Treba brat do uvahy bliziace sa komunalne volby. Sice od nich vela necakam, ale snad bude kandidovat (a snad aj vyhra) niekto normalny... V tych novych SORoch vidim buducnost, len nechapem, dokelu, NACO MAJU TOLKO DVERI?
Mne sa nove SORy po dizajnovej stranke pacia a to uzporiadanie sedadiel by sa dalo este upravit podla mna.
No a to, ze sa orientujeme ciste na CNG je smutne. Lebo tym padom moc na vyber (z lacnejsich a zaroven kvalitnych ponuk) nemame. Citelis tiez nie je skaredy, ale je tu X ludi, ktorym sa PRAVE Citelis nepaci. To je vec vkusu.
No s tým nákupom SOR-ov 18BN to asi také ružové nebude...Tu sa pod nátlakom SPP budú kupovať iba plyňáky,a pokiaľ viem,tak 18 metrová verzia SOR-ov sa v CNG prevedení nevyrába a zatiaľ sa ani neplánuje...Inak myslím,že SOR-y sú po technickej stránke dobré vozy,ale to usporiadanie interiéru je naozaj katastrofa a bohužiaľ aj s dizajnérskeho hľadiska je tá nová generácia hlbokým prepadom.Toľkokrát tu zatracovaný Citelis je oproti tomu Superstar.Ak by sa ale nové SORy v BA objavili,určite by to bolo plus.Ale zatiaľ sú to iba sweet dreams.....
Tak na tom usporiadaní interiéru sa niekto dobre vyzúril ? Aj keď mi je jasné, že predok je okopírovaný z BN12.
Ale ma zaujíma, že toto či sa bude testovať aj v Blawe. Keď už majú Kraksňany také nadštandardné vzťahy s tým SORom, ako to viackrát (nielen) v DP-kontakte propagovali. ?
No to usporiadanie sedadiel vpredu mi mierne pripomina Sanos. Ale teraz vazne - ono je to tym, ze to ma 3 dvere vpredu. Myslim si, ze s tym usporiadanim by sa este dalo pracovat.
Posledná vetička u oboch typov (BN12 aj BN18):
"Po náročných funkčních zkouškách i zkušebním provozu u vybraných zákazníků budou oba autobusy zavedeny do sériové výroby v průběhu roku 2007."
Kedže to predstavili na Autotecu len pred cca 4 mesiacmi, tak sa ešte možno testovania dočkáme.
Nad zvyškom príspevku som sa nezamýšľal, ale tie posledné vety svedčia o tom, že si nepochopil jednu maličkosť: Nie sú tu ľudia kvôli doprave, ale doprava kvôli ľuďom. A preto nech sa budeš akokoľvek snažiť, Ti tí ľudia nepôjdu tam, kde je doprava, ale budú sa dožadovať toho, aby bola doprava tam, kde sú, a teda doprava musí ísť za nimi, nie naopak, ako to prezentuješ.
Dobrú noc ?
ale tu nejde len o estetiku podzemných vjazdov ! Ide jednak o celkový obraz a výraz mesta (to možno dopravák pochopiť nechce) a určenie jeho urbanistických rozvojových smerov (o čo sa výhľadovo nesnažíme pretože na to prostriedky nie sú).
A veľmi dobre vieš, že tých tratí je v centre málo a intervaly sú chabé, takže ak sa pôjde podzem, pôjde sa takmer komplet - čím sa odstránia trate z centrálnej mestskej zóny - toto chceš ? Nemáš dosť príkladov, kedy má takýto krok fatálne následky - nehovoriac o električke ako v mestotvornom prvku ?
Nedokážeš sa odlepiť od svojej centrum dogmy ? Kto má dnes v Bratislave problém dostať sa do centra ?
A kde sú možnosti rozvoja v centre - t.j. potreby zvašovania kapacity a rýchlosti prepravných vzťahov do centra ?
A ak áno, je v momentálnom stave vhodné posilňovať a prehusťovať centrálnu mestskú zónu a tým vytvárať podmienky pre ďalšiu živelnú výstavbu na tých pár parcelách čo tam zostali ?
Alebo posilňovať dopravu širšieho centra a periférií a vytvárať tam podmienky pre rozvoj ?
Mne sa tiez pacia. Dizajn super, kapacita dostatocna, kvalita podla vsetkeho tiez a cena neviem, ale predpokladam, ze nie zla. Fakt by to DP mohol skusit aspon otestovat v BA. Ak sa zadari, preco nenakupit vo velkom ?
Prvý pohľad je, že čo by mala Bratislava z 8 - 10 miliónov ?
Jednoznačne v tejto chvíli tvrdím, že sa v tejto chvíli tieto prostriedky dajú využiť účelnejšie ako na stavbu podzemných tratí v úzkom centre.
a to je vo fyzikálnom vedení automobilovej a koľajovej dopravy nejaký rozdiel ? A nebola automobilová doprava vedená radiálne a následne bola 40 rokov dozadu naplánovaná a následne postupne stavaná do polkruhu ?
Sommelier
A veľmi dobre vieš, že tých tratí je v centre málo a intervaly sú chabé, takže ak sa pôjde podzem, pôjde sa takmer komplet - čím sa odstránia trate z centrálnej mestskej zóny - toto chceš ? Nemáš dosť príkladov, kedy má takýto krok fatálne následky - nehovoriac o električke ako v mestotvornom prvku ?
Nedokážeš sa odlepiť od svojej centrum dogmy ? Kto má dnes v Bratislave problém dostať sa do centra ?
A kde sú možnosti rozvoja v centre - t.j. potreby zvašovania kapacity a rýchlosti prepravných vzťahov do centra ?
A ak áno, je v momentálnom stave vhodné posilňovať a prehusťovať centrálnu mestskú zónu a tým vytvárať podmienky pre ďalšiu živelnú výstavbu na tých pár parcelách čo tam zostali ?
Alebo posilňovať dopravu širšieho centra a periférií a vytvárať tam podmienky pre rozvoj ?