Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #71153:

To s tým či kto robí, nerobí, má či nemá - to si musia páni advokáti sledovať a nie je to tak jednoduché.
v pase nie je adresa, že áno.
Iste že sú vymožiteľné, ale suma, ktorú zaplatíš za pojednávania mimo SR, preklady dokumentov - to rozhodne prevyšuje vymožiteľnú čiastku - pokiaľ samozrejme súd nedopadne v úplný prospech - prospech - že ti uznajú aj trovy na ťarchu odporcu.

Iste - ale AdvKanc. sa práve z tohto dôvodu nemôže zaoberať pohľadávkami nevymohnuteľnými, či vymohnuteľnými - s veľkými výdavkami.

Inak by som rád ukončil túto tému, lebo nemáme k dispozícii plnú štatistiku o úspešnosti konaní v týchto veciach. Rišpekt. ?
Reply on: Sommelier #71149:

Na vymozenie mas 10 rokov.

Dotycny ma vzdy nejaky prijem. Exekucia sa robi aj s davok. Po 200 korun mozno, ale robi. Vacsina studentov dnes robi, resp do 10 rokov sa zamestnaju.

Adresu opises s cestovneho pasu. V ramci EU su pokuty vymozitelne...

Naklady na sud znasa v prvom rade cierny pasazier a ak neuspeje tak advokatska kancelaria... Pozri si novu zmluvu z tohto roku... DP nebude mat nijake vydaje bude inkasovat pokuty. Bola este jedna kde by DP este aj zarabal, tuto fa vsak z vyberoveho konania vylucili pre nesplnenie podmienok.

Nedobytne pohladavky by v celkovej hodnote boli podla mna nizsie ako straty z turistov.

A sikanovat turistov a davat im 35 Eurove pokuty, pretoze si kupili 30 min. listok a na prestupe cakali 10 min. no nevedeli ze cas prestupu sa tiez zaratava. Alebo ze ma dvakrat cviknuty listok, lebo si myslel, ze ked prestupi do duheho spoju, tak si ho musi znovu cviknut... Sorry, ale take nemusim, to je zlodejina. Ak bude mat DP riadne letaky o tom ako tarifny system u nas funguje, tak aj neplatiacich turistov bude vyrazne menej. Na cierno budu cestovat akurat tak slovaci, cesi, poliaci, madari a ukrajinci.
Reply on: Ámos #71150:

Pri rozhodovaní o outsourcingu sú podstané viaceré hľadiská.
Ono tvrdenia o súčasnej väčšej finančnej náročnosti sú nepotvrdené, pretože došlo k zmene podmienok a cien na trhu.

Ale verím tomu, že to nie je celé zrovna kosher.
Podstatné je, že sa učíme outsourcing robiť - čo je pozitívum.
Vytvára to totiž základňu pre ľudí, ktorí chcú, či budú chcieť v budúcnosti zvyšovať jeho efektívnosť či kvalitu a nebudú hľadieť na kamarátov v sročkach.

Prečo by niekto musel mať priamu skúsenosť s čistením vozidiel MHD ? Koľko takých firiem nájdeš ? Takéto podmienky sú práve tým obmedzujúcim a nahrávajúcim Jožkom či Ferkom. ?
Reply on: Ámos #71150:
predovsetkym je vyhodne, ak sa nevyberie jedna firma, ale (aspon 2-3), ktore maju pracu rozdelenu. Napriklad metro v Mnichove cistia 3 rozne (ak nie 4, to som si uz ale nie isty) firmy (v jednej z nich som dve leta robil, uz rok a pol pisem clanok, ktory aj s fotkami planujem dat zverejnit na imhd ☺ , ale nie a nie sa dokopat k dokonceniu). Jednak to zlepsuje konkurenciu - da sa porovnat, kto ako za tie peniaze robi, dvak keby sa jedna dostala do problemov, nema to az taky dopad...
Reply on: Sommelier #71148:
jj, koesnie travy je v Bratislave ten spravny priklad. Oproti ked tu travniky kosil Zares a dnesku ked to robia sukromnici tak to stoji omoc prachov viac a zaroven kvalita zelene isla rapidne dolu.
Mozno je to aj tym, ze plochy na udrzbu zelene su stanovene moc velke. Keby boli rozdelene na mensie, tak sa napriklad do vyberoveho konania moze prihlasit zivnostnik s jednou vascou kosackou, jednou pilou a privesnym vozikov za podstatne mensie prachy...
Alebo ked R. nemocnica v BB previedla pracovnu na sukromnika. Predtym ju pranie stalo 0,5mil mesacne teraz 1,5mil. mesacne...
Ale to je uz riadny OT 😃

Outsourcing sa v DPB moc neoplatil. Vid cistota vozidiel. Je to horsie ako ked si to DP robil sam. A bohvie ci je to aj lacnejsie.
Jednoducho treba tu nastavit podmienky tak, aby si napriklad otecko s mamickou mohli kupit jeden kvalitny vysavac s tepovacom a zobrat 20 - 30 vozidiel, ktore budu cistit... Ci uz pocas sedla vo vozovni alebo pocas bezpecnostnych prestavok na konecnych. A nie ze podmienky sa nastavia tak, ze do vyberoveho konania sa moze prihlasit len firma, ktora posledne dva roky cistila vozidla pre slovensky Dp s 800 - 900 vozidlami. Tu sa robia vyberove konania tak, aby vyhoveli istym firmam. A ak by si isel outsourcovat reviziu, tak to nakoniec vyhra srocka, ktoru zalozi byvali veduci OTS a podmienky budu site jemu na mieru..
Reply on: S499.1023 #71143:

1. čo v prípade, že pokutovaný má TP v zahraničí ? Kedy mu musíš predvolanie k súdu doručiť ?

