Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #68844:

Jéj. Každý zamestnanec automobilky ti povie - nekupuj si voz hneď po začatí výroby - ani tesne pred jej skončením. Ja nevelebím 14 T ?, ale je ani nezatracujem. Napísal som, že sa v nej dobre cítim a ani raz som sa nepokúsil vyvrátiť fakt o nevhodnom usporiadaní interiéru a pod. V prípade "15 T" som len ukázal - že 14 T započala možno úspešnú cestu - a po dvoch vyrobených prototypoch a "zopár" najazdených kilometroch vynášať súdy nad "novým" vozidlom - to sa mi zdá rýchle a ani ty by si si to nemal dovoliť (ale keď sa cítiš... ?).

K tým nárečiam - Bratislavské používam keď som doma často - rozprávam aj horehronským, visc menej aj Prešovským. A to Pétržka som možno použil aj s malou dávkou sarkazmu - pretože ako vieš, veľmi sa mi nepáči riešenie lektričkovej trate do tejto MČ.

No, keď sa mám k Plynárenskej a Pribinovej vrátiť - tak sám som si niekedy nakreslil trať vedúcu od šafka - okolo divadla - po ulici mlynské nivy s premostením Bajkalskej na Tučkovu a s následným vetvením na Bajkalskú / Prievozskú - Tomášikovu - to by sa mi páčilo.
Reply on: tr3mp #68846:
Ešte jedna drobná poznámka. Aj keď toto mesto má výhľadové plány, kam rozširovať električkovú a trolejbusovú sieť, myslím, že im chýbajú časové termíny. Čiže niečo podobné, ako je pri diaľniciach.
Teda napr.:
názov trate: začiatok výstavby - koniec výstavby
ET Petržalka 2007 - 2009
ET Hlavná stanica - Pražská - Brnianska - Lamačská - Dúbravská - Harmincova - Sch. Trnavského 2009 - 2011 😉
TT Patrónka - Lamač 2007

Pri každom rozšírení uvádzať zdroj financovania. Niečo, ako bol program priorít na obdobie 2004-2006 (aj to je pokrok), len na dlhšie obdobie ako jedno volebné obdobie. Pretože teraz máme sice ÚP (a návrh nového), ktoré uvádzajú kde budú nové trate a horizonty (2020 a 2030), ale uvedené roky môžu prísť a budeme stále tam, kde dnes.

