Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #60156:
To si nevidel chaos v meste. Včerajšia náhradná doprava mi pripadala ako súťaž "Nájdite čo najviac možných trás náhradnej dopravy počas jednej výluky", každý autobus šiel inak, každý bol inak označený a dispečer na otázku či by tabule nemohli mať nejaké normálne označenie odpovedal že vraj sú elektronické a tie sa nastavia samy. No na dispečingu to bolo už o niečo lepšie lebo vedeli, že sú k nim kódy, ale pre zmenu zas nevedeli čo je to BUSE, nakoniec sa zistilo, že to označujú ako "Tam to hore".
Reply on: Papyr #60149:
Tiez sa pridavam, a kedze vsetko podstatne tu uz odznelo, necitim potrebu dalsich slov k tejto teme 🙂

Re #60150 Papyr: To zranenie chrbtice som (pravdepodobne) videl - mlade dievca, odvazali ju leziac na nositkach, s nejakou vystuhou pod krkom...nevyzeralo to prijemne...

Ad nehody vseobecne: Mam pocit, ze ten stupajuci trend v nehodovosti (zlyhanie vodica) dost suvisi s neustale sa zvysujucim stresom, ktory vodici v praci zazivaju, nervovym vypatim, atd. (dopravna situacia, neprimerane sa spravajuci cestujuci (jedinci), grafikon, ...), ale aj narastajuci psychicky tlak, pod ktorym su nuteni pracovat. Nad vodicmi je stale prisnejsi dohlad, a castokrat su za kazdy drobny prehresok neprimerane prezekuovani. Tento faktor sa velmi odraza na psychike ("co ak ma sleduju?"), a sposobuje dalsi narast pravdepodobnosti zlyhania z dovodu psychickeho vypatia a stresu.
Argument na toto "zhora" by znel: Vodic, ktory dodrziava predpisy, sa nema dovod stresovat, ci ho niekto sleduje. Ano, v optimalnom pripade by to tak malo byt. Lenze:
1) Aj predpisovi vodici to castokrat beru skor tak, ze "co si na mna zasa vymyslia?" resp. "co mi zasa najdu take, co som si neuvedomil?", a tento pristup ma dost racionalne korene v tom, ze sa im taka situacia uz (a mozno nie raz) stala. Preto sa budu v tej kabine klepat od strachu, aby neprisli bezdovodne o dalsich par stovak z uz beztak dost malej vyplaty, ktorou zivia rodinu a platia vydavky na byt, energie, stravu... a budu sa klepat aj ked na to zdanlivo dovod nemaju, pretoze sa im take uz stalo. A hned jeden uplne zbytocny stresovy faktor navyse.
2) Prvoradou prioritou kazdeho slusneho a rozmyslajuceho vodica je doviezt bezpecne svojich cestujucich do ciela. Druhou prioritou je bezpecnost v premavke - aby neohrozil nikoho dalsieho, mimo vozidla, a tretou prioritou je technika jazdy - aby svojou jazdou nenicil vozidlo/trat a siel tak, aby to nebolo cestujucim neprijemne. Az za tymito prioritami nasleduje dodrziavanie predpisov. Totiz vacsina ustanoveni predpisov suvisi nejako s bezpecnostou, takze ich dodrziavanie je automaticky obsiahnute v prvych dvoch prioritach vodica, a nad tym vodic nepotrebuje rozmyslat. Su vsak aj take veci, ktore s bezpecnostou nemaju nic (alebo takmer nic) spolocne, pripadne ich neumyselne zanedbanie vzhladom na aktualnu situaciu nijako neznizi nikoho bezpecnost. A bohuzial, v BA sa v prvom rade kontroluju tie veci, ktore s bezpecnostou nijako nesuvisia, a castokrat sa tie skutocne podstatne veci nekontroluju vobec. Pouzijuc slova mnohych vodicov: "...aby som si daval pozor na blbosti, ktore sluzia akurat tak na buzeraciu vodicov." (s prepacenim za vyraz).

Takze summa summarum - stresu pribuda, a pokial sa nezmeni pristup kontrolnych organov k vodicom, a najma kym tu bude vladnut prezumpcia viny (vodic je automaticky vinny zo spachania pracovneho priestupku, kym nedokaze, ze ho nespachal (co nema sancu) ), tak podobnych zlyhani vodicov bude pravdepodobne tiez stale pribudat.
fotky z DN zo vcerajsieho vecera mozte najst aj tu:
http://www.pieskovisko.sk/fotky/2006/03/

