Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Irisak #62806:
ja som bol ten co zamietol 😃, z urcitych dovodov. Ludia, ktory sa mam obavali, nemali ani ponatia o tom, ze tam idem .
Reply on: Sommelier #62789:
A fakt, že v inom meste by také isté autobusy neboli pol roka odstavené a napoly rozobraté, ale normálne by jazdili, pominieme?
Reply on: eripmav #62781:
A na to si, prosím, ako prišiel, že by automaticky bola jednotná tarifa? Ona má taká SAD ZV, NR, TT či TN jednotnú tarifu na mestskej a prímestskej doprave?
Reply on: Sommelier #62778:
Spoločná (integrovaná) tarifa samozrejme ÁNO ale inak vidím, že si z tej minulej diskusie naozaj veľa nepochopil.
Reply on: eripmav #62800:
Pouzivat tie cudzie termity je velke rizoto, ale ty si v tom, ako vidim, suteren ? No tentokrat sa mylis.
Puberta totiz znamena fazu fyzickeho, telesneho dospievania jedinca, naproti tomu adolescencia znamena fazu psychickeho, dusevneho dospievania, alebo ak chces, dozrievania. Navyse, tieto dve zivotne obdobia spravidla neprebiehaju sucasne. Takze to ani zdaleka nie je to iste 😉 To len tak na okraj ?
TOPIC ON 🙂
"Hoci megakoncert sprevádzali značné organizačné problémy s dopravou, keď boli napríklad osobné autá miesto nasmerovania na veľké parkoviská na okraji mesta za tichej podpory polície zaparkované na chodníkoch, trávnatých plochách a pod., dopravný podnik na rozdiel od organizátorov nezlyhal." - však keby zaparkovali na okraji, na koncert a z koncertu k autu by sa nedostali a tam by potom DPB zlyhal... ?
Inak prehnaná chváľa, čo z toho, keď normálna prevádzka MHD v BA neexistuje.
Reply on: eripmav #62795:
Čo to je za blbosť? Ako Mesto Bardejov zabezpečuje svojim obyvateľom dopravu mimo svojho mesta? Maximálne tak ako Bratislava. Nijak.

Re #62797 eripmav: Keď sa to jedného dňa stane, nové "mesto" bude mať 130 000 obyvateľov, čím bude tretím najväčším na Slovensku. Zrejme bude mať vlastný DP. Tvoje úvahy sú teda celkom mimo.

U SAD zabúdaš jednu vec a síce, že akonáhle spoj nie je obsadený, zabezpečuje len základnú obsluhu, čo častokrát znamená spoj trikrát za deň.