Mimochodom, plus pre Ďurkovského je práve program priorít na volebné obdobie, ktorý sa dá sledovať a hodnotiť čo sa splnilo a čo nie a ak nie, tak prečo. Niečo takéto sa pred tým nerobilo (a v niektorých mestách ani teraz nerobí). Aj keď zlepšovať je stále čo.
No,včera na TA3 bežal príspevok,že ani novo naSMERované ministerstvo dopravy nedá ani korunu na verejnú dopravu,rovnako ako predošlá SMERom kritizovaná vláda.Je teda jasné,že situácia v MHD na slovensku sa ani po voľbách pre občana nezlepší.Žiadne zlepšovanie reforiem sa teda nekoná.A ak si tu niekto myslí,že ex-SMERáčka Beňová bude iná než Ďurkovský,asi je na veľkom omyle...Tomu,kto sa MHD nevozí je trt po tom,že treba spraviť nákup nových vozov a je jedno,či je to ten,alebo onen.
Reply on: tr3mp #68846:
Padli tam mená Vladimír L. a Vladimír M. O tú výstavbu dso Lamača by práve šlo, vždy sa hodí, keď máš sponzora aspoň na časť.
Reply on: S499.1023 #68845:
Ktorí súdruhovia? Aj keď samotná TT po Tesco Lamač by dopravne až tak veľa neriešila, predsa len by potom bolo menej treba dostavovať až do Lamača.
Reply on: tr3mp #68843:
Ja myslím, že to hlavne musí mesto odsúhlasiť, aby sa mohlo rozbehnúť projektovanie, EIA a podobné veci. Keď osm počul, ako DP chcel predĺžiť trolejbusový trať od Voj. nem. k TRESKU Vlamač, TRESKO to bolo ochotné zaplatiť a istí súdruhovia na meste povcedali "netreba", tak by som fakt niekoho bil...
Reply on: Sommelier #68832:
Ja už naoaj nevidím dôvod s tebou diskutovať, keďže proste veci, ktoré nesúphlasia s tvojimi doktrínami, proste ignoruješ. Napríklad: "tých 300 tarmvají (ktoré podľa Teba nikto ešte nevidel, ale je veľmi pravdepodobne, že budú)". Takže PODĽA TEBA (aby som to postavil do opozície s tým "podľa mňa") tie vozidlá už niekto videl? Je možné, že niektoré zo závad vymiznú, ale nejako nechápem ,akú to má súvislosť s tovjím velebením SÚČASNEJ 14T (a nie T 14, rovnako ako trolejbus nie je Tr14 ale 14
Tr). Nehovoriac o tom, že v predchádzajúcej časti príspevku, adresovanej galiyoshovi, si hlásal, že "tú 14tku už nechávam tak".
A k tomu písomnému prejavu - veľmi dobre to rozlišujem. Ale ty máš nejaký blok, keď niekam nasilu implantuješ nárečie, ktoré ani nepoužívaš.
A Plynárenskej a Pribinovej som sa nevyhol - naopak, pýtal som sa ťa, ako im dopravne pomôže nejaká tangenciálna trasa, čo si nec hal (samozrejme) bez odpovede.
Reply on: S499.1023 #68841:
Predpokladám, že zatrolejovanie Patrónky stojí na peniazoch. Keď už mesto nedáva peniaze, nedokáže nájsť DPB vlastné zdroje, ako tento rok tuším na rekonštrukciu Nám. SNP? Alebo DPB môže financovať len opravy a nové stavby nie?
Reply on: ufo #68839:
Z tohto hľadiska je už lepšie ísť a odovzdať prázdny lístok (alebo s prešktnutými všetkými kandidátmi). Keď bude z 50 000 lístkov takýchto napr. 30 000, tak to bude znak všetkým kandidátom, aby sa nad sebou zamysleli 🙂 Naviac víťaz nebude môcť povedať, že ho podporuje mlčiaca väčšina. Lebo presne to v prípade neúčasti na voľbách si ?
Reply on: Andy #68828:
Najvyšší čas. Križovatka pred Hrobustovom by sa mala robiť na budúci rok spolu s Hrobustím hniezdom, takže to je ďalšie plus. Som zvedavý, či sa dožijem niekedy aj rekonštrukcie križovatky Pri Suchom Mlyne (najnovšia výhovorka je, že sa čaká na zatrolejovanie Patróny v smere od Vojenskej nemocnice do centra, ako keby tá križovatka nemohla byť na to už pripravená), drôteného zmätku na Valašskej a v okolím, opravy niektorých paskvilných riešení typu nesymetrická výhybka na šírej pláni a podobne.
ELZA je firma evidentne schopná, projektant tiež prestáva pchať všade krátke svorky a nesymetrické výhybky, brzdí to len pán majster Vodnák so svojou náklonnosťou ku všetkému bezúdržbovému a kladivoopraviteľnému, rozjazdovým výhybkám s uhlom odbočenia 20°, pevným krížom, mechanickým krížom v rozjazdových výhybkách a tak.
Reply on: S499.1023 #68837:
Volby v Petrzalke boli toho jasnym dokazom. Ozaj neviete co chce rozdavat Benova?
Reply on: S499.1023 #68837:
Som oboznameny. Ale predsa je lespi pocit, ked mozem povedat: Co ste si zvolili, to mate...
Reply on: hoppusmark #68799:
To som nevedel, ze za vsetko, co sa udeje v BA je zodpovedny len a len primator. ?

