Ze Pacherova sa pravidelne raz za tyzden chodi previest MHD aby mohla nakydat a potom sa strasne cuduje ked raz nie je na co kydat.. ten clanok mi znie blbo vzhladom na to ze to pisala ona, keby to bol niekto iny tak mi vobec nevadi..
To sme riesili o par riadkov nizsie, ze bud by musela byt nejaka dalsia kolaj, alebo nejaky sposob.. to expresna je len, ze keby sa to nejak vymyslelo tak ze tu by som dal expresnu
Pokiaľ chceš riešiť LEN prepravu pár ľudí z letiska a davy pri hypermarketoch nechať stáť, tak na to rozhodne nepotrebuješ kapacitnú električku ale bohate Ti postačí expresná autobusová linka raz za pol hodiny.
Vysvetli mi ako moze byt elektrickova linka expresna?
To je ako mat dva vytahy v jednej sachte... skor ci neskor aj tak dojde k tomu, ze ju pribrzdi neexpresna elektricka...
Aké KONKRÉTNE dosť zlé skúsenosti máš s vozmi v Slávičom? A čo vlastne riešiš? Ničenie vozov v Slávičom (Tvoja vlastná fantázia), alebo len presmerovanie 39 za každú cenu, jedno, na ktorom konci, tzv. šotohrátky?
To o čom hovoríš? O akom ničení? Sa Ti prisnilo? Roky rokúce som tam chodil za svojimi mimobratislavskými spolužiakmi a okrem nadmerného kradnutia tabúľ sa tam NIČ neničilo. Jediné ničenie, ku ktorému dochádzalo, bolo na linke 517 v smere jazdy ZO Slávičieho údolia do centra mesta, takže ničil kto? Bratislavčania. Už vôbec nesmieme pri Tvojom spôsobe hodnotenia brať do úvahy stupeň ničenia električiek, pretože by sme museli obratom zrušiť VŠETKY električkové linky.
Hej, Ruzinovska radiala je problem... to linkovanie by som potom spravil nejak takto:
8 - Letisko - Hlavna Stanica EXPRESNA LINKA
9 - Avion - Karlova Ves
14 - Letisko - Petrzalka (spojenie letiska s centrom a Petrzalkou)
61 - Letisko - Trnavske Myto - Krizna - ASMN
Tak ano, v tom pripade by som ale presunul konecnu z Astronomickej k hypacom. Tak by to slo. Ovsem tie 4 kolaje by si potom musel mat aj na Ruzinovskej. Skor si myslim, ze expresna elektricka z letiska by mala byt nejak sikovne zasadena medzi normalne linky, aby sa aspon do mesta dostala rychlo. Aj ked to je dost tazke. Na Ruzinovskej by uz dobehla slimaky co stoja na kazdom rohu.
Potom by sa to dalo spravit tak ze by sa ta trat vetvila - na letisko a k Avionu.. s tym ze na novej trati by sa okrem Avionu a letiska spravila este jedna zastavka, ktora by mala styri kolaje aby ju expresne linky z letiska mohli prejst bez zastavenia aj v pripade ze v nej stoji ina linka.
No ja by som medzi letiskom a Astronomickou kludne privital trat bez zastavok. Ak teda chceme prepravovat cestujucich z (a na) letiska do mesta, alebo na hlavnu stanicu, tak dost pochybujem, ze im bude prijemne stat pri kazdom hypermarkete 3x plus na galvaniho a cojaviem kde. To mozu ist rovno taxikom. Dokonca by som to spravil tak, ze z letiska by boli vypravovane urcite spoje, ktore by mali zastavky len na uzloch a nie pri kazdej vrbe na Ruzinovskej a boli by zasadene medzi ostatne spoje konciace na Astronomickej. Proste v 1. rade tu ide o to, cestujucim z LIETADIEL urychlit cestu do mesta a ne ludi s nakupnymi taskami vozit z hypacov !
No ale podla toho UP co tu poslal tr3mp je to aj tak podla mna bezpredmetne, lebo to okolo hypacov ani nepojde. Pojde to z druhej strany dialnice, co je dobre a podporuje moju teoriu.
