Reply on: eripmav #62191:
A potom si sa zobudil. 3 a pol miliardy su celkove naklady. Tym to u teba hasne. Však rúra, a pohoda rúra, nakoniec rúra ako rúra.Tak možno nie je rúra ako rúra - koľajnice, vedenie, stanice, prístupy do nich, infraštruktúra, to sú také drobné navyše, pár korunové rozdiely oproti rúre akou je sitina.
A čo si myslíš, že tá električka pôjde 2 metre pod povrchom - napôjde. Pod akým uhlom musí reálne klesať pod zem - a akú časť centra tými vstupmi a výstupmi chceš S P R Z N I Ť ???
Andy
Príklad:
prípad 1:
Kúpime 22 15-metrových Solarisov. Keďže nám zhije 30 starých kĺbákov, chýba nám 8 vozidiel, zriedime interval liniek 93 a 95 na 5 minút v špičke. Okrem toho, na väčšine liniek poklesne kapacita kvôli "skráteniu vozidiel". Mnoho ľudí odíde k autám, lebo sa im neujde miesto v narvanom autobuse. Čiže vzniknú zápchy, z toho meškania MHD a viac netreba hvoriť.
prípad 2:
Kúpime 35 Karôs B961. Zhnije nám 30 starých vozidiel. Čiže nasadíme Karosy, nepoklesne nikde kapacita, nebudeme musieť zriediť dopravu.Aa máme ešte 5 vozidiel rezervu na záložné vozidlá, ktorých je nedostatok. Čiže doprava sa zlepšila.
Prečo by mal byt prípad č. 1 lepší? Čo by na tom malo byť balkanizovanie dopravy?
S nosným systémom to nijak nesúvisí, teraz mi šlo len o to, že či je lepšie za 250 miliónov kúpiť NP Solarisy 15m alebo VP Karosy 18m.