Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: citelis #70207:
rozpocet Brna: http://www.brno.cz/download/orf/rozpocet/2006/souhrn/rozpocet2006.xls
prijmy: 9,6 mld CESKYCH korun
vydavky: 11mld ceskych korun

rozpocet Bratislavy:
http://www.bratislava.sk/vismo5/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=73670&query=rozpo%E8et
prijmy: 6,3mld SLOVENSKYCH korun
vydavky: 6,1mld slovenskych korun
Reply on: citelis #70207:
Ked chces porovnavat - napriklad Brno a Bratislavu, tak porovnavaj, ale treba vzdy porovnavat vsetky vyznamne a rozhodujuce faktory. Myslim, ze tie udaje a ich porovnanie by potom nijak nesvedcili proti Durkovskemu. Ja nemam pocit, ze Durkovsky, alebo teda magistrat by mali kopu penazi a vsetky ich minali na nezmysli, mam pocit skorej opacny, ze uz teraz ide na dopravu v Bratislave znacna cast rozpoctu magistratu a problem bude skorej v obnose financnych prostriedkov, a prapricina bude zrejme v perfektne dotiahnutej "decentralizacii" najma v oblasti dopravy, kde akoze prenesene financie ma VUC, ale plati len SAD... Takze porovanie nakupu novych vozidiel v Bratislave a v Brne si predstavujem tak, ze tam bude porovnane
- pocet novych vozidiel
- financna dotacia mesta pre dopravny podnik + financne dotacie inych subjektov (VUC, statu), ak take su
- podiel dotacie mesta na MHD na celkovom rozpocte mesta
- celkovy rozpocet mesta (bratislava/brno)
Myslim ze porovnanim tychto udajov sa objavi zaujimava (a pre niekohho aj predpokladana a neprekvapiva) zavislost medzi poctom novych vozidiel a vyskou dotacie, a vyskou rozpoctu mesta. A tak, zrejme chyba bude v tom, s kolkymi financiami mesto pracuje, a v tom, ze aky je (ne)system financovania dopravy u nas a v Brne... Takisto sa moze porovnat nakup novych vozidiel do SAD... Priznam sa, ze posledne som isiel SAD Bratislava z Bratislavy do Nitry Mercedesom (a za sumu 50 korun!!! po 50% zlave na ISIC), a vlastne na vacsine liniek tam premavaju autobusy podobneho charakteru...
Reply on: luky133 #70206:
No uvidime lebo niekde na imhd.sk sa o tom spekulovalo ?
Reply on: Ámos #69955:
Ano,SOR vyriesil hrb na 12 a 18 metrovej nizkopodlaznej verzii,ale 9.5 metrova verzia sa vyraba iba ciastocne nizkopodlazna a ten hrb tam stale zostava a na tak kratkom voze vyzera neskutocne ohavne. Inac mimochodom naozaj som zvedavy,ci niekto z tych uzasnych kandidatov na primatora konecne nakupi nove vozy...Korupcny magnat Durkovsky to asi nebude a biela pecen Benova ako to uz bolo povedane ma len plnu hubu prazdnych reci a riesenie problemov ju trt zaujima.Tiez by ma ale zaujimalo,preco DPB neusporiada napriklad riadnu tlacovku s kopou novinarov,kde jednoduch oznami,ze nove vozy sa nekupili,nieje s cim jazdit,a ze rusi linky bez nahrady.Nech pan primator,a cele Slovensko vidia,ako sudruh Durkovsky realne pomohol vyriesit problem MHD v Bratislave.Vo volebnom roku by to bola pre pana primatora najlepsia volebna kampan.... Inak nemohli by autory imhd uverejnit tabulku,kde by bolo zverejnene kolko novych prostriedkov MHD od roku 1998 nakupilo Brno v porovnani s Bratislavou?Su to velkostou podobne mesta,a akosi sa k tym brnenskym udajom neviem dopracovat...
Reply on: Dlhe Diely MHD #70205:
No musíš počkať na zverejnenie rozpočtu mesta na rok 2007. Potom sa to dozvieme či sa kúpia.
Reply on: Ámos #70189:
Ked to chcete vedietmam 14 rokov som deviatak a caka ma monitor ❗ Mam preto vela ucenia doucka a k PC sa dotanem vacsinou (podotykam) az o siestej vecer a este robit referaty, projekty a labaki je dost tazke ❗ ? A vie niekdo nieco noveho o kupe dalsich 6 duobusov na DD? ?
Reply on: Martin Fundárek #70192:
Na 2-ke chodili sola cely den, nie len vecer. A myslim ze podobne to bolo aj na 8-ke.
Reply on: Beus #70202:
ROFL ? usaty vyplazeny jazyk ? Povodne to chcelo byt < P > 🙂
Reply on: Beus #70201:
Teda tuším... lebo rendering browsera, a keďže ta medzera nie je &nbsp; , ani odstavec nie je v <p>, tak vždy z viacerých medzier za sebou urobí jednu, takže za toto stránka nemôže 🙂
Reply on: Beus #70200:
Akurát netuším, prečo mi z 3 medzier medzi "p r i" a "c c a" urobilo jednu...:-/
Reply on: Beus #70199:
Sakra aj s dementným filtrom....
**** 30km/h = p r i c c a 30 km/h
Reply on: Ámos #70197:
To je fakt otázka na seminárnu prácu 🙂 Dosť veľa vecí, ktoré vážne bránia použitiu Tvojej metódy, a skutočne nie sú reálne odstrániteľné, som už napísal v dispečerovi. Odstránil by si to jedine tým, že by si dozadu namontoval plnohodnotné riadiace stanovište, ktoré umožňuje aspoň základné jazdné funkcie (radič jazdy a brzdy, piesočníky, zobrazovanie základných informácií) ovládať rovnako ako na prednom stanovišti; ďalej domontovaním zvonca, normálnych reflektorov, spätných zrkadiel, a pieskovačov aj dozadu. A to by už asi fakt bolo jednoduchšie postaviť obojsmerné vozidlo s dvoma rovnakými stanovišťami 🙂

