Hlaven - každý obyvateľ možno nie, ale každýá produktívna rodina hej. Pretože ho musí zo životných dôvodov mať. A nie je to nová Fóbia, ani nová Dacia Logan, ba ani nová LADA 2110. Je to plesnivá Š 120 (prípadne s úpravou na LPG), ktorů nám tuto ľa sommelier chce dovliecť do Bratislavy.
Pretože ja na rozdiel od Teba viem, že v súčasnosti nie je voľba "autobus na ASMN alebo autobus+električka" ale "autobus na ASMN alebo auto až na pracovisko". Vybuduj najprv kapacitný nosný systém a budem s Tebou súhlasiť. Ale prekladať ľudí zo SADbusov na Cintoríne Ružinov do trolejbusov je zvrátenosť najhrušieho zrna a jednoznačná podpora IAD!!!
Carsharing na slovenskom vidieku funguje veľmi dobre!
problemom moze byt zeby sa mu branim cestujucich predlzila sluzba napriklad o 5 minut, cim by prekrocil zakonom dane predpisy a musel by mat kdesi este neaku bezpecnostnu prestavku a podobne srandy...
aky je podla teba pre cestujuceho rozdiel medzi autobusom a trolejbusom ? odhliadnuc od toho ze porucha napajania moze odrovnat celu radialu trolejbusov (a autobusy premavaju dalej) tak asi ziaden...
Napísal som, že na auto má SKORO každý a to aj prakticky! Napíš mi, koľko rodín v produktívnom veku nemá na vidieku nejakú plesnivú Š120? Kam by sa asi tak bez nej pri súčasnej ponuke VHD dostali? Ty si asi v živote na dedine nebol!
ano, na auto nema kazdy obyvatel Slovenska, zabudas ale na jednu dost podstatnu vec... zivotna uroven obyvatelstva BA a okolia je diametralne odlisna od zivotnej urovne obyvatelov Oravy, Kysuc, a inych krasnych koncin Slovenska; a v tychto koncinach (BA a okolie) si vacsina obyvatelstva neakeho toho pojazdneho ojazdeneho tatosa dovolit moze, spoliehat na to ze tak nespravi po tvojich zmenach nie je velmi rozumne...
Nechápem, ako človek tvojich znalostí a skúseností môže byť spokojný s tým, že ľudia sú v autobusoch.
Ja som nehovoril o červených autobusoch - ale o koľajovej (prípadne trolejbusovej) doprave do ktorej je potrebné pacientov z modrých dostať.
Nie som rád a nebudem rád, pokiaľ sa nebude počet pribúdajúcich aút z roka na rok znižovať - čo sa tvojou "buď rád" teóriou dosiahnuť nedá
Diki za odpoved, nevedel som ze zalozak na hlavnej ma sluzbu do 23:40, myslel som ze konci skor. Uz viem teda na co mam cakat za normalnych okolnosti ? Inac nenarazal som na dispecerov, ti svoju ulohu zvladli mozno aj na vybornu, (aj ked som to videl len podla fotiek) skor som sklamany nad vodicmi...
Re #62758 BMko: Hmm, to ma zaujima, preco nemoze? Ved cestu ma tak ci tak rovnaku?
Dokonca by tak usetril cestu zalozaku.
Na auto nemá každý a už vôbec nie prakticky ! Sám veľmi dobre vieš, koľko musíš zarábať a koľko detí nesmieš mať, aby si ho uživil.
Na Slovensku zatiaľ nie je taká situácia, že by si niekoho mohol do HD lákať a ty to dobre vieš. Cestovanie HD je založené na iných pohnútkach a málokedy sa priamo konfrontuje s automobilom.
SAD - neSAD - presne to je ono - SAD sa nikdy nerozhodne pre postavenie niečoho alternatívneho - koľajového či vznášadlového - niečoho, čo by priamo mohlo zlepšovať situáciu dopravy. To je čisté poukázanie na to, že sa peniaze lejú do firiem, ktoré ich nevracajú naspäť v podobe perspektívneho zvyšovania efektívnosti služieb a rozvoja.
Prevraciaš to naopak. TY si tvrdil, že nútením substrátu k prestupu na ZP nedôjde k odlivu cestujúcich z VHD do áut. Ja tvrdím, že dôjde. Absolútne nejde o peniaze, na auto má dnes prakticky každý. Ide o to, akým spôsobom ľudí NALÁKAŠ do VHD, nie ako im znepríjemniť "pohodlné vyvážanie osadenstva na ASMN" (citujem Sommeliera).
Niektorým častiam Tvojho príspevku ale proste nerozumiem. Napríklad "práve preto - SAD - neSAD - s nimi to nikdy nebude rýchlejšie, kdežto s perspektívou kolajovej dopravy áno". To bolo o čom?
nechajme to tak... Ako si správne poznamenal - na peniaze si nikto siahnut nenecha - jedina moznost je v obmedzeni vykonov.
