minút (7 - 35 min.), má VČ 4 min., ak nie (4 - 42 min.), má VČ len 3 min.? To sa mi zdá čudné.
4. Na čo sú preboha na hlavnej stanici 3 minúty na prejazd? Veď za 3 minúty z výstupišťa na nástupište príde aj korytnačka. Obdobne Vinohrady 2 min.
5. Ostatné konečné sú 1 min.? Aj Karlovka? Tam by som dal najdlhší čas.