Re #62803 AAA: Samozrejme. A kto iný? Presne tak ako nitriansku MHD SAD-ke uhrádza Mesto Nitra, bardejovskú Mesto Bardejov, michalovskú Mesto Michalovce.
Reply on: BMko #62744:
no podľa mojich info, si bol nežiaduci v DPMK...tak preto tam nerobiš, a nie z dôvodu že ty nechceš ?
Prečo je v katalógu uvedené, že všetky Solarisy pôjdu na Trnávku? Nespomínalo sa, že 11 na Trnávku a 11 do Jurajovho Dvora?
Reply on: eripmav #62802:
uplne zjednodusene povedane - dotacie sa riadia tak blbym slovom - vykonom - cestujucim. Takze by sa dotacie do DPB zvysili.
Cestujuci nikdy, ale nikdy neznamena stratu !!!
System je nastaveny pozitivne pre sukromny sektor. Zmena sa nepresadi, presadi sa len obmedzenie ich vykonov.
Na konci dna je dotacia od VÚC neschopná - čo je vidiet a citit.
Tak ako výkony v meste riadi DPB a magistrat, tak by mal fungovat BID (zdruzenie dopravcov) a VÚC s tym, ze by do centra (casom) ani pol nosom karosy nevosli.
Eripmav, v malých mestách ako Stupava MHD neexistuje, no môžeš využiť spoj SAD v rámci dvoch zastávok v danej obci. Niekde je to myslím tak, že prímeský spoj v meste ide v obovde MHD ako MHD, teda častejšie zastavujú a pod.. A niekde je MHD.
Re #62774 eripmav: A cez víkend tiež úžasný interval, teda vlastne nie interval, keďže SAD také slovo nepozná.
Re #62784 Vladimír: Teda v TT dotuje meskú dopravu, ktorú tu robí SAD, mesto?
Re #62788 eripmav: A kto ti bráni cestovať z Patrónky na Hroboňovu SAD?
Reply on: Sommelier #62801:
jasne ze ma iny charakter, my rozpravame kazdy o inom... Mne je jasne ze v meste a medzi mestami je iny charakter dopravy, ale cestujucemu je to vpodstate jedno - jeho zaujima cena, rychlost, interval. A aj mestska aj medzimestska doprava by sa mala dotovat rovnakymi pravidlami a rovnakym sposobom, o to mi ide, ze z hladiska dotacii by nemal byt rozdiel v mestskej a medzimestskej, mne je jasne, ze z hladiska napriklad opotrebenia vozov a spotreby tam rozdiel je. Aj problem ukoncovania liniek z vacsej vzdialenosti na predmestiach by prave riesilo, ak by dotacie boli jednotne a jednou osobou - mestom alebo VUC, lebo teraz by prevzatie cestujucich DPB znamenalo straty...
Reply on: eripmav #62800:
sorry, nemyslel som to az tak vazne, tiez som sem kedysi nabehol a nechapal odkial dopravny vietor fuka.
VÚC je v mnohych ohladoch zlodejska banda. Tento system nefunguje a ani fungovat nebude. VÚC totiž má sprostredkovávat vsetko, co sa nedá urobit státom a obcou.
Mal by plnit ulohu koordinatora takychto cinnosti.
Dotacie a vstup sukromneho sektora budu casom v poriadku.
Najdolezitejsie je zatrhnut chodenie na Nivy a odstavovat ich na ZP, Komisarkach, v okoli Patronky, Cintorine Ruzinov a podobnych lokalitach, cim sa enormne zvysia vykony dpb - zvysia sa peniaze do neho vlozene.
Nekombinuj na nespravnych miestach - mestska doprava ma iny charakter a povahu ako medzimestska - ci sa ti to paci alebo nie.
Reply on: Sommelier #62799:
adolescentnost a pubertalnost je to iste, len jedno po slovensky a druhe nie. Ja se teda pousmejem nad terminom adolescentna pubertalnost, alebo pubertalna pubertalnost, alebo adolescentna adolescentnost ?
Mne je jedno kto bude dopravu prevadzkovat, ale dolezite je kto ju bude DOTOVAT, to naozaj nikto nevidi rozdiel, ci to ide z penazi Bratislavy, alebo VUC??? - staci len jednoducha pravna zmena formy petrzalky ako mestska cast ci samostatne mesto...
Reply on: eripmav #62797:
beriam tvoju adolescentnú pubertálnost a nechávam to s úsmevom.
Ako si napísal, každé mesto je povinné zabezpečit dopravu pre svojich obyvatelov do okolitych miest.
Snivaj dalej, ale preco si myslis, ze by v petrzalke musela zacat premavat SAD a nie trebars Citytransport s.r.o. ? Alebo 10 spolocnosti ?
Reply on: eripmav #62794:
Daj si otazku aky ma vplyv na spotrebu zastavovanie na kazdej zastavke , cca 500m a co je to zastavenie po cca 3km .
Dalej sposob tarifneho odbavenia , 1. casove , 2 kilometricke.
Cas odbavenia zastavky pri casovom a kilometrickom.
Predstavme si situaciu, ze Petrzalka sa v isty den, po odsuhlaseni referendom a vsetkych potrebnych ukonoch stane samostatne MESTO. Takze dopravu tam prestane zabezpecovat DPB. Ale tato povinnost, kedze vacsinou pojde o "medzimestsku" dopravu prejde na Bratislavsky VUC, ktory prevadzkuje a dotuje SAD Bratislava. Teda do Petrzalky zacne premavat SAD - ludia budu moct sediet a cestovat samozrejme lacnejsie - cesta z Petrzalky, aj z uplneho konca je do centra tak do 5km - to je pri sucasnej tarife SAD 10 korun!!! Oproti sucasnej 14-18Sk este usetria, budu moct sediet a nebudu sa bat ze ikarus280 sa rozpadne...
Reply on: eripmav #62794:

Ja sa bavím o dlhších trasách, lebo ako môžeš pochopiť, trasu patrónka - RM nie je veľmi využívaná, všakže.
Cesstovné vyjde v prímestskej SAD od 20 do 50 Sk.
Ja sa nebavím o cene cestovného, ale o nákladoch (to si ale ešte asi nepreberal).
Opotrebenie je dané napríklad spôsobom jazdy brzda - plyn, ktorý je pri DPB výraznejší.
Reply on: pete #62792:
Chcel som povedat, ze bardejov musi svojim obyvatelom zabezpecit aj dorpavu mimo svojho mesta. Rovnako aj Presov, lenze v mensej miere, takze tvoje oddelenie dopravy len v ramci mesta od ostatnej dopravy sposobuje nezmyselnost tvojich zaverov.
Reply on: Sommelier #62791:
Kto je lepsie platiaci??? Cena cestovneho SAD na trase PATRONKA - RACIANSKE MYTO je 10korun!!! V DPB zaplati za to clovek 14 korun, ak to stihne za 10 minut (63 akurat). Cena cestovneho v SAD na kilometer je NIZSIA ako v DPB. Nerozumiem tomu, ze kto ma nizsiu trzbu a kto vyssie opotrebenie...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.