Vieš, ja nie som žiadny obhajca Pendolina, osobne ten taliansky nepohodlný šmejd neznášam a aj kvôli nemu už prakticky železnicu nepoužívam, ale treba byť objektívny. A akosi pochopiť, že je niečo iné sólo motorový vozeň, ktorý mal na železnici absolútnu prioritu a zastavoval LEN v Brne a niečo iného je vlak bežnej kategórie InterCity (SuperCity je len obchodná kategória, z dopravného hľadiska sa jedná o vlak kategórie InterCity), ktorý zastavuje v Pardubiciach, Brne a Břeclavi a musí sa zmestiť medzi ostatné vlaky.
VLAKY. Prahu a Bratislavu spojí od decembra rýchlovlak.
BRATISLAVA - Do Bratislavy príde vo štvrtok prvý rýchlovlak typu Pendolino.
Vypravia ho k nám České dráhy, ktoré ho od 10. decembra zaradia na pravidelnú linku Slovenská strela. Štvrtková návšteva súpravy prvého rýchlovlaku na slovenských koľajniciach má medzinárodnú linku linku len spropagovať.
Prevádzkovateľmi Pendolina premávajúceho medzi Prahou a Bratislavou bude okrem Českých dráh aj slovenská Železničná spoločnosť. Majiteľom súpravy je český dopravca. Hlavné mestá obidvoch krajín by malo Pendolino spojiť zhruba za 3 hodiny a 47 minút, resp. za 3 hodiny a 49 minút podľa toho, ktorým smerom pôjde.
V porovnaní so súčasným spojom EC Slovenská strela vedeným klasickou súpravou bude cesta o 22 minút kratšia. Cesta najrýchlejším autobusom potrvá oproti Pendolinu dlhšie najmenej o pol hodiny, hoci vlak musí vinou vedenia železničnej trate prejsť o 60 kilometrov dlhšiu vzdialenosť.
Rýchlovlak bude na trati z Prahy do Bratislavy dosahovať priemernú rýchlosť prevyšujúcu sto kilometrov za hodinu. Maximálna rýchlosť sa vyšplhá na 160 kilometrov za hodinu.
Na porovnanie, keď Československé dráhy ešte len začali prevádzkovať medzi hlavnými mestami federácie linku Slovenská strela vedenú sólo motorovým rušnom triedy M.290, vlak zvládol trasu za 4 hodiny a 20 minút pri najvyššej priemernej rýchlosti 91 kilometrov za hodinu.
Hehe, neviem kedy zacala jazdit ta Slovenska strela (M.290) (tusim 1936), ale za tych niekolko desiatok rokov usetrime neuveritelnych 33 minut ? ? Skutocne uzasne...
A to akoze elektrickove tunely ti niekto postavi zadarmo, alebo co tym chces povedat?
Ale dobre, nejakym zazrakom by si usetril 5 mld. cize sme na 25tich aj s vozidlami. Odkial na to vezmes?
asi som slepy, ale ludia na to zatial reaguju takze neviem o com tocis, ze ma neberu vazne skor teba skrie, ze tvoja "hviezda" je v realite kusok ina ..
za dalsie citaj co som pisal ohladne tych 15 miliard, trebars taku nepodstatnu poznaku, ze by som to riesil ciastocne elektrickovymi tunelmi hlavne v CMO
jo a si zisti si ako sa stavalo predlzenie metra C
ohladne benovej, radsej niekoho, kto aspon vie kde je brusel, ako niekoho vdaka ktoremu odtecu miliardy a nic neurobi poriadne
to ze si fakt slepy a nevidis tu aboslutnu neschopnost KDHajzlov na cele s durkovskym je uz tvoj problem.
Re #70339 drink: tak jej odpovede tiez neboli terno, ale furt lepsie ako durkovsky. a to hovorim, na 4 pismenka S M E R som priam alergicky a nikty by som nebol myslel ze by som obhajoval pipenku benovu ?
ohladne BID, neschopnost uradnikov. na meste aj na VUC. vsak krasny priklad "spoluprace" mesta je projekt fililka.
vsetko pod heslo, co sa neda vytunelovat cez metro ba, tak je nezaujimave ...
sisi vedomi, ze tvoje pripomienky na Durkovskeho uz nikto neberie vazne... Ak je ti povoli niekto, komu vyhovuje ze z Bratislavy rocne odtecu stovky milionov na udrzbu ciest a kraj nie je ochotny dat ani posranych 41 mil. na reko racianskej... Tak si ho vol ty vol.