2. v prípade, že je to cudzines s TP mimo SVK - úradný preklad - to zaplatíš ty tých 3 a pol a ešte ani nevieš, či ich dostaneš späť.

3. v prípade, že podáš na súde odpor - musíš sa naň dostaviť - tá adv. kanc. sa na to vykašle a založí to do % odložených prípadov - čo DP neprekáža.

4. čo v prípade, keď sa súd dostane k platobnému výmeru - a ten človiečik nemá trvalý pracovný pomer a nemá ani žiaden majetok, ktorý by mu mohol exekútor zobrať ?

- o týchto prípadoch som hovoril.
Reply on: Ámos #71140:
nemyslím si, že by vodiči vyhlásili generálny štrajk kôli dvadsiatke revikov.

Prijať živnostníka ? To sa už ako robí ?

Príkladov je vela, netvrdím, že to je ideálne, no ako sme sa k tomu dopracovali - prakticky neexistujú v súčasnosti páky, ktorými by sa tomu dalo zabrániť - aj preto, lebo to sú zamestnanci DPB - takmer bez zodpovednosti. Vypísanie výberového konania na kontrolu by bolo riešením. Existovala by s.r.o., ktorá by sa zodpovedala nielen DP - čiže magistrátu, ale aj cestujúcim.

Funguje to na kosení trávy, údržbe objektov, SBS,... prečo nie na MHD ?
Reply on: Nal Sehel #71131:
Hehe, takže sa nakoniec zhodneme ? ?
Reply on: S499.1023 #71143:
zase si to nepochopil v širšej súvislosti. ?
Reply on: Nal Sehel #71126:
Pištík môj, si si istý, že vieš, čo je to Ikarus 435??? Ten autobus MÁ automatickú prevodovku a má nižšiu podlahu ako B 741. To NIE JE János Kádár Turbo Répülőgép ? .
Reply on: eripmav #71142:

Soske. Do ****.
Keď ti raz napíšem, že HDP NIE JE objektívnym ukazovateľom, ty napíšeš, že podľa Teba je, tak potom neviem o čom je táto debata.

Opýtam sa ťa inak. Do mrne, tak BA má dajme tomu vyššie HDP ako Stutgart a to znamená že má lepšiu dopravu (či úroveň) ???
A potom tam zaderieš, že je štatisticky v BA skreslene, ale inak to je dobré ?
Tytohnete ?

O eurofondoch si so mnou nepokecáš, lebo to by bola samá hviezdička. ?

Ty si sa vážne skotúlal z útesu. Uvedom si, že práve odtial, ideme.
Tak nech nejaká banda úradníkov v BA, či v akejkoľvek inej márii v úrade pre úrady porád o celoslovenskej doprave každý rok rozdelí miliardy Sk.
Nech zavolajú generálnemu DP v Prešove či SAD Brezno, že hoši, tento rok ty kúpiš 30 Karos a 15 Trolín, lebo nám sa to lúbilo a ty si postav električkovú trať do horných hámrov a je nám to jedno, že to je tak či onak, lebo namáme čas a buďte radi, že sme Vám niečo dali. Debilné ? Ako chceš posudzovať od stola potreby regiónov ?

