Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eripmav #63995:
Je to samozrejme ÚPLNE normálne, že sa kupujú Solarisy a Citelisy bez klimatizácie. Jazdia tak po celej Európe. Už ma fakt nebaví neustále čítať radobyodborné posudky detí, že autobusy sú jednoznačne stavané na klimatizáciu, lebo majú malé vyklápacie okná. Vetranie interiéru týchto vozidiel je primárne zabezpečované bezprievanovým tlakovým systémom v stropných kanáloch, len treba vodičov naučiť to zapínať.
Reply on: Beus #64036:
Pravda, dnes som šiel 70kou Solarisom a vetralo sa riadne, doslova mnou prefukovalo..
Reply on: Beus #64036:
Vodica to mali naucit na skoleni. A ked ho to ucili a on to nerobi - dole z voza. Karos a Ikarusov je dost.
Re eripmav & solarisy & okna:
Najprv treba vodicov naucit pouzivat ovladanie dvoch stresnych vetrakov, kedze tie su riadene elektricky z palubovky vodica, nie cestujucimi, a NAJMA treba vodicov naucit, kde sa nachadza vypinac stropnych odsavacich ventilatorov, a ze ked je teplo, tak to maju zapnut a nechat zapnute 🙂
Az potom, ked sa vodici naucia v plnom rozsahu a spravne pouzivat vybavenie vozidla, mas opravnenie nadavat na vozidlo, dovtedy mozes nadavat jedine na vodica 🙂
Reply on: galiyosha #63954:
No to iste. Každý kto zavrhuje nočnú dopravu argumentuje tým, že sa tam vozia len opití mladí ľudia, ktorí v busoch robia bordel. Ale málokto sa zamyslí, že nočnú dopravu využívajú aj cestujúci z vlakov (naposledy sa mi to stalo pred mesiacom, keď Slovenská strela z Prahy meškala 30 minút, zamestnanci rôznych podnikov a pod.
A len tak na okraj, asi pred dvoma mesiacmi som sa viezol nočákom, posilovou 507, bolo nás asi tam asi 50, všetci boli slušní, vodič poradil jednému dedkovi ako sa dostane z tohto spoja na Nám. hraničiarov a ten sa mu pri vystupovaní ešte aj pekne poďakoval. No človek by ani neveril, že sa vezie bratislavským nočákom.

Re #63974 2006: Striedača a časť vodičov by bolo možné vystriedať na linke, ktorá má krátku trasu (503, 504, 516). Striedač tiež nemusí robiť služobáky pred a po nočnej zmene.

Re #64002 luky133: A čo si nevidel pred nedávnom mapku v Novom čase? Duobusová L32 bude jazdiť z Dlhých dielov priamo na Molecou a autobusová L33 bude robiť kolečko Molecova - Janotova - Molecova. ?

Re #64024 hoppusmark: Však bežný cestujúci by si rýchlo zvykli, že ktoré odchody robí 15m bus a snažili by sa mu vyhnúť. Obzvlášť na linkách 93/94/95 keď tlačiť sa do plného busu je úplná blbosť keďže za pár (doslova pár) minút ide ďalší.

Mimochodom, vie mi niekto vysvetliť, prečo večerná L92, ktorá potom prechádza na nočák ide na stanicu z Petržalky naprázdno, keď súbežne (+/- 5 minút) s ňou ide na stanicu posledný spoj L93? To sa nedalo spojiť?
Reply on: Peon #64019:
Kedže ako uvádzajú, do Avionu to trvá 15 min., do Senca to odhadujem tak cca na pol hodiny, ale samozrejme ako vždy všetko závisí od dopravnej situácie.
Reply on: Darro #64028:
"a nieco mi hovori ze dalsie 15m Solarisy uz nebudu..."

Neviem, na základe čoho tak súdiš, ale kiežby si mal pravdu. ?
ozaj mam otazku vyrabaju funglovky karosy B961 aj v prevedeni na plyn?
darro: bez ohladu na to ci sa kupili solarisy radsej mohli kupit ovela vacsie mnozstvo karos b961
Všimol som si, že je dosť problém, keď na zastávke zastaví nejaký iný autobus za cyklobusom, keď chce závozník vykladať alebo nakladať bicykel (hlavne ak pred cyklobusom je ešte nejaký iný autobus a nie je miesto). Hm, ale to sa asi nedá nejak riešiť (jedine, že by cyklobus všetkých pustil pred seba, čo si v praxi neviem celkom predstaviť). ?
Reply on: Darro #64028:
Na 70 a 88 je to pohoda, na 96 je to ešte väčšia pohoda, a tie ostatné som neskúšal...
Hoppusmark: Zdielam ten isty nazor... ja sa len smejem na tych smiesnych ludoch ktory si veria ze 22 NP novych autobusov im zmeni cestu do prace a zabezpecia vsetko tak ako 18m autobusy... je to smiesne ale ludia pochopia az za par mesiacov ze 15m Solaris sa kapacitou na stary Ikarus vobec nechyta... ? ?

