Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: aNTI #73384:
No dnes je každý vodič na niečo iné zvyknutý, tak to má nastavené na svojom voze. Keby fungovala dielňa ideálne (ako v našich predstavách) dajme tomu, že by to na všetkých vozoch nastavovali cca rovnako. Avšak u električiek špecificky K2S je rozdiel vo výzbroji (obrazne čo voz to prototyp, ak by si čítal dispečera tam píšu aj vodiči el. z Krasňan ktoré vozy sú najmenej obľúbené a snažia sa ich odstať čo najskôr na poruchu ? ) - a to je iba otázka ručného radiča, za predpokladu že vylúčime "šlapátkové" kachny.
Ale busy: ak by sa zabezpečili na jednej linke jeden typ vozidla - v tom prípade by to možno aj šlo. Ale opäť nespočetné skúsenosti, ako je to keď vodič zo IK 415, alebo nebodaj 435, ide raz za čas na B732 NG ? Už kvoli tomu vyšli aj nové predpisy, dodatok k D1/3 tušim či aké to má číslo - že ako jazdiť a údržba karos na CNG, lebo aj u kĺbaku plyn to je niečo iné ako u nafťáku. A ďalej máme tu aj 2 kĺbové karosy Cng (jednú má pridelenú aj diskutér odtiaľto ?) čo majú iný motor, ktorý sa musí špeciálne štartovať a vypínať a vždy keď s tým ide niekto iný, tak to pokazí - doslova tak, že to je potom odstavené, kým to plynári neopravia. To sú vozy 1615 a 2605. Dajme tomu, že tieto by boli "súkromné" . Ale ak tieto áno, potom sa budú hľadať ďalšie výnimky atď...

Ale keď sa vymení vedenie DP asi po 4 krát, 99% vodičov (my budeme vtedy o palici staré rakoviny) tak to už by mohlo ísť vtedy bez problémov. ?
Reply on: Beus #73366:
A v primestskej integrovanej doprave linka Ä do Gänserndorfu, Š do Samorina a Ő do Győru 🙂
Reply on: Mike #73380:
Vo vozidle nepotebuje nič, ani handry metly mopy. Ak to všetko bude na konečnej, nebodaj aj s pracovníkmi firmy... Rádio by hádam mohli dostať všetky vozy. Pohár si vezme so sebou z konečnej.
A s tými rozdielmi v správaní vozidiel je to až také zlé? Dajú sa rozdiely zmenšiť?
Reply on: aquila #73376:
Tak to uz mohli zobrat subeh s trollina 12. Teraz budu mat dva typy?
Aj ked vymenit vsetky troljbusy v priebehu 5 rokov nie je to prave orechove.Obmenu treba rozvrhnut presne na zivotnost troflu. Ak je 15 rokov, tak treba vymienat vozy podla toho.

Re #73382 Ike: ? to nie, ale mozno keby sme do vozov instalovali taketo hydraulicke zariadenie ako maju smetiarske vozy tiez by sme toho povozili viac ? Hlavne z DNV ?
Zato OLO by mohlo castejsie vynasat nadoby na sklo ? lebo to nerobia. Ani OLO nefunguje tak ako by malo. Ale to uz sem nepatri...
Reply on: Ámos #73374:
no dobre ? tak videl si uz smetiarske auto co by malo v sebe viac smeti ako ma kapacitu? ?
Reply on: Mike #73380:
Len aby sa tie problemy neriesili nejako takto:
Pripomienka: Prší mi do kabínky!
Odpoveď: Vozidlo sa bude vypravovať iba za pekného počasia.

Pripomienka: Zadný vozeň neodbrzďuje.
Odpoveď: Zadnému vozu boli odstránené mechanické brzdy.

Pripomienka: Tretie dvere sa nezatvárajú.
Odpoveď: Či sa nezatvárajú nevieme, nešli nám zatiaľ ani otvoriť.

