Reply on: eripmav #63995:
Je to samozrejme ÚPLNE normálne, že sa kupujú Solarisy a Citelisy bez klimatizácie. Jazdia tak po celej Európe. Už ma fakt nebaví neustále čítať radobyodborné posudky detí, že autobusy sú jednoznačne stavané na klimatizáciu, lebo majú malé vyklápacie okná. Vetranie interiéru týchto vozidiel je primárne zabezpečované bezprievanovým tlakovým systémom v stropných kanáloch, len treba vodičov naučiť to zapínať.
hoppusmark
Tie NP vozy (15m) by boli viac narvané, pretože nielen že majú menšiu kapacitu, ale ešte by sa ti tam narvali vozíčkári.
"Ved by sa mohli dat na take linky, kde nieje nutnost klbovych vozov" -práve na takých linkách teraz Solarisy sú! Viac kĺbových liniek, kde by bola taká kapacitná rezerva, už nie je. Na sólo linky o 15m voze by som už moc nepremýšľal, ak chceš riešiť NP spoje koncepčne, tak ich treba zagarantovať na NOSNÝCH linkách. Ale na to treba 18m NP vozy, ako píše KLF.
Preto si myslím, že Solarisy, ktoré tu už jazdia, sú nasadené na najlpešie možné linky, a skôr je treba baviť sa o nákupe nových 18m NP vozov, ako "šachovať" s tými pár Solarismi, ktoré tu máme.