No, dufam ze to nechces bez zastavok. Take 3 zastavky na novej trati by mali byt.. a pod 5 minut to urcite nepojde... a v Ruzinove ked to bude ako teraz stat pri kazdom druhom strome to taktiez moc rychlo nepojde..
Ja by som preferoval drahsie, ale omnoho pouzitelnejsie riesenie:
Letisko - Avion (zastavky Letisko, Avion) - Galvaniho (zastavky Stara Ivanska, Bojnicka - Roznavska (zastavka Trnavka) - Trnavska cesta (zastavky Trnavska, Bajkalska, Zimny stadion) - Trnavske myto.. alternativne by to z Roznavskej mohlo pokracovat k ZST Nove Mesto.
vyhodou by bolo, ze by to obsluzilo dalsie "obyvane" oblasti bez toho aby sme museli zakopavat (vyuzilo by sa miesto zabrane krikmi v strede cesty)... Lenze sa obavam ze by to bolo prilis drahe riesenie na BA..
Ak sa z letiska elekticka rozbehne na 80kmh a stat bude az na Astronomickej, tak to do 3 minut da. Ak po Ruzinovskej bude moct ist 60-70kmh (menej priecesti, vsetky chranene, trat "za plotom"), tak aj na stanicu pride skor.
Ovsem to treba mat nove tramvaje na to a zvysit trapnu maximalnu rychlost z 50kmh na vyssiu. No a na useku letisko - Astronomicka na 80kmh ako rychlodrahu. Ovsem obavam sa, ze na tom useku by to stalo 5x pri Ikei, 3x pri Avione, 4x pri Hornbachu...
Lenze pokial sa to bude tahat z Astronomickej, tak to nema zmysel. Nezrychli to dopravu. Ako priklad uvediem trasu Letisko - Hlavna stanica.. momentalne to 61-kou trva 25 minut. Linke 8 to tam z Ruzinova trva 22 minut. V praxi to znamena ze aj keby ta elektricka spravila usek Letisko - Astronomicka za 3 minuty (nerealne) tak sa aj tak zrychlenia dopravy nedockame. To radsej kupme nove autobusy a pouzime tie.
SDX a ostatní: K električke na letisko, riešite veci, ktoré sú už dávno vyriešené
Treba si pozrieť Všeobecne záväzné nariadenie hlavného mesta SR Bratislavy č. 7/2005 (http://www.bratislava.sk/vismo5/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=76114), ktorým sa mení a dopĺňa všeobecne záväzné nariadenie hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy č. 2/1994, ktorým sa vyhlasuje záväzná časť aktualizácie územného plánu hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy, rok 1993, v znení neskorších predpisov.
Odporúčam najmä: Príloha 10: ZaD v dopravnom riešení - Ružinov (http://www.bratislava.sk/soubory/700000/2640650%5FPriloha%2D10.zip),
kde je graficky znázornené trasovanie električky na letisko (ako číslo 10 - územná rezerva nosného systému mestskej hromadnej dopravy).
Nasa "oblubena" Sona Pacherova zo seba opat dostala "skvely" "clanok":
Normálne pravidlá
Glosa
Trolejbus číslo 205 sa na nástupište pred Charlie centrom normálne presunul v čase stanovenom cestovným poriadkom. Pasažieri pokojne nastupovali, vozidlo sa normálne zapĺňalo, až kým... sa na dve sedadlá nevycapili dvaja nenormálne páchnuci a spoločensky už veľmi unavení chlapíci. Jeden mal v ruke fľašu alkoholu, tiež prvok jasne vybočujúci z normálu. Najprv si z nej riadne glgol, potom ju za rovnakým účelom podal kamarátovi. A zrazu, stal sa zázrak, kabína vodiča prestala byť jedno nenormálne plechové „nevidím-nepočujem", vykročil z nej normálny živý chlap v uniforme Dopravného podniku a normálne tých dvoch vykázal von. Pozoruhodné, aj cestujúci na ten normálny čin reagovali normálne, t. j. šoféra podporili a nezačali hučať čosi v duchu - čo ich chudáčiskov úbohých nenecháte na pokoji... Bola to prosto normálna jazda MHD. No je toto normálne?!
SDX