Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: LifeStar #72233:
aj ked som nečítal ešte ten článok, myslím, že tou dedinou myslel starú časť DNV, a nie Devín ?
V utorok nastúpili do 2644, vtedy na L61 dvaja mimoriadne smradľaví a výzorom ošarpaní spoluobčania asociálnych pomerov. Najprv sa postavili k druhým dverám, no však po vyprázdení na zastávke AVION-Hypernova sa presunuli k štvorke medzi prvými a druhými dverami. Smrdeli tak výnimočne a prenikavo, že som si myslel, že nadýchnem sa naposledy. Na zastávke SkyEurope vystúpili. Vodič po odstavení vozidla na konečnej Letisko mal problém odstrániť ten "halucinogénny" pach z vozidla. Nakoniec sa to však podarilo.

No však stále neviem pochopiť, prečo má vodič také malé kompetencie, že nemôže na základe sťažností od cestujúcej verejnosti daného jedinca vyhodiť. A ako to býva s vrajtermi, vodič ich pri čine nechytí a keď aj vojde dozadu, tak sa mu vysmejú. Polícia akurát trhne ramenami (presne ako zo animovaného seriálu Simpsonovci, sheriff Wiggum ;-))) ) a odíde. Teraz vodič buď to utrie, o kolečko - dve to naspäť pribudne, ozve sa dispečingu, alebo to nechá tak.