? (prebrate z jedneho z tunajsich sci-fi)
Reply on: Ámos #73374:
Ako povedal S499 nutnou podmienkkou zrušenia pridelených vozidiel je oproti dnešku enormné zvýšenie nárokov na prácu v dielňach. Vodič by úpôlne všetky nedostatky zistené na vozdiel počas služby napísal do knihy vozidla a musela by byť istota, že na kanáli si to všetko prečítajú a vymenia to.
A aj tak bude u vodičov nespokojnosť, lebo vystriedať za službu viac vozov, už keď nič iné tak každý voz vraj reaguje ináč, aj IK 415 a IK 415, alebo 14Tr a 14Tr, či T6 a T6, o K2S nehovoriac - a to aj za predpokladu, že sú rovnako umiestnené všetky tlačítka - stačí, že každý voz má inú citlivosť na plynovom pedáli a na brzdovom pedáli.
A potom také veci, ako vodič má vo "svojom" voze rádio, ďalej handry, možno aj uteráky, často aj poháre alebo šálky, stierku na sklá, metlu(alebo viac, príp. mop) (aj keď špecificky toto by sa riešilo dodržiavaním zmluvy zo strany zodpovednej firmy)...
To by vodič musel nosiť zo sebou minimálne makrokufor rozmerov BigMac.
Na druhej strane ale striedačov na L2, 3, 5, 11, 12, 13, (pôv L33), 50, 68, 74, 88, 94, 95 a 210 môžeš brať ako pilotný projekt k druhej fáze - nepridelené vozy.
Prečo idem jazdiť??????????????????? ?
Reply on: Ámos #73371:
A čo tak 02 ? ?
Reply on: S499.1023 #73357:
Viem ze tam je to automaticky.. ale tu by sa to kludne dalo robit tak ze vodic dvere zavrie a hned stlaci uvolnenie 😉
Reply on: S499.1023 #73365:
tak tak, objednali 100 trollin 18 ... a maju aj nejake 21tky a 14tky a 15stky 🙂

celkovo maju 260 vozidiel, cize v podstate vymenia kompletne vsetky trolaky...
Reply on: Ámos #73374:
azda by bolo vhodne pri zavedeni toho systemu spravit aj nejaku drobnost pre vodicov ako kompenzaciu - napriklad pridelit im unifikovane prakticke batozky s logom DPB, podobne ako som videl napr. v Mnichove... A samozrejme zlepsit o nieco podmienky v odpocivarnach na obratiskach.
Reply on: Ike #73372:
Tu skor ide oto co je vnutri a nie vonku ?

Re #73373 S499: No aspon by sa zabili dve muchy jednou ranou 🙂
Ale v kazdom pripade pri cene jednej elektricky treba uz pri kupovani vozov do Petrzalky o tomto rozmyslat. A mozno prave radiala do Petrzalky a zacatie jej prevazdky je sancou ako zacat s novym systemom vypravy a teda ukazat vodicom a celemu DP, ze to nie je take zle ako to vyzera. Ono totizto nejde u vodicov o nic ine ako o strach zo zmeny.
Reply on: Ámos #73370:
Tak v súčasnosti DP balkanizácia vozidiel plne vyhovuje, pretože, ako som už bol napísal, ako protihodnotu za možnosť balkanizácie vodič neotravuje dielňu s takými nepodstatnosťami, ako je napríklad, že vozidlo nebrzdí alebo že sú ojazdené gumy. Aj ja, keby som bol vodičom a vyšiel by absolútny zákaz personifikácie vozidiel, reagoval by som takou, na pomery DP absurdnou požiadavkou, aby malo vozidlo funkčný ostrekovač. Už pred rokmi som na akýsi podivný šprajc dielne, ktorá mi odmietla pristaviť pridelené vozidlo, zareagoval tak, že som im naťahal celú stojánku na kanál. Dnes je už situácia s technickým stavom vozidiel omnoho lepšia ale k dokonalosti má ďaleko.
Reply on: Ámos #73371:
neurazaj... uz si videl pografitovane smetiarske auto? alebo pokazene? alebo so zaplatanymi plechmi? ? ? ?
Reply on: fobust #73367:
Vozidla typu OLO jazdia po celej BA. Staci pozret do busu a spiny ako v kontajnery. Takze oddnes uz nie napr. L12 ale O12 ?
Reply on: S499.1023 #73359:
Tak mozno zacat absolutnym zakazom menenia vzhladu vozidiel. Vsetky vozy a kabiny do povodneho stavu. Ziadne CDcka, nalepky a zaclonky,... Zmeny treba robit postupnymi krokmi - stym ma BEUS pri ruseni liniek dlhorocne skusenosti, staci implementovat metodu na riesenie ineho problemu.
Reply on: fobust #73367:

To mi teraz pripomenulo reklamu na okuliare. Dedko stojí na zastávke autobusu v Londýne či kde. Pohľad ako vidí dedko prichádzajúce vozidlo. Pohľad ako dedko okupuje miesto zadného ľavého naskakovača na smetiarskom aute a substrát na zastávke iba prizerá ako smetiarske auto aj s dedkom odchádza. Potom doplnenie obrazu o výrobcu okuliar. ?
Reply on: fobust #73367:
...a premávala by jednosmerne do Spaľovne ?
Reply on: Beus #73366:

A ešte linka O s premenlivou trasou, na ktorej by premávali výlučne vozidlá OLO. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.