Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sommelier #62822:
zabudas na nemalu skupinu ludi ktori auto maju, aj na jeho prevadzku, ale z roznych dovodov (napriklad horsie hladanie parkovacich miest v centre, moznost hodit si slofika pocas cesty a pod.) zatial cestuju verejnou dopravou
no a ako iste vies, prestupy pre cestujucu verejnost velmi popularne nie su; takze tuto skupinu jednoznacne dostanes do aut (a ked si zvyknu, tak sa budes moct aj posrat a nazad ich nedostanes 🙂 )
Reply on: S499.1023 #62821:

Zhodneme sa v tom, že system dotacii treba zmeniť - je logické, že v prípade, kedy by DP prebral veľkú časť výkonov SADiek, vznikla by dotačná diera - ktorú by musel magistrát s VÚCkou vyriešiť. Čo v prípade BIDu reálne hrozí, pretože už nikto nebude presne vedieť koho a kam vozí.

Offtopic - to je podla mna jeden dovod, preco sa s BIDom nehybe - nevie sa ako sa to bude platit a kto na tom bude viac hrabat.

Takže z druhej strany - ide o peniaze.
SADky budú dokola kupovať a šrotovať autobusy. - vývoj nikde.
MHD tú možnosť má - tým, že sa bude starať aj o výkony SAD v rámci BA, získa prostriedky na nové vozidlá počnúc po budovanie nových systémov končiac.

Nesúhlasím s Tebou. Prestupu do áut nezabrániš. Kto na to má, ten sa ním voziť bude. A práve preto - SAD - neSAD - s nimi to nikdy nebude rýchlejšie, kdežto s perspektívou kolajovej dopravy áno.
To je naozaj lepšie stáť so založenými rukami a hovoriť si, ako je dobre, že osadná pospolitosť ešte nemá na auto a benzín - čo sa ale z roka na rok mení a narastá.
Nezabrániš ani drahým palivám a ich nedostatku. V tej chvíli bude podstatné v akom stave sa bude nachádzať elektrická trakcia. A možno to už bude úplne jedno.
Reply on: Sommelier #62816:
Do smrti nepochopíš, že tie Tvoje "jalové" kilometre SAD-istom NEdotuje mesto Bratislava, zatiaľ čo v pripade núteného prestupu do MHD by ich už dotovala? O tých prestupoch do áut, ktoré Ty popieraš, ale ja na nich trvám, ani nehovoriac?
Reply on: Sommelier #62804:
Keby to tak bolo, bolo by to dobre. Lenže tak to nie je. Dotácie sa riadia tým, koľko mesto/kraj dá.
Reply on: AAA #62803:
K otázke na Vladimíra - SAMOZREJME.
Reply on: eripmav #62797:
Prosím Ťa, si úplne mimo a splietaš dve veci dohromady. VÔBEC, ale vôbec nejde o SAD a DPB, ale o to, kto ktorú dopravu bude financovať. Takže v Tvojom modelovom príklade bude dopravu V meste Petržalka objednávať a platiť Magistrát mesta Petržalky, zatiaľ čo dopravu z Petržalky do Bratislavy Bratislavský kraj. A buď si viac než istý, že ak bude väčšinová relácia Petržalka-Bratislava, tak tam jednotlivé cestovné 10,- SKK nebude, o električenkách ani nehovoriac. KTO bude tie výkony fyzicky vykonávať, s tým vôbec nesúvisí. Kľudne môže mestskú dopravu v Petržalke zaisťovať SAD BBDS a medzimestskú do Bratislavy trebárs Dopravný podnik mesta Košíc.
Reply on: eripmav #62795:
Ty si naozaj mimoriadne nechápavý. Ani Bardejov ani Prešov ako mestá svojim obyvateľom dopravu mimo mesta nezabezpečujú.
Reply on: S499.1023 #62810:
nechceš mi snáď tvrdiť, že si za pohodlné vyvážanie osadenstva na ASMN v horizonte desiatich rokov a ďalej na večné časy ?
Väčšina zákazníkov SAD prestupuje na MHD - a väčšina už pred Nivami, po prestupnej tarife sa ich počet ešte zvýši.
Tak prečo by sa mali dotovať čiste jalové kilometre SADiek a prečo by mali voziť cestujúcich, ktorí územne už patria DPB ?
Reply on: S499.1023 #62812:
nepominieme, ale skutočnosť bola spôsobená nedostatkom náhradných dielcov. To, že ich potom dali dohromady - ťažké prípady ako 4400, 4802, 4840,... považujem za pozitívum.
A keď o iných mestách - pravdepodobne máš pravdu, ale nájde sa aj celá plejáda miest, v ktorých by ich bez dlhšej debaty zošrotovali.
Reply on: eripmav #62794:
DPB NEMÁ kilometrickú tarifu, Patrónka-Račianske mýto NIE JE typickou reláciou SAD. Kde ma SAD-ista bude za 22,- SKK voziť hodinu?
Reply on: Irisak #62806:
ja som bol ten co zamietol 😃, z urcitych dovodov. Ludia, ktory sa mam obavali, nemali ani ponatia o tom, ze tam idem .
Reply on: Sommelier #62789:
A fakt, že v inom meste by také isté autobusy neboli pol roka odstavené a napoly rozobraté, ale normálne by jazdili, pominieme?
Reply on: eripmav #62781:
A na to si, prosím, ako prišiel, že by automaticky bola jednotná tarifa? Ona má taká SAD ZV, NR, TT či TN jednotnú tarifu na mestskej a prímestskej doprave?
Reply on: Sommelier #62778:
Spoločná (integrovaná) tarifa samozrejme ÁNO ale inak vidím, že si z tej minulej diskusie naozaj veľa nepochopil.
Reply on: eripmav #62800:
Pouzivat tie cudzie termity je velke rizoto, ale ty si v tom, ako vidim, suteren ? No tentokrat sa mylis.
Puberta totiz znamena fazu fyzickeho, telesneho dospievania jedinca, naproti tomu adolescencia znamena fazu psychickeho, dusevneho dospievania, alebo ak chces, dozrievania. Navyse, tieto dve zivotne obdobia spravidla neprebiehaju sucasne. Takze to ani zdaleka nie je to iste 😉 To len tak na okraj ?
TOPIC ON 🙂
"Hoci megakoncert sprevádzali značné organizačné problémy s dopravou, keď boli napríklad osobné autá miesto nasmerovania na veľké parkoviská na okraji mesta za tichej podpory polície zaparkované na chodníkoch, trávnatých plochách a pod., dopravný podnik na rozdiel od organizátorov nezlyhal." - však keby zaparkovali na okraji, na koncert a z koncertu k autu by sa nedostali a tam by potom DPB zlyhal... ?
Inak prehnaná chváľa, čo z toho, keď normálna prevádzka MHD v BA neexistuje.
Reply on: eripmav #62795:
Čo to je za blbosť? Ako Mesto Bardejov zabezpečuje svojim obyvateľom dopravu mimo svojho mesta? Maximálne tak ako Bratislava. Nijak.

