No ako vidim moje meno sa tu spominalo za vcera vecer vela krat, ja na toto vsetko poviem uz len to, nebudem nicit forum pre par deti co sa tu na niekoho hraju, moj mail mate, jazdim na elektricke a take hlasky ze ja tu budem niekoho bit su smiesne, dotycny clovek ma moje cislo ak chce dostat nech mi zavola. Takze ja vraj velky bitkar Darro uz vas nebudem terorizovat takym obsahom textu ako je prave tento. Pekny den, vsetkym aj tebe Slovanista21.
Všetkých záujemcov o jazdu do Stupavy by som chcel upozorniť, že prichádza k zmene vozidla. Vlak bude vedený motorovým vozňom M262.007.
Pozor počet miest je obmedzený a zostáva už len pár voľných miest. Neváhajte preto a poďte s nami tam, kam sa normálne s vlakom nedostanete.
www.filialka.szm.sk
To si nevidel chaos v meste. Včerajšia náhradná doprava mi pripadala ako súťaž "Nájdite čo najviac možných trás náhradnej dopravy počas jednej výluky", každý autobus šiel inak, každý bol inak označený a dispečer na otázku či by tabule nemohli mať nejaké normálne označenie odpovedal že vraj sú elektronické a tie sa nastavia samy. No na dispečingu to bolo už o niečo lepšie lebo vedeli, že sú k nim kódy, ale pre zmenu zas nevedeli čo je to BUSE, nakoniec sa zistilo, že to označujú ako "Tam to hore".
Tiez sa pridavam, a kedze vsetko podstatne tu uz odznelo, necitim potrebu dalsich slov k tejto teme
Re #60150 Papyr: To zranenie chrbtice som (pravdepodobne) videl - mlade dievca, odvazali ju leziac na nositkach, s nejakou vystuhou pod krkom...nevyzeralo to prijemne...
Ad nehody vseobecne: Mam pocit, ze ten stupajuci trend v nehodovosti (zlyhanie vodica) dost suvisi s neustale sa zvysujucim stresom, ktory vodici v praci zazivaju, nervovym vypatim, atd. (dopravna situacia, neprimerane sa spravajuci cestujuci (jedinci), grafikon, ...), ale aj narastajuci psychicky tlak, pod ktorym su nuteni pracovat. Nad vodicmi je stale prisnejsi dohlad, a castokrat su za kazdy drobny prehresok neprimerane prezekuovani. Tento faktor sa velmi odraza na psychike ("co ak ma sleduju?"), a sposobuje dalsi narast pravdepodobnosti zlyhania z dovodu psychickeho vypatia a stresu.
Argument na toto "zhora" by znel: Vodic, ktory dodrziava predpisy, sa nema dovod stresovat, ci ho niekto sleduje. Ano, v optimalnom pripade by to tak malo byt. Lenze:
1) Aj predpisovi vodici to castokrat beru skor tak, ze "co si na mna zasa vymyslia?" resp. "co mi zasa najdu take, co som si neuvedomil?", a tento pristup ma dost racionalne korene v tom, ze sa im taka situacia uz (a mozno nie raz) stala. Preto sa budu v tej kabine klepat od strachu, aby neprisli bezdovodne o dalsich par stovak z uz beztak dost malej vyplaty, ktorou zivia rodinu a platia vydavky na byt, energie, stravu... a budu sa klepat aj ked na to zdanlivo dovod nemaju, pretoze sa im take uz stalo. A hned jeden uplne zbytocny stresovy faktor navyse.
2) Prvoradou prioritou kazdeho slusneho a rozmyslajuceho vodica je doviezt bezpecne svojich cestujucich do ciela. Druhou prioritou je bezpecnost v premavke - aby neohrozil nikoho dalsieho, mimo vozidla, a tretou prioritou je technika jazdy - aby svojou jazdou nenicil vozidlo/trat a siel tak, aby to nebolo cestujucim neprijemne. Az za tymito prioritami nasleduje dodrziavanie predpisov. Totiz vacsina ustanoveni predpisov suvisi nejako s bezpecnostou, takze ich dodrziavanie je automaticky obsiahnute v prvych dvoch prioritach vodica, a nad tym vodic nepotrebuje rozmyslat. Su vsak aj take veci, ktore s bezpecnostou nemaju nic (alebo takmer nic) spolocne, pripadne ich neumyselne zanedbanie vzhladom na aktualnu situaciu nijako neznizi nikoho bezpecnost. A bohuzial, v BA sa v prvom rade kontroluju tie veci, ktore s bezpecnostou nijako nesuvisia, a castokrat sa tie skutocne podstatne veci nekontroluju vobec. Pouzijuc slova mnohych vodicov: "...aby som si daval pozor na blbosti, ktore sluzia akurat tak na buzeraciu vodicov." (s prepacenim za vyraz).
