Reply on: Dlhe Diely MHD #72223:
Ja som raz išiel 204kou od Zimáku na Račko a bol tam príšerný smrad, viezli sa tam bufeťáci z Trnávky, asi z koleska... Proste smrad ako v opičárni. Som si otvoril to okienko na zadnej plošine ako je miesto na kočík a vystrčil hlavu von, aby som mohol dýchať čerstvý vzduch. Vodiča to evidentne naštvalo, nakoľko na na zastávke Trnavské mýto otvoril dvierka a kričal po mne že čo si to dovoľujem, že načo on potom vlastne kúri. Bolo to v zime, ale nebolo veľmi chladno, asi tak ako teraz. Ja som mu odpovedal cez celý voz že v ňom smrdia bufeťáci a mal by ich vylúčiť z prepravy, vyvetrať voz a následne veľmi rád okienkto zatvorím. Ožrani na sedačkách si to ani veľmi nevšimli, pri ich stave sa nečudujem. Vodič škaredo pozrel na mňa, otočil sa, zabuchol v kabínke a išli sme ďalej. Ako keby to mala byť moja vina, že jemu chudáčikovi tam nastúpili ožraté smradľavé hovadá. Nech je rád že som po ňom nežiadal aby ich vylúčil z prepravy! Lebo išiel som aj tak iba dve zastávky a nechcel som ho otravovať. Nakoniec, bolo mi jasné že by to nemalo zmysel.
S499.1023
Ad 1) Časy sú natiahnuté hlavne z toho dôvodu, aby bola dodržaná paralelnosť grafikonu, preotže eď budeme každú hodinu meniť jazdné doby, nikdy nebudeme mať na zastávkach pravidelný interval. Preto sa jazdné doby menia len súčasne so zmenou intervalu (koniec špičky) a zmenou počtu vozidiel na linke (odchod špičkových vozidiel do vozovne, čerpanie prestávok apod.).
Síce sa mi to nejak extra nepáči, ale výhody nad nevýhodami prevažujú.
Ad 2) V centre to pokladám za nezmysel. Okrem toho aj tak nemôžem krátiť jazdné doby neobmedzene, lebo náhodou bude na každej zastávke stáť 1 vlk a už mám meškanie ako krava. T. j. stačí mať na znamenie zastávky mimo centrum a to cca. každú druhú.
Zastávka sa musí potvrdzovať otvorením dverí ALEBO zadaním na palubnom počítači, pokiaľ zastávka NIE JE definovaná ako na znamenie. Na zastávke, ktorá nie je na znamenie, je vodič povinný zastaviť a pokiaľ neotvára dvere, môže požiadavku potvrdiť na PP.