Čo sa prúdov týka, je v tom reálne väčší rozdiel, než je v číslach. Fyzika nepustí - trenie, straty, atď, takže zrýchlenie pri 400A sa nerovná 2/3 zrýchlenia pri 600A, ale je o čosi menšie.
Ďalej, pri 580A dosiahneš charakteristiku motora (čiže zjednodušene otáčky, kedy už môžeš pripojiť k motoru na priamo trolej, a on bude svyšovaním otáčok znižovať prúd, a môžeš ho začať shuntovať) **** 30km/h, kdežto pri 400A ho budeš "dusiť" v impulznom režime aj po dosiahnutí charakteristiky až do cca 45km/h, čo motorom príliš dobre nerobí. A to je len môj odhad prúdového nastavenia zadného panela, v skutočnosti to nemusí byť ani tých 400A.
Takže v konečnom dôsledku až do 45km/h budeš zrýchľovať dosť obmedzene, a keď si zrátaš zo základných vzorcov čas, ktorý potrebuješ na dosiahnutie určitej rýchlosti pri zrýchlení a, a pri zrýchlení 3a/5 (pre jednoduchosť som zvolil 3/5, keďže je to o kúsok menej ako 2/3), vyjde Ti pomer časov 5/3, čo je fakt nezanedbateľne dlhšie. A keď si k tomu dopočítaš dráhy, ktoré potrebuješ na rozbeh danými zrýchleniami po stanovenú rýchlosť, tak ten priepastný rozdiel zistíš 🙂
Reply on: Beus #70196:
lebo ako johny napisal, ak mohli saliny cez celu dubravku cuvat... Teraz posim v cisto hypotetickej rovine, co by sa dalo spravit aby sa to mohlo vyuzivat a co skutocne zabranuje akemukolvek pouzitiu tejto metody v praxi (he to je ako otazka na seminarnu pracu ? )
Reply on: Beus #70196:
s ostatnymi ucastnikmi c. premavky mi je to jasne, aj ked to by sa dalo riesit cez dispo feldu, ale to je v skutku jedno...
Je mi jasne, ze riadit elektricku cez zadny panel v stoji cez cely ruzinov zrejme nie je to prave orechove...
Preco ale rozbeh cez zadny panel trva dlhsie, resp. tak vyrazne dlhsie. Je 400A a cca 570A taky priepastny rozdiel?
Ámos: Re Tvoje otázky z dispečera:
Samozrejme že motorom, a rovnako celému vozu, je úplne jedno, ktorým smerom sa ním hýbeš. Technicky.
Iná vec je však tá, že pomocný zadný panel neposkytuje také možnosti ovládania vozidla ako predné stanovište, a prúdové rozsahy do cca 400A na zadnom paneli versus 560-580A na hlavnom radiči sú len špičkou ľadovca. A o bezpečnosti jazdy som sa už rozpisoval. Takže vozu to síce jedno je, ale vodičovi a ostatným účastníkom premávky to sotva bude jedno 🙂
Reply on: Johny D #70194:
jo sorry
a dik za odpoved
Amos RE pripsevok 50476 Dispecerske forum ❗ :
Ked si pri cuvani elektriciek, tato moznost sa na dlhsiu vzdialenost vyuziva len mimoriadne, ako priklad ti uvedeim situaciu z 30. maja 2005 pocas vykolaje supravy 7921-22 pri vychadzani z obratiska Karlova Ves, ked niekolko suprav muselo cuvat cely usek od keonecnej Pri krizi az po obratisko Karlova Ves po tom, co boli vsetky linky odklonene do Dubravky

Ak chces k tomu nieco dodat, poprosim na toto forum, NIE na dispecerske, dakujem ?
Reply on: Martin Fundárek #70192:
Urcite je hranica kedy pouzit duplak a kedy solo. To iste by sa malo tykat aj busov a trolov kam dat klbak a kam solo. Ja osobne 39nu raz za dvadsat minut nepovazujem za stastnu. Keby tam bolo solo kazdych 12 min. bolo by to lepsie. problem vask je ze musis mat viac vodicov a to su prachy.
No nemam pocit z rozpravania z Kosic, ze by tie sola na 1 a 4 (tusim nie som si isty) jazdili prazdne. Skor mam pocit o ich napraskanosti.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ámos #70159:
"Ano 13 liniek s 12 min. intervalom nie je bohvie co, no v zasade z toho vieme spravit 5 liniek so 4 min. intervalom a to je uz o inom. Takisto netreba zabudat ze v Bratislave jazdia dvojicky alebo kacice zatial co v KE sa na niektorych linkach (neviem ktorych) objavuju sola. A je rozdiel solo raz za 12min. alebo duplak... "
Prvý argument beriem, vďaka pomerne jednoduchej radiálnej sieti sa u nás dá urobiť slušnejší preklad. Druhý argument by mal zmysel, ak by sóla kapacitne nestačili. Podľa mňa je však z hľadiska cestujúceho lepšie sólo raz za n minút, ako duplák raz za 2n. A ostatne, donedávna jazdili sóla aj v BA (večer na 2-ke).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.