co sa tyka zabezpecenia situacie po nehode, podla mojho nazoru to bolo zvladnute neobvykle dobre, vsetky potrebne zlozky tam boli relativne rychlo, osobnu dopravu v mieste DN obmedzili a pustali cez oblast hlavne autobusy. ND som videl premavat hned od chvile ked som sa dostal na miesto nestastia
Reply on: Puki #60153:
Však tiež si myslím, ale teraz hovorím všeobecne a nie o vodičoch ale o manažmente.
Reply on: Andy #60152:
To sa nikdy tak nerobilo. Náš management aj vozový park je 100%ný. Vodič je vždy ten blbec, ale to vlastne nevadí, pretože vozíme substrát. V rámci maskovania všeobecnej bordelizácie občas teatrálne vyhlásime, že "dispečéri sú k....i" 🙂
Reply on: Andy #60152:
No nechcem sa zastávať šoféra, ale kým sa riadne nevyšetrí príčina nehody, nevidím dôvod na jeho prepustenie! Ak tak by som ho poslal na dovolenku. Predsa len, čo ak tam bola aj technická závada? ❓
Ale ako býva zvykom nadriadení iba dokazujú ako sa stavajú k svojej práci. ?
Reply on: Papyr #60150:
Inak je trochu zvláštne, že za posledné roky sa stalo veľa nehôd, často krát bol na vine vodič, často bol prepustený. No nemali by za to istý podiel zodpovednosti mať aj nejakí nadriadení? Veď on musí tiež zabezpečiť, aby vodiči boli dobre vyberaní, zabezpečiť im lepšie pracovné podmienky a podobne... Nepamätám si, že by niekoho z vyšších vyhodili kvôli nejakému prúseru.
Reply on: Papyr #60150:
Mam kamosku co bola v zadnej casti predneho vozna tej strdnej supravy.. Isla do skoly na pisomku.. ..a prisla cela bleda a vyklepana.. bol to fakt sok.. ..vravela ze ju to pekne hodilo a nejakemu chlapikovi vedla nej to sklo rozbilo hlavu a zacala mu prudom tiect krv.. ? tak rychlo volala 112 a pri nasom superintegrovanom systeme to musela vsetko opakovat 3x ked ju vzdy prepojili inde.. Ale som hlavne rad ze sa jej nic nestalo.. 🙂 Keby som nemeskal som v nej mohol byt aj ja - az mi zimomriavky behaju ked si to predstavim.. ..mal som dost ked som siel okolo v narvatom nahradnom buse..
Reply on: S499.1023 #60116:
A ako tak citam, ziadna sranda to nebola:

Podľa hovorkyne Hasičského a záchranného zboru mesta Bratislavy Silvie Balázsikovej sa objavili aj stredne ťažké zranenia, ako zlomenina bedrovej kosti, či zranenia chrbtice.

No to teda fakt ziadna sranda. Som zvedavy, ci sa pacient so zranenim chrbtice pokusi zazalovat DPB za ujmu na zdravi. Mozno by aj mal.
Reply on: Spectre #60148:
Pridavam sa k vam. Aj ja toho uz mam dost. Namiesto rozvijania realnych napadov o doprave citame coraz viac detskych fantazii, detskych vzajomnych vyhrazok, kto koho zbije a detskeho prskania na dospelych.

Re #60116 S499.1023: Uz o tom pisu aj noviny:

http://www.sme.sk/clanok.asp?rub=online_zdom&cl=2670924
Reply on: fobust #60147:
Detto. Odkedy tu spamujú rôzne indivíduá s blbosťami, tak ma prešla chuť čítať to ?
Ja som dotyčné deti veselo ignoroval, ich príspevky som prekukol, ale pripájam sa z čisto praktického dôvodu: Stratil som vďaka nim prehľad v tomto fóre a nesledujem ho už pravidelne, čo je na škodu.
Reply on: BMko #60145:
Pridavam sa k vam.
Reply on: S499.1023 #60136:
pridavam sa k tebe
Reply on: slovanista21 #60135:
Moje meno uvádzať nemusíš. To že Ťa poznám aj osobne nič neznamená ?
Nakolko sa mi ludia permanentne stazuju na dve deti, ktore tu vypisuju ... slusne povedane hluposti, tak dotycne dve deti naposledy ziadam, aby prestali zo seba robit blbcov, pisat sprostosti a zacali sa spravat na urovni. Inak budu zabanovani, lebo ma fakt nebavi citat stale na nich staznosti.
Reply on: palec #60139:
No povedal by som, že slovanista 21 v DPB nerobí a zrejme ak jazdí MHD tak iba ako cestujúci. ☺ ?
Reply on: AAA #60138:
Všetky krátke plyňáky nie, tie posledné generálkované v DPB už dostali klasický vnútorný transparent (3633, 3635, 3636, 3637 a 2708). Akurát, že sa s GO Vrakos v DPB skončilo a starko vnútorné transparenty nemontuje. ? ? (Azda to je taký veľký problém objednať? To je snáď vec požiadaviek z DPB, že v akom rozsahu bude robiť Starko GOčky...) ?
Reply on: AAA #60138:
To isté aj niektoré dlhé Tambusy, a karosy 1320 - 1322 a 2320 - 2323.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement