Ako povedal S499 nutnou podmienkkou zrušenia pridelených vozidiel je oproti dnešku enormné zvýšenie nárokov na prácu v dielňach. Vodič by úpôlne všetky nedostatky zistené na vozdiel počas služby napísal do knihy vozidla a musela by byť istota, že na kanáli si to všetko prečítajú a vymenia to.
A aj tak bude u vodičov nespokojnosť, lebo vystriedať za službu viac vozov, už keď nič iné tak každý voz vraj reaguje ináč, aj IK 415 a IK 415, alebo 14Tr a 14Tr, či T6 a T6, o K2S nehovoriac - a to aj za predpokladu, že sú rovnako umiestnené všetky tlačítka - stačí, že každý voz má inú citlivosť na plynovom pedáli a na brzdovom pedáli.
A potom také veci, ako vodič má vo "svojom" voze rádio, ďalej handry, možno aj uteráky, často aj poháre alebo šálky, stierku na sklá, metlu(alebo viac, príp. mop) (aj keď špecificky toto by sa riešilo dodržiavaním zmluvy zo strany zodpovednej firmy)...
To by vodič musel nosiť zo sebou minimálne makrokufor rozmerov BigMac.
Na druhej strane ale striedačov na L2, 3, 5, 11, 12, 13, (pôv L33), 50, 68, 74, 88, 94, 95 a 210 môžeš brať ako pilotný projekt k druhej fáze - nepridelené vozy.
azda by bolo vhodne pri zavedeni toho systemu spravit aj nejaku drobnost pre vodicov ako kompenzaciu - napriklad pridelit im unifikovane prakticke batozky s logom DPB, podobne ako som videl napr. v Mnichove... A samozrejme zlepsit o nieco podmienky v odpocivarnach na obratiskach.
Re #73373 S499: No aspon by sa zabili dve muchy jednou ranou
Ale v kazdom pripade pri cene jednej elektricky treba uz pri kupovani vozov do Petrzalky o tomto rozmyslat. A mozno prave radiala do Petrzalky a zacatie jej prevazdky je sancou ako zacat s novym systemom vypravy a teda ukazat vodicom a celemu DP, ze to nie je take zle ako to vyzera. Ono totizto nejde u vodicov o nic ine ako o strach zo zmeny.
Tak v súčasnosti DP balkanizácia vozidiel plne vyhovuje, pretože, ako som už bol napísal, ako protihodnotu za možnosť balkanizácie vodič neotravuje dielňu s takými nepodstatnosťami, ako je napríklad, že vozidlo nebrzdí alebo že sú ojazdené gumy. Aj ja, keby som bol vodičom a vyšiel by absolútny zákaz personifikácie vozidiel, reagoval by som takou, na pomery DP absurdnou požiadavkou, aby malo vozidlo funkčný ostrekovač. Už pred rokmi som na akýsi podivný šprajc dielne, ktorá mi odmietla pristaviť pridelené vozidlo, zareagoval tak, že som im naťahal celú stojánku na kanál. Dnes je už situácia s technickým stavom vozidiel omnoho lepšia ale k dokonalosti má ďaleko.
Tak mozno zacat absolutnym zakazom menenia vzhladu vozidiel. Vsetky vozy a kabiny do povodneho stavu. Ziadne CDcka, nalepky a zaclonky,... Zmeny treba robit postupnymi krokmi - stym ma BEUS pri ruseni liniek dlhorocne skusenosti, staci implementovat metodu na riesenie ineho problemu.
To mi teraz pripomenulo reklamu na okuliare. Dedko stojí na zastávke autobusu v Londýne či kde. Pohľad ako vidí dedko prichádzajúce vozidlo. Pohľad ako dedko okupuje miesto zadného ľavého naskakovača na smetiarskom aute a substrát na zastávke iba prizerá ako smetiarske auto aj s dedkom odchádza. Potom doplnenie obrazu o výrobcu okuliar. ?
Lebo by mohli vzniknúť dvojice liniek s rovnakým číslom skôr by sa mali čísla tvoriť vzorcom MD5("Názvy všetkých zastávok po trase"), kde MD5 je hashovacia funkcia, dávajúca na výstupe 32-miestne hexa číslo Tak by sa určite nepoplietli, a aj najmenšia zmena trasy či názvu zastávky by znamenala prečíslovanie liniek ?
Ale skôr mám iný návrh -
Linky I a Y - školské spoje pre záškolákov, trasované tak, aby sa dali jednoducho popliesť a nedostať sa nimi domov,
Linky V a W - autobusová a kamiónová - obe by chodili do Volkswagenu, jedna pre pracujúci ľud (Volk) a druhá pre vyrobené autá (Wagen)
Linka Ĺ, stojaca pri každom stĹpe, a linka Ŕ, stojaca pri každej vŔbe,
Linka Á, na ktorej by premávali výhradne vozidlá odstrašujúceho vzhľadu, a linka Ó, na ktorej by naopak premávali najreprezentatívnejšie vozidlá,
...a možno aj ďalšie, ale nechce sa mi vymýšľať tu celé sci-fi do 1 príspevku
ze sa cudujem ? byt zamestnanocom dpb tak by som takuto odpoved ocakaval aj na otazku preco na obed k svieckovej davaju 4 parene knedle miesto 3 zemiakovych ?
Mike
A aj tak bude u vodičov nespokojnosť, lebo vystriedať za službu viac vozov, už keď nič iné tak každý voz vraj reaguje ináč, aj IK 415 a IK 415, alebo 14Tr a 14Tr, či T6 a T6, o K2S nehovoriac - a to aj za predpokladu, že sú rovnako umiestnené všetky tlačítka - stačí, že každý voz má inú citlivosť na plynovom pedáli a na brzdovom pedáli.
A potom také veci, ako vodič má vo "svojom" voze rádio, ďalej handry, možno aj uteráky, často aj poháre alebo šálky, stierku na sklá, metlu(alebo viac, príp. mop) (aj keď špecificky toto by sa riešilo dodržiavaním zmluvy zo strany zodpovednej firmy)...
To by vodič musel nosiť zo sebou minimálne makrokufor rozmerov BigMac.
Na druhej strane ale striedačov na L2, 3, 5, 11, 12, 13, (pôv L33), 50, 68, 74, 88, 94, 95 a 210 môžeš brať ako pilotný projekt k druhej fáze - nepridelené vozy.