Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
http://imhd.sk/transport/index.php?w=3825242e29ef252932252c2127ef1f&idt=u&idg=1837

Tie Citará som v Petržalke už videl (na Panónskej a na Budatínskej), aj som sa čudoval, čo tu robia. Konečne už viem. ?

Pardon za mierny OT.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: SZKV #66612:
Opakujem, tradičný systém doslúžil. A prečo by sme mali prečíslovávať linku kvôli jeho (umelému) zachovávaniu? Nová linka na Dlhé diely nie je čistý trolejbus a preto nevidím nijaký dôvod, prečo by mala byť prečíslovaná do trolejbusového radu.

Inak, Tvoja reakcia na moje rýpnutie o prečíslovaní električiek v Prahe presne ukazuje, aké sú dopady takéhoto prečíslovania pre prečíslovanie. Chváli ho zvyčajne ten, kto sa s ním nemusí v praxi potýkať (či už preto, že žije dostatočne ďaleko, alebo jazdí autom), kým tí, ktorých sa dotýka, sa napaprčia - ako sa stalo aj v Tvojom prípade.
Reply on: m@rtin #66667:
Opäť ste si vzali za cieľ Francúzskych vinárov (a mnoho nepotrebných krávovín). Chcem len upozorniť, že víno z ďaleka nie je tak zaťažujúcou komoditou a rastlinou.
V rámci poľnohospodárskej politiky by som sa zastavil pri dvoch veciach:
Jednak existujú plodiny, ktoré sú technologicky oveľa menej náročné na pestovanie a spracovanie, ktoré je možné v dohľadnej dobe presunúť do minimálne rozvinutých krajín (ktoré na to len čakajú - a do ktorých sypeme ďalšie peniaze - za nič). A to najmä väčšinu obilnín a cukrovej repy, v druhom rade ovocie.
Na druhej strane stojí víno, ktoré je Európskou úniou (aj keď nevhodne) chránené. Celosvetovo existuje neskutočná nadprodukcia - hovorí sa až o 10 % navyše - čo je enormné množstvo. Výsadbové práva v nových členských štátoch sa rovnajú nule.
Je potrebné pri víne rozlišovať, že určité druhy disponujú solídnou známkou pôvodu, postavením a cenou. Tieto vína budú existovať - dotácia - nedotácia. Nehádžte všetko do jedného vreca.
Poľnohospodárska politika EÚ sa bude musieť zmeniť - a to rapídne, inak budú následky (celosvetovo) nedozierne. Aj keď svojím pesimistickým pohľadom si myslím, že predvčerom bolo veľmi neskoro a prakticky už budeme len tlmiť.
V prípade, že by sa plochy nevyužili na pestovanie energetických surovín - izoglukóza a iné plodiny, je možné plochy zalesňovať tak ako to bolo v (dávnej stredovekej) minulosti - a takéto využitie by som finančne podporoval. Výhody lesa sú všetkým snáď známe, zoznam by čítal desiatky stránok.
Vinič hroznorodý ako (každá drevnatá) plodina schopná zadržiavať nebývalé množstvo vody (povodne,...) a rastie (aj) na pôdach, na ktorých prakticky nie je možné pestovať nič iné - štrk, bridlica, piesočnaté,...
Nebrojte proti vínu - toho dobrého je málo, začnite tým, čo je možné dosiahnuť v nezmenenej kvalite mimo EÚ - a to v prípade vína rozhodne neplatí.

Všetkým sorry za sommelierov offtopic. ☺

A vlasne aj flame.
Reply on: m@rtin #66658:

Máte pravdu - železnice by mohli dostať zadosťučinenie - lenže vzhľadom na totálnu neexistenciu (ani náznak) (vhodného) prepojenia železníc s metrom, či električkou je vskutku veľmi optimistické uvažovať nad S-Bahn v Prahe, ktorý by za slušný peniaz vedel byť prijateľne napojený na ostatnú koľajovú sieť (v pešej dostupnosti).
Okrem toho sa radní naplno dištancujú od dráh ako takých a ich využitia v MHD a oveľa širšieho využitia v PID. Je to smutné, ale je to tak.
Čiste zaujato a vecí neznalý, by sa mi páčilo okružné prepojenie (aspoň čiastočné) Letňany - Háje. Ale zástavbu a vzťahy neovládam, tak to berte s rezervou. ?
Reply on: Kuku #66656:
tento článok som dnes po ránu čítal a vážne ma dostal. Len by som tú kašu tak skoro nejedol - je ešte horúca. Hlavne v denníku METRO spomínali, že by mohli súčasne stavať aj metro na letisko. Pokiaľ sa ale niekto z EÚ na takýto projekt pozrie odborným okom, tak im na tento projekt peniaze nedá. V opačnom prípade sa sťahujem ? a Európe už prestávam veriť, že sa niečo obráti k lepšiemu.
Reply on: aquila #66693:
aháááááá. A nenapísal som, že 1/4 z TEN-T je úver od EIB - 100 miliard Eur ? A eurofondy - aj kohézny aj štrukturálny úvermi tvorené nie sú ? Taktiež.
A sprepitujem - aké sú schodky štátnych rozpočtov všetkých členských štátov ? Však to je jeden obrovský megadlh !
Reply on: Sommelier #66692:
ehm, odporucam si presne zistit co su to eurofondy. nehovorim, ze sa pritom beru aj uvery, ale fakt si pozri o com su eurofondy 🙂

ja nehovorim o pozickach z EIB & co, ale o eurofondoch.

pre ilustraciu, my sme odviedli 10 a dostali 9 spat. bez uveru 🙂
Reply on: aquila #66691:

Netuším, naozaj netuším, čo je nepochopiteľné na čarovnom slovíčku "úver".
Dostať peniaze od niekoho len tak s tým, že mu ich nikdy (ale NIKDY) nebudeš musieť vrátiť je rozdiel.
To, že to raz bradaté deti našich detí budú splácať Ťa neviem či nezaujíma alebo nechce zaujímať.
Prosím, pochop to - v záujme sommelierovho zdravia. Prosím, pochop, aký je rozdiel medzi úverom a darom.

