Distribúcia prostriedkov z Eurofondov je nastavená nesprávne a nelogicky.
HDP na obyvateľa nikdy nemôže byť objektívnym ukazovateľom alebo podkladom pre realizovanie určitých foriem spoločnej finančnej pôžičky, tobôž nie v doprave.
Svoju daňovú decenralizáciu si nechaj na neskôr. Ono je to všetko v poriadku (priaznivý predpoklad pre Slovensko – máme (ešte) dostatok vody) pokiaľ hovoríš o vzdialenejšej budúcnosti. Ale prosím Ťa nespájaj ju s Eurofondami.
Inak v poho, len nemôžeš očakávať, že sa to spraví tak rýchlo. A dúfam, že to s tým, že by bolo lepšie keby to platil štát si nemyslel vážne.
Add Eurofondy a Bratislava. Eurofondy su spravne a logicky nastavene tak, ze region, ktory prevysuje svojim HDP na obyvatela priemer EU, co Bratislava prevysuje nemoze cerpat fondy urcene napriklad na vyrovnavanie rozdielov medzi regionmi, ved to je logicke a dokonca spravne. Bratislava by predsa ziadne eurofondy nepotrebovala, keby sme tu mali DANOVU DECENTRALIZACIU, a s to system eurofondov aj predpoklada... ze ked je region, kde sa vytvori HDP o vyske >100% priemeru EU, tak sa tu z toho objemu penazi aj zaplatia dane, a prislusna samosprave teda ma dostatok penazi. Predstavte si, ze napriklad dan z prijmu fyzickych osob, ktora v sucasnosti ide takmer cela do prijmu obci, by ostavala v mieste pobytu fyzickej osoby (obcana, teda trvaly pobyt), alebo nebodaj v mieste vykonu zamestnania (teda este aj vsetci prichadzajuci, co je este logickejsie, dan sa ma platit na mieste prislusno, kde k tvorbe doslo - na mieste zamestnania). V tom pripade by sa Bratislava mohla na eurofondy pozerat ako na ubohu almuznu chudobnym regionom a nevedela by co s miliardami korun... Tak je system nastaveny, len bohuzial nasi trapni akoze-chceloby-reformatori typu Niznansky povedia v EU ze "mame fiskalnu decentralizaciu" a mame tu ten Niznanskeho totalny paskvil, nezmysel, kde dane su centralne prerozdelovane (ale s pokojnym xichtom to nazve decentralizacia) a dokonca aj osobitne doprava je vyriesena priam idealne - mesto ma DPB, VUC ma peniaze, ale plati len SAD a este sa tu pridava samozrejme ZSSK, ktora takisto vozi ludi z tych istych miest ako SAD, ale ZSSR plati priamo stat - vacsi bordel a nezmysel a neprehladnost a nespravodlivost sa ani neda urobit - to uz naozaj by bolo lepsie, keby vsetko riadil a platil stat centralne, ako ked to platia 3 urovne statnej spravy, kazda nieco ine a kazda z inych penazi...
ale to je chyba mesta. je jasne, ze potom v DPB nikdy nic normalne zbudovane nebude a budu pustat do eteru take hovadiny ako potreba duobusov za miliardu korun
co sa verejnej dopravy tyka, tak tam problem nevidim, resp preco by sa SADkam mali davat $$$ na rozvoj.
ohladne mestskej dopravy je to kusok o inom, ale tam zase zlyhava ZMOS a samozrejme aj BA radnica. proste oni sa o EU fondy vobec ale vobec nezaujimaju...
Ale veď ja som hádam nikdy netvrdil, že na radnici sú schopní ľudia ? . To by mi svedomie nedovolilo.
Ale vo vedení DP, okrem niektorých, ktorých by som vedel taxatívne vymenovať, to nie je zlé. Lenže keď Zacharov obľúbený argument je "Nesúhlasíš so mnou? Prepustím Ťa!", poprípade "Nepáči sa ti kšeft pre moju firmu? Prepustím ťa!", tak sa ťažko dá niečo urobiť.