Re #62797 eripmav: Keď sa to jedného dňa stane, nové "mesto" bude mať 130 000 obyvateľov, čím bude tretím najväčším na Slovensku. Zrejme bude mať vlastný DP. Tvoje úvahy sú teda celkom mimo.

U SAD zabúdaš jednu vec a síce, že akonáhle spoj nie je obsadený, zabezpečuje len základnú obsluhu, čo častokrát znamená spoj trikrát za deň.

Re #62803 AAA: Samozrejme. A kto iný? Presne tak ako nitriansku MHD SAD-ke uhrádza Mesto Nitra, bardejovskú Mesto Bardejov, michalovskú Mesto Michalovce.
Reply on: BMko #62744:
no podľa mojich info, si bol nežiaduci v DPMK...tak preto tam nerobiš, a nie z dôvodu že ty nechceš ?
Prečo je v katalógu uvedené, že všetky Solarisy pôjdu na Trnávku? Nespomínalo sa, že 11 na Trnávku a 11 do Jurajovho Dvora?
Reply on: eripmav #62802:
uplne zjednodusene povedane - dotacie sa riadia tak blbym slovom - vykonom - cestujucim. Takze by sa dotacie do DPB zvysili.
Cestujuci nikdy, ale nikdy neznamena stratu !!!
System je nastaveny pozitivne pre sukromny sektor. Zmena sa nepresadi, presadi sa len obmedzenie ich vykonov.
Na konci dna je dotacia od VÚC neschopná - čo je vidiet a citit.
Tak ako výkony v meste riadi DPB a magistrat, tak by mal fungovat BID (zdruzenie dopravcov) a VÚC s tym, ze by do centra (casom) ani pol nosom karosy nevosli.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.