Alebo keď niekto dobehne do už zvoniaceho vozidla, ani bú, ani mú, a keď toho cestujúceho vodič privrie, tak dobre že sa neroztrhne od nadávok a vyhrážok. Alebo dobre by bolo naučiť cestujúcich, prečo mhd mešká. Nemešká kvôli zlému stavu vozidiel, ale kvôli preplneným cestám. Minule cez sviatok, keď bolo podpriemerne vozidiel, sme išli s linkou č. 201 asi s náskokom 1,5 minúty. S otvorením dnešných Bratislavských novín som bol prekvapený. Istý "cestujúci" sa vyhrážal, že linka 21 vždy mešká a že nemešká kvôli výstavbe D na Patrónke. A že prečo linka č. 28 chodí cez dedinu (asi mysleli Devín), keď sídlisko Devínska je omnoho väčšia! Nech prestupujú dedinčania, myslí si. Nemam ako nič proti tomu, ale myslieť si, že MHD mešká kvoli stavu vozidiel.. ?
Reply on: Dlhe Diely MHD #72223:
"Nastastie som siel bielym tambusom..." - kua, tak co tam ta romka robila?! ? ? ?
Reply on: KLF #72221:
Ja som raz tiez bol donuteny ist. Boli to dvaja bezdomovci, medzi nami boli dvere a kopec ludi ale smrdeli ako keby tam mrtve deti lezali... Nechcel by som stat vedla nich... Tak som sa nasral isiel za vodicom a povedal mu, on ich vyhodil, vystupili a bolo fajn. A nemal som ziadne vycitky. Bola sice kalendarovo zima, ale vonku bolo asi 14 stupnov. A nabuduce tak spravim zas.
Reply on: Dlhe Diely MHD #72223:
Bol to majiteľ 3703 ? alebo 3707? ?
Je to tak! Bezmocnost, bezmocnost a zase bezmocnost. Vcera som zazil silne pachnuceho bezdaka, ktory sa zjavne spity uvelebil v zadnom dieli klbovej B 741 na linke 98 ?. Necudujem sa, ze predny diel sa isiel rozletiet od pomerne znechutenych pasazierov.
K PROBLÉMU preprava bezdomovcov a cestujúcich bez lístka a ako ma postupovať vodič v takomto prípade je veľmi zložité. Vodič nie je oprávnený kontrolovať či má cestujúci lístok - viac logicky nie čo dodať. Bezdomovci sú tiež cestujúci a samozrejme na 99.99 % nemajú platný lístok, ale už spomínané /vodič nie je oprávnený .../s tohto dôvodu nemôže vylúčiť ,,bezďáka " s prepravy - má však možnosť a prepravný poriadok mu to umožňuje vylúčiť s prepravy cestujúceho, ktorý svojim zovňajškom / silne znečistený, odpudzujúco zapáchajúci / obťažuje cestujúcich. Treba si však uvedomiť, že v podstate vodič ma minimálnu právomoc, o to sa postaralo vedenie DPB v súlade zo svojím programom ,, vodič je veľká NULA ktorú môže cestujúci urážať, zbiť, bezdôvodne sa sťažovať atď. Vedenie DPB sa k svojím vodičom správa ako k úhlavným nepriateľom a preto je aj taký malý záujem o prácu vodiča v DPB. Tak na záver - jednoducho si treba zapamätať, že vodič môže, to či ono,sú len bájne mýty. Prepravný poriadok MHD robila svorka amatérov / manažment DPB / ktorá narobila toľko chýb a nezmyslov, že to uvádza normálne zmýšľajúceho do záchvatov smiechu. Toť mála perlička - vodič nesmie opustiť svoje stanovisko / kabínu / počas prepravy, tak ako má ísť zistiť, že niekde vo vozidle má smradľavého bezdomovca a vylúčiť ho s prepravy ????? fú a takýchto hlúposti je eštéééééééééééé. Práci česť a robote pokoj !!!!!!
No ja som niekedy v novembri zazil celkom zabavneho bezdaka.. Najprv ho vodic 1-ky pred Kapucinskou upozornil ze nech nenadava na celu elektricku, na co odvetil ze uz aj tak vystupuje. Potom podobne ako ja zisiel na Zochovu a nastupil do busu. Opat nadaval. Za hodzovym namestim ho aj tento vodic upozornil nech nenadava. Opat ze "uz vystupujem". Potom som uz len videl ako nastupuje do busu pred nami.. nevedel som ci sa mam smiat alebo plakat...
Ja som raz išiel 30tkou, na Patrónke nastúpil bezdomovec a vodič ho sám od seba na Slávičom vyhodil z busu.
Reply on: fobust #72224:
Mam ale aj dobru skusenost Dlhe Diely 33 duobus kuklovska bol som chori a siel k doktorovi tak som (nastastie ) nic necitil nastupili asi 3 bezdomovci a podla tvari ostatnych okolo asi moc smrdeli tak som na zastavke ZS majernikova upozornil vodica a ten ich !!! okamzite !!! vyhodil z busu! a na dalsej zastavke nastupi lrevizor ?
Reply on: Dlhe Diely MHD #72223:

Ja som raz išiel 204kou od Zimáku na Račko a bol tam príšerný smrad, viezli sa tam bufeťáci z Trnávky, asi z koleska... Proste smrad ako v opičárni. Som si otvoril to okienko na zadnej plošine ako je miesto na kočík a vystrčil hlavu von, aby som mohol dýchať čerstvý vzduch. Vodiča to evidentne naštvalo, nakoľko na na zastávke Trnavské mýto otvoril dvierka a kričal po mne že čo si to dovoľujem, že načo on potom vlastne kúri. Bolo to v zime, ale nebolo veľmi chladno, asi tak ako teraz. Ja som mu odpovedal cez celý voz že v ňom smrdia bufeťáci a mal by ich vylúčiť z prepravy, vyvetrať voz a následne veľmi rád okienkto zatvorím. Ožrani na sedačkách si to ani veľmi nevšimli, pri ich stave sa nečudujem. Vodič škaredo pozrel na mňa, otočil sa, zabuchol v kabínke a išli sme ďalej. Ako keby to mala byť moja vina, že jemu chudáčikovi tam nastúpili ožraté smradľavé hovadá. Nech je rád že som po ňom nežiadal aby ich vylúčil z prepravy! Lebo išiel som aj tak iba dve zastávky a nechcel som ho otravovať. Nakoniec, bolo mi jasné že by to nemalo zmysel.
Reply on: fobust #72222:
No ja to poznam. Omylom som si raz kupil hodinovy listok (stacil pol) 32 hlavna stanica. Jedna romka predavala (akoze) parfemy a jej decko sa za mnou vichcalo na kopcek pri nastupisti 1. Potom nasadnu do 32 aj ja a o dve zastavky sa ma ta ista romka s tym deckom pyta ci si to decko nemoze na mna sadnut ze ona nechce sediet s nim! V tom momente som jej povedal (doslova!!) ,,Pal do riti" a v tom sa ona urazila, ze ako som pokakany ze ona sa so mnou vysporiada ze jej muz ma pride zbit. ? Nastastie som siel bielym tambusom a bol tam vodic tambusu ( byva obcas agresivni ale ku mne je celkom good ? ) A na zastavke zastavil a normalne vyhodil tu romku z busu a vravel ze este raz tak ona uvidi a ze listok nech si aj kupi! No vdaka bohu za toho sofera. I ❤ agresivneho sofera 32 ?
Reply on: KLF #72221:

