V rámci preferencie električiek aj v myslení kompetentných by som SKÚŠOBNE zaviedol doplnkový predaj lístkov v električkách. Vodiči električiek sú v DP všeobecne považovaní za najľahšu robotu spomedzi všetkých 3 druhov dopravy (A, E, T), majú najmenšiu hodinovú mzdu, na predaji lístkov by si zarobili (takto to treba prezentovať ? ), mám taký dojem, že sa najmenej sťažujú na oficiálnej báze.
A navyše K2S nepotrebujú žiadnu úpravu, T6 tiež majú okienko, akurát u nás hore, a aj u T3 by to mala byť ľahká úprava.
Samozrejme ako finálny stav predaj vo všetkých dopravných prostriedkoch.
Nápad podľa mňa jednu podstatnú chybu. Na väčšine zastávok liniek typu 43, 77, 79 automat ani iná možnosť kúpiť lístok nie je, teda na týchto linkách by sa kontrola nikdy nemohla vykonať (nehovorím, že sa tam momentálne vykonáva nejak často) alebo by každý kto tou linkou cestuje platil polovičnú pokutu, čo by však možno pravidelnejší cestujúcich viedlo k tomu, žeby si prestali kupovať lístky.
Zbytočné komplikácie a vymýšľanie vymysleného. Vodič, ktorý nebude ochotný predávať CL, prestane byť vodičom. Alebo si hádam ty v robote môžeš diktovať, čo budeš a čo nebudeš robiť?
Všetky električky sú vybavené tlačidlami znamenia vodičovi. A keby sa každá prevádzka električiek nehrala na vlastnom piesočku, tak by mohli mať všetky električky aj signalizáciu dopytu na otvorenie dverí, čo by poslúžilo ešte lepšie.
myslim, ze kazdy si v tejto debate, ktora smeruje do hadky uz vyjadril svoj nazor...moje zhrnutie je:
1) zvysit pocet revizorov, aby to bolo aspon tak ako je to v presove ako hovori Papyr
2) progresivne zvysovanie pokuty od napr. 500 korun...to uz by sa nejako vypocitala optimalna suma s anulaciou 24, prip 36 mesiacov
3) kedze by sa urcite nasiel vodic, ktory by nebol ochotny predavat listky a urcite by s tym boli problemi nejake...nehovorim, ze katastrofalne, ale urcite by boli, tak by som to zatial nezavadzal, ale ja som stale presvedceny o tom, ze by bolo najlepsie, keby sa neuznavali pokuty po zastavke, kde nebila moznost si kupit listok, alebo este pripada do uvahy kompromis - polachcujuca okolnost - polovica z pokuty pasazierovi prisluchajucej (ak by uz niekolko krat cestoval na cierno, tak by mal uz polovicnu sumu z navysenej)
takze asi tak...
Vodic.. vo vozovni, pripadne raz za cas aj cez den by sa preratal pocet listkov a suma v pokladni.. ak by bolo menej penazi ako ma byt, zodpovedny je vodic..
A prečo práve len na takýchto linkách? Môj osobný názor znie: Všade alebo nikde. Radšej nič ako nejaký nesystémový tarifný verejný dom. Už ma dosť irituje pražský systém, že v autobuse áno a v električke nie.
Dnes v jednom autobuse debata dvoch babiek v 68:
(B1 = babka 1, B2 = babka 2)
B1: A kam vlastne ides?
B2: Na Vazovovu
B1: A preco si nesla 94-kou, vsak to je rychlejsie
B2: Ja viem.. ale ked ja neviem.. ja som vzdy chodila 68-kou a elektrickou
B1: Ale vsak 94 ide priamo a rychlejsie
B2: Vsak ja viem ze je to rychlejsie, ale ja som si uz zvykla
B1: Zacni chodievat 94 je to lepsie.
B2: Asi zacnem.. ale.. no.. ja som si zvykla..
No a potom sa cudujme ze petrzalske babky nadavaju na nove linkovanie ?
Čo sa týka električiek, už tu bolo pred časom písané, že nie všetky majú vraj tlačítko pre zastávku na znamenie. A čo sa tých zastávok na znamenie vo vybranej dennej dobe týka, ľudia by to nepochopili, nikdy sa to nerobilo, puberťáci by to mohli zneužiť a hrať sa s tým, bolo by to zložité, nie je na to predpis a samozrejme vedenie je na obede.
A teraz vážne: Myslíš, že firma, ktorá pomaly nevie naprogramovať teplomer pre dlhodobejšiu výluku, by bola schopná spraviť to, aby tie transparenty a akustické hlásenia vo vybranom čase hlásili, prosím pozor zastávka je na znamenie?
Vsak ano, ale ked vlk nebude vediet tak sa opyta.. kazdopadne podstata je ze viac druhov neuskodi...
S tym ze len na linkach z a na Hl.St nesuhlasim, vsak na Hl.St. su automaty, aj predajne, tak naco?
Re #71608 El Sergio: no, vacsina zastavok je dost vyuzivana, ja by som to zaviedol mozno na Krcacoch a na znamenie by som dal aj OD Saratov a Chlumeckeho. Len sa bojim ze co ak niekto z DPB pojde na obed do okolia tych zastavok a ten gombik nebude vediet najst? A ked ho najde ho bude pravidelne zneuzivat? No, radsej nie ?
A keď sme už pri tých elinách, zaujímalo by ma, prečo sa u nás nezavedie inštitút zastávky na znamenie pri električkách a zastávky na znamenie v určitej dennej dobe (napr. od 20:00 do 5:00) pre všetky prostriedky. Určite by takých adeptov v Bratislave bolo dosť - viď. električkové radiály. ?
Žeby boli všetci na obede a cestujúci by to nepochopili a mohli zneužiť? ?
Akú minútu? Maximálne tak v uzloch Česká a Hlavní nádraží! Inde sa normálne frčí, niekedy vo večerných hodinách sa otvárajú dvere pro forma alebo sa vobec nestojí. Okrem toho ten predaj lístkov normálne funguje, je tam okienko, predáva sa jeden druh lístkov (celý a zľavnený, len teraz neviem či neprestupný 10 minútový alebo prestupný 40 minútový) s prirážkou dvoch korún. A vobec sa tam netvoria fronty, ako som už napísal, jeden človek za hodinu. A vodiči tie peniaze hádžu do nejakej buksličky či čo to je a ani s vydávaním nie je problém. Celkové vybavenie trvá tak 15 sekúnd, normálne si to ani nevšimneš. Takže je to bezproblémová vec a navyše, ani plné vozy neobstoja. V Brne sú v špičke niektoré linky ešte viac natrieskané ako 39, kto žije v Brne určite pozná linky 12 a 13. ?
Skor vlk povie, ze kolko minutovy chce listok a vodic mu ho da. Podla mna by doplnkovy predaj cest. listkov u vodica mal fungovat iba na linkach na a z Hlavnej stanice ?
Tak, že vlk bude vyberať, vodč bude musieť hľadať, počítať, vydávať atď. Normálne som bol presvedčený, že patríš medzi tých majinteligentnejších na tomto fóre, čo je na tomto také nepochopiteľné?
Keď bude mať vodič VIAC druhov lístkov, tak to spomalí dopravu. A nebude mať žiadnu krabicu, kde je mu to jedno, lebo tie peniaze aj tie lístky musí evidovať a buď odvádzať tržby alebo si tie lístky kupovať za svoje. Tie umŕtvené peniaze sú v tých lístkoch, lístok je cenina.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
SDX