Reply on: Sommelier #62188:
? 200 miliard??? Tunel Sitina - co je priblizne 3 km (dve rury po 1,5km) tunela stoji asi 1,2 miliardy (mozno sa trochu predrazi pre zlozite geologicke podmienky, to je cena len tunela, nie okolitych krizovatiek). Takze za 200 miliard by sa dalo postavit (razenim ako Sitina, pri rovnakych podmienkach) asi tak 500 kilometrov tunelov!!! ? ? ? Zakopat elektricku podzem vobec nie je v centre nerealne, financne, problem moze byt jedine s obmedzeniami pocas stavby ☠
Sommelier
pane, malá diskusia o finančnom zmýšľaní
Ako, ako môže človek kritizujúci krátkodobé investície do vozového parku, na ktoré sa ledva nachádzajú peniaze kričať po dlhodobých prostriedkoch - s električkou pod zem ?
Kde na to zoberieš ?
Peniaze sa nájdu. Nenájdu, namajú sa odkial nájst. N E M A J U !
V dnešných cenách, keby si chcel sucastne trate zakopat a zasolit, napojit zastavky "len" v okruhu nový most, kapucínaka, mýtna, trnavské mýto predbežne si priprav 200 miliárd (že som povedal málo).
10 miliárd ročne - 20 rokov. Pééékne.
V príjmoch a výdajoch je ročne DP na tom so sumou 2,7 miliardy tam a spat. A ty chces navýšiť investičné prostriedky aspoň na 10 miliárd ročne (pretože za menej sa neoplatí začínať).
Z toho vyplývajú dopravné uzávierky a nenormálna komplikácia dopravných vzťahov v celom meste.
Pri cca 300 miliardovom rozpočte SR ti gratulujem.
A čo máš ? Ani m novej trate ! K tomu ešte Blahoželám.
Nemá, ale vážne nemá zmysel akúkoľvek časť Bratislavskej električkovej trate zakopávať pod zem, (viz megalománia na SNP - spravme z neho další omyl).
Bratislavské električkové trate je možné vetviť a stavať nové, ktoré môžu byť založené na rôznych platformách tak, aby sa svojimi rozdielnymi funkciami navzájom vhodne dopĺňali.