Napríklad to, že odvedieš 10 a dostaneš 15 (z ktorých sú 4 pôžička) je rozdiel.
Ak ho nevidíš, nepočuješ a necítiš - čo to znamená, potom to naozaj nemá zmysel riešiť.
?

Jediné, čo Ti všetci chcú momentálne nanútiť je "úver". Sú toho plné banky, kešovky, prfity, superpôžičky.
EÚ úveruje (nielen) svojich nových členov. Nemám proti tomu nič, pretože sa to pri raste ekonomiky spôsobenom týmito investíciami vráti.
Ale staviam sa proti "dostali" sme. Áno dostali sme - z väčšej časti ÚVER ❗

Ešte raz vďaka za pochopenie a nazývanie vecí správnymi výrazmi.
Reply on: Sommelier #66689:
opakujem, pozri si co som pisal. neviem co tu splietas TEN-T/TINA na celom slovensku s tym co sa tyka BA.

nie som antibratislavcan, prave naopak, stve ma aky diletanti su magistrate poslednych zhruba 20 rokov.

ohladne eurofondov. fakt si zisti ako to chodi a kolko sme odviedli do EU a kolko sme dostali na fondy v projektoch.

Re #66687 S499.1023: tu je zvykom hovorit reich aj rakusanom 🙂 nemci su na to kusok alergickejsi ?
Reply on: Sommelier #66689:
len pre istotu dodám, že úver je potrebné splácať. Tak pozor na zadlžovanie, splátky a hlavne na to, akým spôsobom sa peniaze použijú. Nie je nám to jedno...
Reply on: aquila #66674:

a ja som Ti napísal, že Ty to hádžeš do Bratislavy, pritom s tým má Bratislava spoločné to, že je súčasťou celoslovenského (celoeurópskeho (medziplanetárneho)) projektu.
Kde máš hmatateľné čio viditeľné dôkazy o "odmietaní" peňazí ?
Ďalší antibratislavčan ?

Odmietanie nie je neschopnosť ich prijať, že ? Alebo ďalší ašpirant na slovník slovenského jazyka ?

Re #66686 aquila:
Mária ! Čo som napísal ako poslednú vetu ❓ ❓ ❓
Že traba dávať pozor na to, že 1/4 peňazí je preukázateľne úver (o zvyšku sa môžme dohadovať) ❓ ❗
Bláboly že sme dostali viac ako sme odviedli si niekde nechaj do fóra osvieteného socializmu ! Dostali sme (aj) úver. A to je krv rozdiel, že ?!?
Reply on: aquila #66686:
Čo sa dá robiť, zase treba len do písmenka súhlasiť.
Reply on: aquila #66685:
Reich sa hovorí Nemecku, nie Oesterreichu:-P.
Reply on: Sommelier #66673:
jo a este jednu vec som chcel. si zisti ako je na tom SR v cerpani eurofondov. a napriklad to ze sme tusim minuly rok odviedli do EU viacej ako sme dostali.

keby tento alebo buduci rok slovensko dostalo aj 100 miliard, tak je na nic, lebo nie su pripravene ziadne projekty.

pomaly ani nie je s cim zacat. jedine ak sa podari nejako prestat sudne spory na D1 sverepec - vrtizer, alebo R1 zarnovica - sasovske podhradie.

priklad toho ako to "nerobit" je napriklad usek v BA mierova - senecka, ktory sa mal stavat na 3+3 pruhy, ale samozrejme projekt nestihli, tak tam dali aspon komunisticky na 2+2.

alebo elektrifikacia useku zvolen - bratislava. namiesto planovaneho zdvojkolajenia sa urobila elektrifikacia, ale tak, ze uz nie je mozne trat zdvojkolajit ...

proste takychto pripadov je kopu.

na prislusnych ministerstvach su diletanti, na samospravach snad este vacsi.
Reply on: pepino23 #66677:
no len na slovenskej strane su to asi hm 2 km a na rakuskej je to 23 km 🙂


navyse, 1km v reichu vyjde lacnejsie ?
Reply on: S499.1023 #66682:
Dopĺňam, aby to dávalo zmysel: ...pri náraste TEPLOTY otvára...
Sommelier, SZKV a spol. : Mať tak vaše problémy a prezidentský plat ...
Reply on: eripmav #66680:
Solaris na plyn by nevybuchol, to je všeobecne rozšírený omyl. V Tepliciach kompletne zhorel plynový SOR, pričom sa zachovali akurát tak neporušené plynové fľaše. Tie fľaše totiž majú bezpečnostný ventil, ktorý sa pri náraste otvára a unikajúci plyn svojou expanziou fľaše intenzívne chladí.
Reply on: m@rtin #66679:
V Bratislavě taky shořela jedna 15Tr (6616) do tla.
Reply on: m@rtin #66679:
Solaris? na plyn ci na naftu? na plyn by mozno aj vybuchol ☠ ... a tie plamene z 15Tr to hori len interier voza? alebo co je take horlave v trolejbuse (elektromotor? izolacie kablov? nejake ine suciastky o ktorych neviem?)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.