V utorok nastúpili do 2644, vtedy na L61 dvaja mimoriadne smradľaví a výzorom ošarpaní spoluobčania asociálnych pomerov. Najprv sa postavili k druhým dverám, no však po vyprázdení na zastávke AVION-Hypernova sa presunuli k štvorke medzi prvými a druhými dverami. Smrdeli tak výnimočne a prenikavo, že som si myslel, že nadýchnem sa naposledy. Na zastávke SkyEurope vystúpili. Vodič po odstavení vozidla na konečnej Letisko mal problém odstrániť ten "halucinogénny" pach z vozidla. Nakoniec sa to však podarilo.
No však stále neviem pochopiť, prečo má vodič také malé kompetencie, že nemôže na základe sťažností od cestujúcej verejnosti daného jedinca vyhodiť. A ako to býva s vrajtermi, vodič ich pri čine nechytí a keď aj vojde dozadu, tak sa mu vysmejú. Polícia akurát trhne ramenami (presne ako zo animovaného seriálu Simpsonovci, sheriff Wiggum ;-))) ) a odíde. Teraz vodič buď to utrie, o kolečko - dve to naspäť pribudne, ozve sa dispečingu, alebo to nechá tak.
Alebo keď niekto dobehne do už zvoniaceho vozidla, ani bú, ani mú, a keď toho cestujúceho vodič privrie, tak dobre že sa neroztrhne od nadávok a vyhrážok. Alebo dobre by bolo naučiť cestujúcich, prečo mhd mešká. Nemešká kvôli zlému stavu vozidiel, ale kvôli preplneným cestám. Minule cez sviatok, keď bolo podpriemerne vozidiel, sme išli s linkou č. 201 asi s náskokom 1,5 minúty. S otvorením dnešných Bratislavských novín som bol prekvapený. Istý "cestujúci" sa vyhrážal, že linka 21 vždy mešká a že nemešká kvôli výstavbe D na Patrónke. A že prečo linka č. 28 chodí cez dedinu (asi mysleli Devín), keď sídlisko Devínska je omnoho väčšia! Nech prestupujú dedinčania, myslí si. Nemam ako nič proti tomu, ale myslieť si, že MHD mešká kvoli stavu vozidiel.. ?
No však stále neviem pochopiť, prečo má vodič také malé kompetencie, že nemôže na základe sťažností od cestujúcej verejnosti daného jedinca vyhodiť. A ako to býva s vrajtermi, vodič ich pri čine nechytí a keď aj vojde dozadu, tak sa mu vysmejú. Polícia akurát trhne ramenami (presne ako zo animovaného seriálu Simpsonovci, sheriff Wiggum ;-))) ) a odíde. Teraz vodič buď to utrie, o kolečko - dve to naspäť pribudne, ozve sa dispečingu, alebo to nechá tak.
Alebo keď niekto dobehne do už zvoniaceho vozidla, ani bú, ani mú, a keď toho cestujúceho vodič privrie, tak dobre že sa neroztrhne od nadávok a vyhrážok. Alebo dobre by bolo naučiť cestujúcich, prečo mhd mešká. Nemešká kvôli zlému stavu vozidiel, ale kvôli preplneným cestám. Minule cez sviatok, keď bolo podpriemerne vozidiel, sme išli s linkou č. 201 asi s náskokom 1,5 minúty. S otvorením dnešných Bratislavských novín som bol prekvapený. Istý "cestujúci" sa vyhrážal, že linka 21 vždy mešká a že nemešká kvôli výstavbe D na Patrónke. A že prečo linka č. 28 chodí cez dedinu (asi mysleli Devín), keď sídlisko Devínska je omnoho väčšia! Nech prestupujú dedinčania, myslí si. Nemam ako nič proti tomu, ale myslieť si, že MHD mešká kvoli stavu vozidiel.. ?
S499.1023
Ad 1) Časy sú natiahnuté hlavne z toho dôvodu, aby bola dodržaná paralelnosť grafikonu, preotže eď budeme každú hodinu meniť jazdné doby, nikdy nebudeme mať na zastávkach pravidelný interval. Preto sa jazdné doby menia len súčasne so zmenou intervalu (koniec špičky) a zmenou počtu vozidiel na linke (odchod špičkových vozidiel do vozovne, čerpanie prestávok apod.).
Síce sa mi to nejak extra nepáči, ale výhody nad nevýhodami prevažujú.
Ad 2) V centre to pokladám za nezmysel. Okrem toho aj tak nemôžem krátiť jazdné doby neobmedzene, lebo náhodou bude na každej zastávke stáť 1 vlk a už mám meškanie ako krava. T. j. stačí mať na znamenie zastávky mimo centrum a to cca. každú druhú.
Zastávka sa musí potvrdzovať otvorením dverí ALEBO zadaním na palubnom počítači, pokiaľ zastávka NIE JE definovaná ako na znamenie. Na zastávke, ktorá nie je na znamenie, je vodič povinný zastaviť a pokiaľ neotvára dvere, môže požiadavku potvrdiť na PP.