Inak problém eurofondov nemá len BA ale celé SK - si prečítaj dennýá monitor tlače. Oni nebudú čerpať eutrofondy na verejnú dopravu, aby boli spravodliví! No fakt by som tomu Smiešnemu pri**bal!!!
a v com som prehanal ? ja som len narazal na jeden jediny aspekt a to prepojenie letiska s centrom
to ze praha je na tom X krat lepsie snad ani nemusim hovorit a to samozrejme aj co sa zeleznicnej infrastruktury tyka. vsak projekt nove spojeni, nove nadrazia etc su tiez kusok o inom
co sa tyka trate medzi bratislavou a viednou, tak ta sa rekonstruovat bude, ide len o to, ze prapovodny plan bolo zdvojkolajenie aj useku smeorm na kittsee, ale to zrejme padne, lebo oebb nastojci na rekonstrukcii, zdvojkolajeni a zaleketrifikovani trate na marchergg a to kvoli nakladnej doprave.
ide o to, ze celkovo mali na oblast "twincity" rakusani vyhradene asi 2 miliardy euro, ale potom to skresali na asi 1mld euro, takze je logicke, ze nie vsetko bude hned
Zase neprehanaj lebo som cital na zelpage ze trat medzi bratislavou a viednou sa nebude tak skoro rekonstruovat ako sa hovorilo ze sa to odlozi, stale este nemame metro ze, a nemame ani taku siet elektriciek ako je v prahe
schopnejsi ludia sa snazia a hlavne vedia zohnat peniaze. neschopny tuneluju v malom
pre potesenie zastancov "uspechov" mesta a DPB davam do pozornosti (zase raz:)) projekt filialka a co odislo do bruselu v ramci operacneho programu doprava na roky 2007 az 2013
--
1. Bratislava, železničné prepojenie koridorov EÚ s priamym napojením letiska na žel.sieť. Elektrifikácia trate D.N.Ves - Marchegg
dĺžka: 2,4 km
náklady: 2 368 2 013 tisic EUR
2. Bratislava,železničné prepojenie koridorov EÚ s priamym napojením letiska na žel.sieť. Železničné napojenie letiska M.R.Štefánika vratane: Bratislava Petržalka - Kittsee-zdvojkoľajnenie trate, Bratislava hl.st. - Bratislava Nové mesto-zdvojkoľajnenie
dĺžka: 7,55 km
náklady: 51 626 43 882 tisic EUR
3. Bratislava,železničné prepojenie koridorov EÚ s priamym napojením letiska na žel.sieť. Bratislava filiálka - prepojenie koridorov
dĺžka: 10,00 km
náklady: 355 263 301 974 tisic EUR
Bratislava,železničné prepojenie koridorov EÚ s priamym napojením letiska na žel.sieť
náklady spolu (1 až 3) : 409 258 347 tisic EUR
--
tunak este nejake obrazky, ako by to mohlo vyzerat
a myslis ze su vo vedeni schopny ludia ako to ze pred 10 rokmi sa pravidelne doplnovali stavy klbovych vozidiel a v inych mestach to tiez ide, aj v zahranici.
Ahojte chalani, po dlhych mesiacoch som sa presvedcil a zaregistroval som sa.
16.11. sem Amos prekopiroval tlacovu spravu CD o zaciatku premavky SC Slovenskej stely. Ten clanok je dobra propaganda. Vraj rozdiel medzi cestovnou dobou Pendolina a najrychlejsieho busu je minimalne 30 min v prospech pendolina. Nejak zabudli na autobus, ktory vyraza rano 8:00 z Blavy a v Prahe je 12:00 podla grafikonu. Otazkou je prejazdnost D1. Uz sa mi ale stalo, ze do Prahy dorazil 11:40 min, ale to bolo fakt stastie.
Re #71068 SDX: To by mali soferi radost na Trnavke s 15 m trolejbusami.