Reply on: Spectre #62173:
Takže kúpa 35 autobusov so schodami namiesto kúpy 22 autobusov bez schodov je balkanizácia dopravy?Príklad:
prípad 1:
Kúpime 22 15-metrových Solarisov. Keďže nám zhije 30 starých kĺbákov, chýba nám 8 vozidiel, zriedime interval liniek 93 a 95 na 5 minút v špičke. Okrem toho, na väčšine liniek poklesne kapacita kvôli "skráteniu vozidiel". Mnoho ľudí odíde k autám, lebo sa im neujde miesto v narvanom autobuse. Čiže vzniknú zápchy, z toho meškania MHD a viac netreba hvoriť.
prípad 2:
Kúpime 35 Karôs B961. Zhnije nám 30 starých vozidiel. Čiže nasadíme Karosy, nepoklesne nikde kapacita, nebudeme musieť zriediť dopravu.Aa máme ešte 5 vozidiel rezervu na záložné vozidlá, ktorých je nedostatok. Čiže doprava sa zlepšila.
Prečo by mal byt prípad č. 1 lepší? Čo by na tom malo byť balkanizovanie dopravy?
S nosným systémom to nijak nesúvisí, teraz mi šlo len o to, že či je lepšie za 250 miliónov kúpiť NP Solarisy 15m alebo VP Karosy 18m.
Mike
Jasné, 200%tný súhlas. -Aj to je fakt, že provizórium sa nedá plátať provizóriom a tak ďalej najblžších 100rokov. Ale keď autobusy sú na tom najhoršie, nie je azda logické riešiť to, čo je najhoršie?
Jasné, viacerí súhlasíme, že keby sme mali dnes nosný systém MHD založený na koľajovej doprave nech už je akákoľvek a k nemu doplnkový trolejbusy a až posledný doplnkový smradobusy, nemuslei by sme tu nižšieuvedené problémy vôbec riešiť. Ale je teraz ten správny čas na zmenu? Máme práve tieto mesiace/roky najlepšie podmienky začať vo všetkých ohľadoch preferovať a rozvíjať električku na úkor neekologickej autobusovej dopravy?
Ak áno, potom je všetko O. K. ?