Si uvedom, že verejná správa a financie prechádzajú reštrukturalizáciou. Ale jeden Paloš tu vykrikuje jak malé decko jak sa mu to nepáči a jak to nemá rád. O čo viac, myslí si, že by fungoval systém, ktorý tu už bol, keď sa fungl nový nákladný vagón dal zohnať za fľašu slivovice.
Reply on: Sommelier #71123:
Takéto sumy sa úplne bežne a úspešne súdne vymáhajú, takže nevrav o tom, o čom nevieš...
Reply on: Sommelier #71119:
podla mna HDP na obyvatela (pokia nie je skreslene zlou statistikou poctu obyvatelov - co v Bratislave v znacnej miere je) je dobrym ukazovatelom urovne a dolezite pre poskytovnie fondov na vyrovnavanie rozdielov. Problem nie je v systeme fondov, ale v nasom prerozdelovani dani a takzvanej decentralizacii. Ked sa chcu prerozdelovat dane centralne v celom slovensku - co je realita - tak ma byt cele slovensko jeden region (myslim ze 5 milionov vobec nie je vela) - a hotovo. Cele slovensko ma HDP nizsie a tak cele slovensko moze byt prijemcom eurofondov. Ale ked sa rozdeli na regiony, tak treba rozdelit aj dane, inak vznikaju deformacie - ako v bratislave, ze region ma vysoke HDP, ale penazi ma samosprava tolko, ako keby mala HDP na urovni priemeru slovenska - co je prave kamen urazu!
Co sa tyka vety, ze radsej nech to plati stat - to som myslel uplne vazne. Radsej ako sucasny system, ja nehovorim ze nemoze byt lepsi system, ale ako sucasny je urcite lepsi centralne platenie statom. Lepsie ako ked VUC ma peniaze z cestnej dane a peniaze na verejnu dopravu, ale plati len cesty v okrajovych okresoch (MA, PK, SC), pricom tie dane ma vacsinou z okresov BA-1az5, kde neplati ani kusok cesty a ziadnu dopravu, len SAD opat z okrajovych okresov. Potom je tu magistrat, ktory ma peniaze ako kazda ina obec - lenze "kazda ina obec" si neplati cesty 1. a 2. triedy ako magistrat, neplati si dopravu - DPB. A este su tu samozrejme zeleznice - a tie plati pre zmenu stat, aby to nebolo prilis jednoduche. Pritom zeleznice vozia takisto ludi napriklad z malaciek do bratislavy, ako SAD. Len SAD ma uplne ine financovanie a uplne niekym inym... to je totalny CHAOS, DEFORMACIE a NESPRAVODLIVOST - bratislavcania napriklad svojimi danami z nehnutelnosti doplacaju to na dopravu, jeddnoducho niekde sa tie peniaze na DPB museli zobrat, v takych malych dedinach im dopravu zaplati VUC prostrednictvom SAD a v Bratislave proste musis najst nieco ine. A na zaver - POSLEDNY VELKY NAKUP KLBOVYCH AUTOBUSOV (ikarusy) bol za financovania statom, to iste posledne klbove trolejbusy velka dodavka...
Reply on: Ámos #71140:
A náhodou zistíme, že by sa predsa vyplatila MHD zadarmo ?
Reply on: Sommelier #71134:
To, ze ak budes chciet prepustit revizorov a nasledne ich prijat ako zivnostnikov, tak odbory ti do toho budu kecat...
A akym pravom obvinujem revizorov. No z tych vlastnych skusenosti co si pisal. Kazdy z mojich kamaratov co ich niekedy chytil revizor bez listka (omylom ci schvalne) to aspon raz riesili 400 - 500Sk rovno do vacku.
Dokonca jeden si kamarata zobral bokom, nemal pri sebe doklady a furt sa ho pytal: "A čo stym spravime, a čo stym spravime..." a kedze kamos nepovedal ze dam vam 500 a nehame to tak, ale hovoril ze neviem, neviem, tak sa po chvili na neho vysral.
Kde su vnutorne kontroly? No asi nefunguju...
A na zaklade toho co pisal Mike, tak by bolo zaujimave zistit kolko sa na pokutach vybere a ake su mzdove naklady + provizie. Ci sa ta kontrola v takejto verzii vobec oplati...
Jo a natupovanie prvymi dverami by som nezavadzal. Kedysi som nad tym tiez uvazoval, ale nemozes sikanovat cestujuceho preto, ze si neni schopny urobit poriadok vo vlastnych radoch a zabezpecit normalne kontrolu CL vo vozidlach.
Reply on: yves #71132:
To bolo pisane ak tak. Ak by sa predlzila L133 po dostojevskeho na Nivy a spojila s L202, tak potom spojit L88 a L70. Ludia by mali spoj cez prestup pod Novy most.
Ak by sa zaroven este aj predlzila L210 z niv cez Landererovu do Ovsista tak by som poslal linku 88+70 (Mohla by dostat cislo 87A 😃 ) z Prievozskej na Kosicku a netocit ju okolo ASMN.
Reply on: Ámos #71137:
? Presne tak. No, asi nejaky omyl...
Reply on: Nal Sehel #71126:
Ale Ik435 ma predsa automatiku ?
Reply on: Nal Sehel #71135:
...myslím si, že tu ale nikto nehovoril o GOčkach 28x. Že sa svojho času vykonali v BB - to schvaľujem 283ky ešte nejaký rôčik na cestách jazdiť budú a nevidím v tom problém, aj keď sú už vo veľmi žalostnom stave.
O ich ďalších GO sa pokiaľ viem neuvažuje.
A 4xx sa generálkovať budú musieť a bolo by to vhodné. Tie busy majú na to, aby v BA vydržali 15 a viac rokov - horizont 2013 - a to bez GO nebude možné dosiahnuť.
Reply on: bubboo #71133:
Prásk klinček po hlavičke. Najviac ma bavilo, keď bola rozheganá konzola ešte aj hľadať rýchlosti. cestujúci si mohli často od škŕkania pri zaraďovaní myslieť - NO TO JE AMATÉR.
Ak sám vieš, ale po pár KM sa to vodič natrénoval a bolo OK.
Veď sme ,, Dečkari no nie ??? "

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.