Ked to bude chodit aj s ludmi, nebude problem na zastavkach s jej dlzkou + vselijake nariadenia a ten predpis o dlzke vozidla , vchadzanie do obluku atd. ...alebo sa to na testujuce resp. testovane vozidla nevztahuje? ?
To,že VUC-ka neprispela na Račiansku je ale dostatočným argumentom na to,že návrh primátora na osamostatnenie Bratislavy je viac než správny.Mesto predsa nemôže byť rukojemníkom VUC.Nemôžeme sa spoliehať na to,že dostaneme od VUC peniaze len vtedy,keď budeme spĺňať predstavy VUC o poslušnosti,najma keď do rozpočtu VUC idú hlavne peniaze bratislavčanov.Je to len dôkaz toho,že mesto musí byť samostatným územným celkom,pretože súčasný VUC,ktorého je Bratislava súčasťou vedome bráni rozvoju mesta.
úplne najsam lepšie by bolo, keby si každá MČ robila dopravu sama. Systém by však vyžadoval koordináciu, ktorá vlastne existuje v podobe DPB. Avšak v rámci MČ lokálne linky typu 79, 20, 50tky v rači a na trnávke, 77, 66 a pod nechal objednávať či prevádzkovať a platiť Mestské časti za koordinácie s BID. Každá MČ by si určila čo je vhodné.
Zároveň by som spustil mechanizmus podielu MČ na prevádzkovaní dopravy - decentralizovať a hlavne vytvoriť viac lokálnej (dzedzinovej) zodpovednosti a snahe.
A k Tranzitu - presne z pohľadu MČ, okolia, či rozlohy to sú také či onaké vzťahy. Je podstatné ich skúmať a robiť závery - kde dôjde k časovej a prostriedkovej úspore po investícii do spojenia.
prvá vec - nové stanice. Presne ako hovoríš - pokiaľ pri nich momentálne nebývaš - hajde na mhd. A okrem toho, priame spojenie zatiaĽ neexist...
Pokiaľ pamätám, Nivy a Karadžičova nie sú najpriepustnejšie (je možné že situácia sa po spustení Košickej zmenila, no sorry nevidím to denne... ?) nehovoriac o Pražskej,...
Lenže aj tak je to moc veľká doprava, ktorá má prioritu smetného koša, resp. vzhľado na prípadné pokračovanie takýchto vláčikov do okolitých dedín by v tom bolo až príliš okresov - úradníkov a nominantov, ktorí by sa nedohodli ani na charaktere obložených chlebíčkov.
No že proste ak to budeme brať ako dopravu vrámci jedného mesta a nie v rámci jednotlivých mestských častí. Ten kto ide trasu PB - DNV, prechádza samozrejme aj cez iné mestské časti - možeme povedať, že cez ne tranzituje. Ale ak mestské časti nerozlišujeme a berieme Bratislavu ako jedno mesto, tak sa nedá o tranzite hovoriť.
Áno, niekto, kto bude býva pri stanici v PB a bude mať robotu pri stanici v DNV, ten môžno tou železnicou pôjde. A kde si videl na Nivách zápchy? Chodím cez ne každý deň a v rôznom čase a nikdy tam zápchy nezaznamenávam.
ako to myslíš - Bratislavu ako celok ?
Ešte k tej PB - DNV - tam nie je rozdiel v tom, či ideš DPB, ŽSR alebo SAD. A vo všetkých prípadochg sa stretneš s ľuďmi, ktorí budú zároveň cestovať s Tebou niekam inam.
A ja stále tvrdím, že vo chvíli, keď prebehne hlavami pomazanými nápad, aby sa do MHD trochu zaintegrovali aj železnice a niekto to zoberie vážne (nie systémom BID) a bude existovať nejaká tá dobre dostupná, rýchla a zaujímavá železnica - z vysoka sa každý v relácii PB - DNV vykašle na totálne zazácpované nivy.
Dobre, v tom prípade sa dá aj spomínaná doprava PB - DNV chápať ako tranzitná - lebo tranzituje cez centrum. Ale ak berieme Bratislavu ako celok, tak sa už o tranzite nedá hovoriť.
Presne tak. K zastavovaniu sa už nevyjadrujem - tranzituješ - čiže len daným miestom prechádzaš. Či si dáš kávu na OMV - to neriešim.
A komunikácie rozlišujem z iných dôvodov. Rozhodne ich pri tranzite používať nemusíš.
Ale, akonáhle v centre vystúpiš pozrieť si úrad vlády, či prespíš v hoteli mimo diaľnice - používaš mestské komunikácie a stávaš sa niekým iným - len už nie tranzitujúcim elementom.
Tomu celkom nerozumiem. Chceš povedať, že tranzitná doprava nesmie zastavovať v mieste, ktoré považujeme za tranzitné a musí pužívať len komunikácie ako Petržalská diaľnica či Sitiny?
Emo