Ja som raz išiel za vodičom s tým že cestujúci smrdia, otravujú a fajčia cigarety. Vieš čo mi na to povedal? Že to nie je jeho problém.... ?
Reply on: Ámos #72220:
U tychto individui s diplomaciou daleko nezajdes. Len ich to viac vyprovokuje. Ale za vodicom ist mozes... Mne sa nechce ked netreba vodica s tymto otravovat, ked viem, ze to zvladnem sam.
Reply on: Mikimaus #72216:
ak sedim na dvojke a priblizuje sa kumne smrdiace individuum s umyslom sadnut si tak ho razne upozornim nech tak nerobi, aby si nemusel vystupit ked pojdem za vodicom... ?
Reply on: ivanbuto #72214:
A dosť grafikonov má zase chronometráž robenú na sedlo (chvalabohu) a v špičke dochádza k meškaniam.
Reply on: ivanbuto #72214:

Ad 1) Časy sú natiahnuté hlavne z toho dôvodu, aby bola dodržaná paralelnosť grafikonu, preotže eď budeme každú hodinu meniť jazdné doby, nikdy nebudeme mať na zastávkach pravidelný interval. Preto sa jazdné doby menia len súčasne so zmenou intervalu (koniec špičky) a zmenou počtu vozidiel na linke (odchod špičkových vozidiel do vozovne, čerpanie prestávok apod.).
Síce sa mi to nejak extra nepáči, ale výhody nad nevýhodami prevažujú.

Ad 2) V centre to pokladám za nezmysel. Okrem toho aj tak nemôžem krátiť jazdné doby neobmedzene, lebo náhodou bude na každej zastávke stáť 1 vlk a už mám meškanie ako krava. T. j. stačí mať na znamenie zastávky mimo centrum a to cca. každú druhú.

Zastávka sa musí potvrdzovať otvorením dverí ALEBO zadaním na palubnom počítači, pokiaľ zastávka NIE JE definovaná ako na znamenie. Na zastávke, ktorá nie je na znamenie, je vodič povinný zastaviť a pokiaľ neotvára dvere, môže požiadavku potvrdiť na PP.
Reply on: ivanbuto #72214:

2. To je vážne rozhodnutie, ktoré musia odboriť na DPB viacerí na rôznych pozíciach. Samozrejme, že sa o tom uvažuje. Ale veľmi dobre sa zvažujú okrem pozitív aj všetky negatíva.
Reply on: KLF #72213:
Pravdu vravis ? Ja si povacsine v MHD radsej postojim a ked si sadnem tak na solo sedacku aby som sa vyhol nejakemu individuu ? Tiez ma kaka uz takato doprava a vazne zacinam od leta jazdit vozom , aj ked to bude drahsie...ale co uz ?
Reply on: ivanbuto #72214:

1. Su.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.