Treba kupovat 18m postupne... staci ked kvapká nemusi hned prsat... a nieco mi hovori ze dalsie 15m Solarisy uz nebudu... a Ikarusy 435 uz pomali a iste budu po zivotnosti... ?
Reply on: Papyr #64011:
Nečítaš prešovské fórum. Len pred pár dňami som pete-ovi vytkol, že zabudol v tejto súvislosti na nitrianske Citaro 220BY, ktoré má tiež elektrickú plošinu.

I keď používa sa málokedy. Keď je dobre spravená nástupná plocha, autobus dobre pristaví a vozíčkar má sprievodcu, ľahko si poradí aj bez vysunutia plošiny.
Reply on: hoppusmark #64025:
Btw. z môjho pohľadu ak je celá linka bezbariérová, je možné na to nadviazať, a na trase tej linky prerobiť zastávky a okolie na bezbariérové.

Pri nákupe ďalších nových NP autobusov by sa postupovalo podobne aj pri ďalších linkách. Najprv nasadenie NP vozov na všetky poradia linky, potom úprava zastávok a okolia.

Takto to môže mať oveľa väčší efekt ako roztrúsené NP vozy, s neupravenými nástupišťami po trasách liniek..
Reply on: hoppusmark #64024:
Nehovorím o tom, že už dávno mali mať aj električkové linky NP vozy, až potom by sa dalo hovoriť o garantovaných poradiach. Z celkového počtu električiek, trolejbusov a autobusov v BA, ak zagarantuješ NP spoj raz za hodinu na pár autobusových linkách, je to skôr výsmech ako koncepcia.
Reply on: 81-71 #64022:
V BA tie garantované spoje práveže moc nefungujú. A garantovaná linka je iba autobusová, o trolejbusovej linke s garantovaným NP poradím som ešte nepočul. Ak myslíš 6401, tak ten garantovaný nie je.

Tie NP vozy (15m) by boli viac narvané, pretože nielen že majú menšiu kapacitu, ale ešte by sa ti tam narvali vozíčkári.

"Ved by sa mohli dat na take linky, kde nieje nutnost klbovych vozov" -práve na takých linkách teraz Solarisy sú! Viac kĺbových liniek, kde by bola taká kapacitná rezerva, už nie je. Na sólo linky o 15m voze by som už moc nepremýšľal, ak chceš riešiť NP spoje koncepčne, tak ich treba zagarantovať na NOSNÝCH linkách. Ale na to treba 18m NP vozy, ako píše KLF.

Preto si myslím, že Solarisy, ktoré tu už jazdia, sú nasadené na najlpešie možné linky, a skôr je treba baviť sa o nákupe nových 18m NP vozov, ako "šachovať" s tými pár Solarismi, ktoré tu máme.
Reply on: hoppusmark #64021:
Keby kupili klbove verzie tychto busov, mohlo to jazdit vsade...
Reply on: hoppusmark #64021:
A preco by mali byt natrepane tie nizkopodlazaky ktore by chodili na vybranych linkach ako garantovane spoje? Ved by sa mohli dat na take linky, kde nieje nutnost klbovych vozov. Zasa pochybujem, ze by sa naslo az tak vela imobilnych spoluobcanov raz za hodinu ze by to vadilo, a aj keby tak povedzme by mohli byt zabezpecene pol hodinove garantovane spoje a to uz si myslim, ze by slo. BTW, v KE maju kolko NP elektriciek? Ako casto jazdia? Su precpane vozickarmi?Ja som s tym isiel a nezdalo sa mit, podobne to chodi aj v Ostrave, apropo, ved v BA takto uz funguje myslim jedna trolejbusova a jedna autobusova linka. ?
Reply on: 81-71 #64020:
Nie, to je totálna blbosť. Aspoň pri takom počte NP autobusov ako máme teraz sa to absolútne neoplatí. Nepokryl by si väčšinu liniek, a tam kde by Solarisy jazdili, by si mal ten NP spoj totálne natrepaný..
Mimochodom na niektorých linkách by 15m voz jazdiť nemohol ani ak by bol iba jeden(napr. 93, 39 atd)

Myslím, že to čo urobili teraz, že Solarisy jazdia iba na týchto troch linkách (s výnimkami), je najlepšia vec akú urobiť mohli.
Nebolo by lespie, ak by boli Solarisi nasadene na viacero liniek s tym, ze by na danych linkach bol povedzme raz za hodinu garantovany nizkopodlazny bus?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.