Takze summa summarum - stresu pribuda, a pokial sa nezmeni pristup kontrolnych organov k vodicom, a najma kym tu bude vladnut prezumpcia viny (vodic je automaticky vinny zo spachania pracovneho priestupku, kym nedokaze, ze ho nespachal (co nema sancu) ), tak podobnych zlyhani vodicov bude pravdepodobne tiez stale pribudat.
co sa tyka zabezpecenia situacie po nehode, podla mojho nazoru to bolo zvladnute neobvykle dobre, vsetky potrebne zlozky tam boli relativne rychlo, osobnu dopravu v mieste DN obmedzili a pustali cez oblast hlavne autobusy. ND som videl premavat hned od chvile ked som sa dostal na miesto nestastia
To sa nikdy tak nerobilo. Náš management aj vozový park je 100%ný. Vodič je vždy ten blbec, ale to vlastne nevadí, pretože vozíme substrát. V rámci maskovania všeobecnej bordelizácie občas teatrálne vyhlásime, že "dispečéri sú k....i"
No nechcem sa zastávať šoféra, ale kým sa riadne nevyšetrí príčina nehody, nevidím dôvod na jeho prepustenie! Ak tak by som ho poslal na dovolenku. Predsa len, čo ak tam bola aj technická závada?
Ale ako býva zvykom nadriadení iba dokazujú ako sa stavajú k svojej práci. ?
Inak je trochu zvláštne, že za posledné roky sa stalo veľa nehôd, často krát bol na vine vodič, často bol prepustený. No nemali by za to istý podiel zodpovednosti mať aj nejakí nadriadení? Veď on musí tiež zabezpečiť, aby vodiči boli dobre vyberaní, zabezpečiť im lepšie pracovné podmienky a podobne... Nepamätám si, že by niekoho z vyšších vyhodili kvôli nejakému prúseru.
Mam kamosku co bola v zadnej casti predneho vozna tej strdnej supravy.. Isla do skoly na pisomku.. ..a prisla cela bleda a vyklepana.. bol to fakt sok.. ..vravela ze ju to pekne hodilo a nejakemu chlapikovi vedla nej to sklo rozbilo hlavu a zacala mu prudom tiect krv.. ? tak rychlo volala 112 a pri nasom superintegrovanom systeme to musela vsetko opakovat 3x ked ju vzdy prepojili inde.. Ale som hlavne rad ze sa jej nic nestalo.. Keby som nemeskal som v nej mohol byt aj ja - az mi zimomriavky behaju ked si to predstavim.. ..mal som dost ked som siel okolo v narvatom nahradnom buse..
Podľa hovorkyne Hasičského a záchranného zboru mesta Bratislavy Silvie Balázsikovej sa objavili aj stredne ťažké zranenia, ako zlomenina bedrovej kosti, či zranenia chrbtice.
No to teda fakt ziadna sranda. Som zvedavy, ci sa pacient so zranenim chrbtice pokusi zazalovat DPB za ujmu na zdravi. Mozno by aj mal.
Pridavam sa k vam. Aj ja toho uz mam dost. Namiesto rozvijania realnych napadov o doprave citame coraz viac detskych fantazii, detskych vzajomnych vyhrazok, kto koho zbije a detskeho prskania na dospelych.
Ja som dotyčné deti veselo ignoroval, ich príspevky som prekukol, ale pripájam sa z čisto praktického dôvodu: Stratil som vďaka nim prehľad v tomto fóre a nesledujem ho už pravidelne, čo je na škodu.
Eury