Naco vlastne mame poslancov mestskeho zastupitelstva, ked nemozu o nicom rozhodovat? Su skutocne taki bezmocni voci vsetkemu? ?
Reply on: ufo #68827:
Ak sa oboznámiš s volebným systémom, zistíš, že neúčasť je úplne najhoršie riešenie.
Reply on: galiyosha #68826:
Asi tak, že sme sa opäť zhodli. A keďže ja si ešte veľmi dobre pamätám na začiatky kariéry pani Flašíkovej v Muftiriťolezeckom Rádiu Koliba, tak voľba je jasná. Pani Flašíkovej ide o funkciu bez ohľadu na to, koho a kde bude zastupovať.
Reply on: Emo #68825:

1) Nie je to rovnako zlá možnosť. Máme menšie a väčšie zlo. Pre MŇA je menším zlom voliť Ďurkovské=ho ako Beňovú. Nikomu inému to nevnucujem. Bodka.
2) Skutočne? Niečo ako bezdrôtový trolejbus ti to nepripadá?
Reply on: drink #68819:
K tomu zdržaniu: Nebudem riešiť technické detaily typu Vmax. = 70 ale fakt, že ak v centre zrýchlim linku o trebárs tri minúty, tak tie tri minúty k dobru mám, aj keby sa to hneď za centrom menilo na MagLev. A ak tým zakopaním súčasne eliminujem vplyv nepravidelností, tak som na tom výborne. Snáď nechceš, aby som vplyv nepravidelností eleiminoval vyvatovaním jazdných časov na riadiálach?
Kde mimo (širšie) centrum chceš zakopávať, aby to pomohlo aj IAD?
Reply on: fobust #68813:
Združenie je pre dopravné podniky, nie pre šotoušov ? .
Reply on: Martin Fundárek #68818:

Lenže tu sa rozprávalo o CMO - nie od Pionierskej, Trnavskom mýte, Račianskom mýte a podobne.
Nesmieš sa hnevať, ale vjazd cez park na Šafku - to je zhýralosť, proti ktorej sa postavím - a zrejme nebudem sám.

Myslím si, že výkopové práce typu od "Pionierskej po Nový Most" sú vzdialené na Hony (neviem či dožijeme) považujem ich za reálnejšie (aj napriek "neschváliteľnému" územnému plánu). Zásadne tu brojím proti tunelonápadom v uliciach, ktoré som popísal - a ako si poznamenal - na krátke úseky to nielenže nemá zmysel, ale značne to predĺži a skomplikuje dopravu v rámci CMO - jedno-dvojzastávkový presun - ☠.

Re #68811 galiyosha: Ospravedlňujem sa, ale ako si mohol vycítiť, nie celý príspevok (najmä jeho druhá časť) nebola adresovaná výlučne Tebe.

Tú 14tku už nechávam tak.
Tvrdím, že doprava do centra je oproti doprave v ostatných častiach mesta a regiónu dostatočne a najlepšie vyriešená.

"...podporovať treba práve premenu "mŕtvych" priestorov v jeho centre, a nie lacnú výstavbu mimo neho, ktorej chýba akákoľvek mestotvornosť. "
"...veľká časť Istrochemu či areál Tesly pri Račianskom mýte..." - to je centrum ??? Wake up človeče !

Ako chceš túto premenu podporovať ? Aké využitie by si dal Bazke či cvernovke, kablu ? Sa pozri na záujem slovače o kultúru a na aktivitu ministerstiev pre podporu výstavby kultúrnych (a pod.) centier ! Budeme radi keď niečo spravia v sklade č. 7 !
Alebo napíš na severný pól, možno na vianoce príde...

Ľudí naspäť do centra ??? Sa pozri čo sa deje úplne všade vo svete - od Benátok po Moskvu. Všetci sa z centra sťahujú - lebo to je drahé a pod oknami ti vrieskajú ožratí anglickí turisti.
Priradiť nové úlohy ? Ty si komunista či neofickovec ? Ako chceš budovám priraďovať nové úlohy, pokiaľ sú v súkromných rukách ? Svatá prostoto !