Hehe 15mld korun od hl. stanice na janikov dvor. V prahe 3,7km trate IV.C1 stalo 7,5 mld. CZK cize 9,75SKK. Ak zoberieme janikov dvor - Hl. stanica len vzdusnou ciarou tak to je 7km a cize cca 18,5 mld. A to su ceny z rokov 2000 - 2004. Prirataj inflaciu v stavebnych materialoch na urovni cca 9%. Teraz pripocitaj supravy (jedna za cca 250 - 300 mil). a zastavis sa niekde pod 30 mld.
Re #70320 intony.sk: mam taky pocit ( neviem to na 100%) ze ak je elektrickova trat oddelena pevnou prekazkou alebo ako to nazvat, proste nejaky plot, tak max. rychlost urcuje dopravca. (nie som si isty ci tam musi byt nejaka dohoda s draznym uradom) Ak vsak mas elektricky, ktore su draznym uradom schvalene na 55km/hod, mozes mat vsetky trate trebars na 220, vzdy pojdes maxi 55km/hod. (ale neviem ci je toto presne, skor nie,ber to len ako odraz pre dlasie info)
K tym rychlostiam... hlavne tym starsim by som pripomenul meno Marek Rychnavsky. Pamatame sa kolko dal dolu Karlovkou ? Pamatame sa kolko dal na Lafku ? Pamatame sa kolko dal na Racianskej ?
vsetko su to rychlosti podstatne nad 80kmh... ? ?
Mimochodom kolko je rekordna rychlost eliny v BA ? Nie je to 109 kmh ? Len sa pytam.
Súhlasím, že Ďurkovského odpovede neboli nič moc, ale nepostrehol som, ako si pani Flašíková predstavuje ten nosný systém. Zistil som len, že podľa nej, električky nosným systémom nie sú. A tiež, že nosný systém musí mať zástavky vzdialené viac ako 700m (ale to si už možno domýšľam).
Inak, s tou inegrovanou dopravou je to v Bratislave hanba. Vie niekto zasvetený povedať, či je to len neschopnosťou úradníkov?
aj u nas to bezne robia - napriklad pre dolezite navstevy na trase letisko - ivanska cesta - galvaniho - roznavska - trnavska - sancova - stefanikova - urad vlady/hodzovo nam/hrad... su vsetky krizovatky dialkovo ovladatelne a bezne ich pri dolezitych navstevach prestavuju a na dost dlhu doby, aby im absolutne nic nezavadzalo, samozrejme na radost vsetkych vodicov v krizujucich smeroch ?
V zahraničí existujú také vymoženosti, že napr. hasiči alebo sanitka si nastavuje zelenú pre seba diaľkovo, takže sa stihne aj vyprázdniť križovatka pred nimi:-). Ale obávam sa, že keby sa to zaviedlo u nás, ovládače by získali aj rôzni mafiózovia...
Samozrejme, že Ostrava IDS má. V Česku ich má už nielen Praha, Brno či Ostrava, ale pomaly každá - v porovnaní s Bratislavou - diera. Zlín, Olomouc, Plzeň, Budějovice, HrKr+Pardubice, Karlovy Vary, ba aj Tábor a Jablonec.
No, keby aj v iných častiach mesta boli vzdialenosti medzi električkovými zastávkami aspoň také ako sa plánujú v Petržalke (700-900m, okrem úseku Bosákova-Šafko), bolo by dobre.
Mea culpa! V tom neprebernom množstve príspevkov som už stratil prehľad o tom, čo bolo povodnou témou diskusie. Ak ňou bolo prideľovanie financii vzhľadom k počtu obyvateľov, nemožem spraviť nič iné, len súhlasiť. ?
Každopádne sme evidentne viedli dve paralelné diskusie na odlišnú tému so spoločným menovateľom... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ámos
Hehe 15mld korun od hl. stanice na janikov dvor. V prahe 3,7km trate IV.C1 stalo 7,5 mld. CZK cize 9,75SKK. Ak zoberieme janikov dvor - Hl. stanica len vzdusnou ciarou tak to je 7km a cize cca 18,5 mld. A to su ceny z rokov 2000 - 2004. Prirataj inflaciu v stavebnych materialoch na urovni cca 9%. Teraz pripocitaj supravy (jedna za cca 250 - 300 mil). a zastavis sa niekde pod 30 mld.
Re #70320 intony.sk: mam taky pocit ( neviem to na 100%) ze ak je elektrickova trat oddelena pevnou prekazkou alebo ako to nazvat, proste nejaky plot, tak max. rychlost urcuje dopravca. (nie som si isty ci tam musi byt nejaka dohoda s draznym uradom) Ak vsak mas elektricky, ktore su draznym uradom schvalene na 55km/hod, mozes mat vsetky trate trebars na 220, vzdy pojdes maxi 55km/hod. (ale neviem ci je toto presne, skor nie,ber to len ako odraz pre dlasie info)