Rozpoctove pravidla su zle.
To, že teraz DPB tych cestujucich z modrych autobusov len "doklepne" na miesto urcenia je tristné. Skrátka a dobre vozí odpad po SAD.
dosiahni toho aby sa zmenilo prerozdelovanie dotacii a v tej chvili (mozno) bude mat zmysel bavit sa o tom co tu ty chces... ale... na peniaze si nikto len tak siahnut nenecha a tak s vysokou pravdepodobnostou dosiahnes len to ze z rovnakeho mestskeho rozpoctu budes odcerpavat viacej zdrojov na dopravu mimomestskych (a situacia sa pre vsetkych len zhorsi)
a aj maly narast aut v meste uz moze byt velmi neprijemny, aj teraz byvaju celkom slusne sory miestami... a ta cast klientov nebude az tak mala, taky optimista by som nebol...
beriem.
Aj títo skupinkári však prestupujú - a je ich väčšina (pokial nerobia v centrale VÚB, či Poluse a pod.). Individuálne pešie túry z ASMN na Gotwalďák po spoločnej tarife takmer zaniknú.
Podstatné je, že každé (zo 4) Bratislavských P+R bude dobre napojené na sieť - podobne ako ASMN.
Záverom dodám, že prestupom na periférii skomplikujete a zhoršíte cestovanie malej časti klientov, z ktorých malá časť prejde do áut.
A na druhý záver dodám, že za tie peniaze pre DPB to rozhodne stojí.
Neodškriepiteľný fakt: Drastické riešenie možno spôsobí malý nárast IGK, ale z perspektívneho hľadiska pri neriešení dopravy bude nárast oveľa enormnejší.
Ja Vám položím inú otázku. Ako (ale seriózne) chcete financovat výstavbu systémov, ktoré majú spĺňať všetky pozitívne atribúty HD ?
Podotázka - To si myslíte, že sa to bude dať bez siahnutia na dotácie a tržby SAD ?
zabudas na nemalu skupinu ludi ktori auto maju, aj na jeho prevadzku, ale z roznych dovodov (napriklad horsie hladanie parkovacich miest v centre, moznost hodit si slofika pocas cesty a pod.) zatial cestuju verejnou dopravou
no a ako iste vies, prestupy pre cestujucu verejnost velmi popularne nie su; takze tuto skupinu jednoznacne dostanes do aut (a ked si zvyknu, tak sa budes moct aj posrat a nazad ich nedostanes )
Zhodneme sa v tom, že system dotacii treba zmeniť - je logické, že v prípade, kedy by DP prebral veľkú časť výkonov SADiek, vznikla by dotačná diera - ktorú by musel magistrát s VÚCkou vyriešiť. Čo v prípade BIDu reálne hrozí, pretože už nikto nebude presne vedieť koho a kam vozí.
Offtopic - to je podla mna jeden dovod, preco sa s BIDom nehybe - nevie sa ako sa to bude platit a kto na tom bude viac hrabat.
Takže z druhej strany - ide o peniaze.
SADky budú dokola kupovať a šrotovať autobusy. - vývoj nikde.
MHD tú možnosť má - tým, že sa bude starať aj o výkony SAD v rámci BA, získa prostriedky na nové vozidlá počnúc po budovanie nových systémov končiac.
Nesúhlasím s Tebou. Prestupu do áut nezabrániš. Kto na to má, ten sa ním voziť bude. A práve preto - SAD - neSAD - s nimi to nikdy nebude rýchlejšie, kdežto s perspektívou kolajovej dopravy áno.
To je naozaj lepšie stáť so založenými rukami a hovoriť si, ako je dobre, že osadná pospolitosť ešte nemá na auto a benzín - čo sa ale z roka na rok mení a narastá.
Nezabrániš ani drahým palivám a ich nedostatku. V tej chvíli bude podstatné v akom stave sa bude nachádzať elektrická trakcia. A možno to už bude úplne jedno.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sommelier
Na auto nemá každý a už vôbec nie prakticky ! Sám veľmi dobre vieš, koľko musíš zarábať a koľko detí nesmieš mať, aby si ho uživil.
Na Slovensku zatiaľ nie je taká situácia, že by si niekoho mohol do HD lákať a ty to dobre vieš. Cestovanie HD je založené na iných pohnútkach a málokedy sa priamo konfrontuje s automobilom.
SAD - neSAD - presne to je ono - SAD sa nikdy nerozhodne pre postavenie niečoho alternatívneho - koľajového či vznášadlového - niečoho, čo by priamo mohlo zlepšovať situáciu dopravy. To je čisté poukázanie na to, že sa peniaze lejú do firiem, ktoré ich nevracajú naspäť v podobe perspektívneho zvyšovania efektívnosti služieb a rozvoja.