Si uvedom, že Slovenská spoločnosť žere ! To nie je môj ani tvoj problém. A pokiaľ slováci budú žrať Tesco, Carrefour, Hypernova - nič sa na nákupných centrách nezmení. Vrieskaš tu jak malé usoplené decko, "nepáči, chcem, chcem a chcem."

Úroveň mojich príspevkov upadá spolu s mojím spoločenským postavením ?

Re #68797 S499.1023:
Dúfam, že sa Vám nikdy nepodarí uskutočniť sen o nahradení povrchových električkových tratí v CMO podzemnými - aj vzhľadom k náročnosti, neprioritnosti, ťažkej realizovateľnosti, veľkým zásahom so pamiatkovej zóny a úplnej nevhodnosti tohto kroku.

Vyhol si sa Plynárenskej a Pribinovej - ktoré som uviedol v prvom rade. Je jasné, že do oblasti Tomášikovej, Karadžičovej a Kuchajdy už električky premávajú.
Tou malou časovou úsporou, ktorú pomerne malej časti Dúbravčanov, Petržalčanov výkopom zabezpečíš chceš obhájiť niekoľkomiliardovú likvidáciu tváre mesta ? S tým, že súčasné centrá zamestnania, ktoré sú vo výstavbe sú vzdialené od električkových tratí natoľko, že sa z týchto smerov uprednostní autobus v lepšom a IGK v horšom prípade ?

K T 14 - tých 300 tarmvají (ktoré podľa Teba nikto ešte nevidel, ale je veľmi pravdepodobne, že budú) budú pravdepodobne 100 % nízkopodlažné s otočnými podvozkami - takže je dosť možné, že niektoré zo závad vymiznú. Pre mňa je podstatné, že dochádza k vývoju nových vozidiel - čo má mnoho pozitívnych dôsledkov. A čo sa týka reakcií - je to slovo proti slovu.

A k tomu písomnému prejavu. Zjavne nerozlišuješ gramatickú stránku veci od nárečia. Vieš, nie je nič krajšie, keď prídeš na fórum internetových stránok obci na záhorí a všetci tam píšu spisovne - no v nárečí.
Slovensko (okrem toho, že bolo prakticky multikultúrnou a viacjazyčnou krajinou - Prešporáci hovorili tromi jazykmi (len dnes to niekomu môže vadiť) má neskonale veľa nárečí. Nemám vôbec, ale vôbec nič proti tomu, aby sa bežne používalo, od DF počnúc po Rozhlas, Televíziu a médiá končiac. Nevidím jediný dôvod na to, aby sme používali výhradne Štúrovskú stredoslovenskú spisovnú Slovenčinu.
Reply on: Beus #68804:
V tomto prípade musím zásadným spôsobom nesúhlasiť. Služby sú postavené podľa možnosti čo najdlhšie V ZÁUJME vodičov, aby si svoje hodiny odrobily za čo najmenší počet smien a nemuseli naháňať "z voľného".
A že by ti niekto dával ako dobrovoľne nejaké platené prestávky navyše alebo ako to myslíš?
Ja už živo vidím vodiča, ktorý zaťahuje do vozovne, má ešte rezervu na to, aby mohol spraviť kolo navyše, ako mu volá dispečer "Tu UAN1, päťka jedenásta, spravte ešte jedno kolo navyše za 5/6, ktorá je na poruche" a vodič nadáva dispečerovi, výpravcovi, hlavnému výpravcovi, vedúcemu prevádzky, že on nie je povinný atď.
Takže sorry, ale nič takéto nejde a primárne kvôli vodičom to nejde, na to, aby som niečomu takému uveril, som robil v BEÚS-e príliš dlho. Dobrovoľníkov a koníčkarov, ako si ty, PePa či KLF je menšina a rozhodujúcim typom vodiča je taký Salinger alebo Majling, aby som zostal v cíferských reáliách, ktorý sa bude sťažovať z princípu, aj keby mu chceli plat zvýšiť.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.